18 Reacties

12 dagen geleden

Mijn zoontje was als baby gevoelig voor eczeem dus ik gebruikte zo min mogelijk voor hem. Badderen zonder zeep maar soms wel een beetje moedermelk erbij (dit is echt een gouden tip voor kindjes met een gevoelige huid🥰) en verder gebruikte we vooral pure kokosolie, als bodylotion, haarverzorging, schrale wangetjes etc.

12 dagen geleden

Als je opzoek bent naar zo min mogelijk zooi gebruik dan vooral geen naïf en sudocreme. Beide zitten vol met parfum. Als je instagram hebt is ismeepureliving heel fijn. Heel veel tips zonder zooi. Ik gebruik voor mijn dochter geen bad of doucheproducten. Hebben ze echt niet nodig en droogt alleen maar uit vaak. We smeren op haar lijfje pure sheabutter of frambozenzalf (deze smeert lekkerder). Als billenzalf gebruik ik die van Incia (via hemnature) of degene van weleda. Verder is dat alles en gebruiken we niks anders.

12 dagen geleden

Hmm wij hebben echt heel lang minimale verzorgingsproducten gebruikt. Je baby heeft echt maar zo weinig nodig… Inoli badolie voor hele droge huid, of iets van Oh lief! en dan nog een billencrème, en iets van shea boter en dat is echt wel genoeg. Less is more dus ook gewoon qua überhaupt de hoeveelheid verzorgingsproducten. Heel veel is enkel marketing en gewoon niet nodig

12 dagen geleden

Ik heb bij onze vorige zoon Mustela Stelatopia gebruikt. Je hebt daar zowel luiercreme van (in een spuitbusje, dus geen vuile vingers) als shampoo, zeep enz. Is voor zeer droge huid. Bepanthen en Sudocrème zijn echt al agressieve producten. Naïf is ook met parfum en die verdroeg hij ook niet. Maar eigenlijk, hoe minder producten hoe beter. Dus slaag dus zeker geen voorraad in. Luiercreme hebben wij amper nodig gehad bvb.

12 dagen geleden

Wij hebben de spullen van hemnature/incia. Een fijn merk. Wij hebben de hydraterende creme, wasmiddel, en douche/badschuim. (En daarnaast schoonmaakmiddelen haha)

12 dagen geleden

Je hebt echt niet veel nodig, zoals anderen al schrijven droogt zeep vaak alleen maar uit. Een lekkere olie voor in bad kan wel, denk dan aan de babylijn van Weleda, Incia of bv Kenko. Verder gebruiken wij bij zoon van 5 (en onszelf en straks baby) veel de fluffy Sheaboter van Babynaturalstore! Is shea en kokos, echt een hele fijne en zachte combi! Kan op billetjes en als bodylotion, voor massage etc.

12 dagen geleden

Voor de baby gebruik ik niets, die was ik met water en als hij echt een heel droog huidje blijkt te hebben (onze peuter had/heeft eczeem) ga ik Tiny Todd smeren. Voor de peuter gebruiken we inmiddels wel Naïf. Die hebben ook een parfumvrije lijn.

12 dagen geleden

Zo min mogelijk. Kindjes worden dan nog niet echt vies, zweten ook niet. Af en toe natuurlijke producten gebruikt en voor de billen alleen maar dr leenarts

12 dagen geleden

In de newborntijd gebruikte ik in bad alleen maar badolie van Dr. Leenarts. Meer heeft de huid van je kleintje niet nodig! Haar billencrème is trouwens ook een dikke hit. Als onze zoon een keer rode billen heeft, is dat met 1-2x smeren opgelost!

12 dagen geleden

Reactie op Vlindertje3

Als je opzoek bent naar zo min mogelijk zooi gebruik dan vooral geen naïf e ...
Die pure sheabutter, waar haal je die? En ruikt die neutraal of wel fijn? Ons zoontje van 2 heeft nu in de herfst en winter periode een hele droge huid, het kriebelt ook. Dus ben op zoek!

11 dagen geleden

Wij gebruiken producten van la roche posay. Ons kindje heeft last van eczeem en dit spul werkt fantastisch.

11 dagen geleden

Reactie op SophieJK14

Die pure sheabutter, waar haal je die? En ruikt die neutraal of wel fijn? O ...
Ik heb ook Shea Butter en Frambozenzalf in huis. Deze gebruik ik voor mijzelf ook, voor droge lippen, droge handen, je kunt hem ook als dag en nachtcrème bij jezelf gebruiken, bij muggenbeten of bultjes van het scheren, bij exceem. Echt heel erg handig, ik heb overal in huis dat spul liggen haha. Ik heb ze zelf van Puur Geluk store. Zij (Julia) is een drielingmoeder en heeft haar eigen webshop hierin. Je kunt haar ook vinden op instagram!

11 dagen geleden

Veel dank voor jullie reacties! Echt fijn en nuttig! Ik heb nog een paar aanvullende vragen, voor wie zin heeft 😉: 1. Ik gebruik nu de zwangerschapsolie van Weleda voor mijn buik. Heel fijn en volgens mij ook “natuurlijk”, maar niet helemaal geurvrij. Vind ik lekker, maar ik vraag me af: zijn de natuurlijke aroma’s van die calendula babylijn van Weleda geen probleem voor baby’s? Ik weet namelijk dat sommige natuurlijke aroma’s alsnog de huid kunnen irriteren. 2. Ik wil in principe inderdaad bijna geen producten gebruiken voor de baby en zeker geen zeep of parfum etc. Voor uitzonderingen bij een droog huidje spreekt iets van badolie of shea butter/kokosolie/frambozenzalf me wel aan. Bij die laatste drie vraag ik me alleen af wat maakt dat er voor de ene of de andere wordt gekozen? Is dat vooral vanwege voorkeur in geur/smeerbaarheid/prijs, of andere redenen? Tiny Todd klinkt overigens super goed, maar vanwege de prijs zou ik daar pas voor kiezen in geval van echt eczeem (zoals jij ook doet volgens mij Evanna). 3. Zijn er mensen die ervaring hebben met notenallergie + gebruik van shea butter? Mijn vriend heeft namelijk een notenallergie en allergieën/eczeem zit sowieso wat meer in zijn familie. Volgens mij gaat het meestal goed met shea butter, maar ben toch benieuwd… Alvast bedankt! 😊

11 dagen geleden

Reactie op tanniegie

Veel dank voor jullie reacties! Echt fijn en nuttig! Ik heb nog een paar aa ...
1. Op het spectrum van “troep - natuurlijk” zit Weleda aan de goede kant, dus het is een prima keuze. Zit zoals je zegt wel parfum in dus het is een beetje aan jezelf hoe strikt je daarmee wilt zijn. Ik gebruik zelf pure amandelolie op mijn buik maar als ik bv die Weleda balsem cadeau zou krijgen zou ik dat ook prima durven smeren. 2. Wij gebruiken Tiny Todd inderdaad vanwege eczeem bij onze oudste. Maar dat is nu heel rustig (even afkloppen 🪵) en heb nog een hele fles dus zou dat dan ook voor de baby gebruiken als die een droog huidje heeft. Zelf vind ik shea butter echt heel erg stinken en smeert moeilijk uit (het is heel vast). Kokosolie vind ik dan weer super vettig en ook wat vettig blijven na smeren. Frambozenzalf nooit geprobeerd. Maar zijn idd wel wat verschillen tussen de drie, benieuwd wat anderen daarover zeggen! 3. Geen idee sorry!

11 dagen geleden

Reactie op tanniegie

Ik weet niet hoe het zit met shea butter en allergieën, maar wil je wel de tip geven om de allergenen goed te introduceren. Dit betekent dat de darmen als eerste het eten moeten registreren als eten en dat het niet via de huid binnenkomt. De meeste allergieën ontstaan namelijk doordat de huid als eerste “kennismaakt” en het registreert als de vijand. Vooral bij kindjes met eczeem is deze kans groot. Dit hebben ze nooit verteld bij het cb dus mijn dochter leek een ei allergie te hebben. Na een provocatie test in het ziekenhuis bleek dat gelukkig niet zo te zijn. Ik vind echter dat ze te weinig informatie geven over het introduceren van de allergenen.

11 dagen geleden

Reactie op tanniegie

1. Wat ik heb begrepen is de billenzalf sowieso goed. Niet verder gekeken 😀 2. Voor ons is kokosolie niet vet genoeg (dochter met eczeem en extreem droge huid), smeert wel fijn. Sheabutter moeilijker smeerbaar, wel heel lekker vet. Frambozenzalf is vaak in combi met sheabutter maar een stukje zachter en smeerbaarder. Vandaar onze keuze voor frambozenzalf. 3. Mee uitkijken! Kan zijn dat je vriend erop reageert. Zou eerst eens proberen of het goed gaat. Het hoeft niet dat hij erop reageert, maar kan wel. Allergie voor shea is zeldzaam, maar kan zeker.

11 dagen geleden

Wij gebruiken veel van dokter leenarts. Verder bio Solis zonnebrand en sheaboter als aftersun. Ben nog op zoek naar een goede shampoo die niet in de ogen prikt. Onze zoon heeft last van eczeem dus ik gebruik parfum vrije producten

11 dagen geleden

Sheaboter werkt trouwens echt top bij eczeem. In de avond opsmeren en volgende dag is het een stuk rustiger. Binnen een week was de eczeem weg