65 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Ooievaar1234

Hoezo mocht je het niet meeprikken? Dat is toch gek??
Ze wilde alleen prikken als er een geval bekend was op onze opvang... :/ ik lees net een andere comment die het via de huisarts had aangevraagd, ga ik ook over nadenken nu. Goed alternatief.

2 maanden geleden

Reactie op Maar-

Nou hier een update ...😲 Op de andere babygroep was er een meisje met bult ...
ik zou voor alle zekerheid zelf nog even prikken om te kijken of je het niet onbewust ook hebt. Helaas is het zo dat kinderen de symptomen pas krijgen als ze niet meer besmettelijk zijn en wij krijgen amper tot geen symptomen. Het hoeft natuurlijk hopelojk niet zo te zijn, maar gewoon voor alle zekerheid 🥹

2 maanden geleden

Reactie op Nadia88

Ze wilde alleen prikken als er een geval bekend was op onze opvang... :/ ik ...
Ik vind dat oprecht zo krom! Het is toch eigenlijk meer dan logisch dat je wilt weten of je wel of geen antistoffen hebt. Ook vind ik het gewoon krom, omdat die symptomen pas komen als ze niet meer besmettelijk zijn. Dan zou je misschien in feite al te laat zijn bij pech.

2 maanden geleden

Ik werk in de kinderopvang en heb me er laatste zwangerschap op laten testen. Ik heb 2x bloed laten prikken, maar 2x was de uitslag dubieus. En het dus maar zo gelaten. Deze zwangerschap heb ik het toch weer mee laten prikken en mijn verloskundige heeft een microbioloog (of iets) uit het lab gebeld om te vragen waar die dubeuze uitslag nou vandaan kwam en of ik nou wel of geen antistoffen heb. De beste man was gelukkig enthousiast over zijn werk en heeft alles haarfijn uitgelegd. Ik ben wel in aanraking gekomen met een kindje met parvo, maar het zelf niet bewust gehad. Mijn lichaam heeft het virus wel gedetecteerd en dus wel antistoffen aangemaakt. Ik heb dus gelukkig wél de antistoffen tegen het virus, maar de verloskundige zei om toch voorzichtig te zijn dat als het voorkomt op de groep te vragen of ik ergens anders heen mag!👍 maar ik vond het wel een opluchting te weten dat ik dus wel antistoffen heb en antistoffen aanmaak

één maand geleden

Ik werk zelf niet op een kinderdagverblijf maar omdat mijn zoontje naar de gastouder gaat heb ik het ook aangegeven bij de verloskundige maar hun zeiden dat ze het alleen lieten prikken als je een verhoogde kans had wanneer je bijvoorbeeld in een kinderdagverblijf werkt… ze zei je gaat je kindje toch niet tot de 20 weken opsluiten… maar had het wel fijn gevonden om te weten of ik het al had gehad maar mocht alleen als het voorkwam in mijn omgeving

één maand geleden

Wat raar dat sommige verloskundige er moeilijk over doen. Het is een kwestie van aanvinken op een formulier. Ik ben er ook op geprikt omdat ik dat zelf graag wou. Heb gelukkig antistoffen tegen het virus

één maand geleden

Reactie op N1996

Ik werk zelf niet op een kinderdagverblijf maar omdat mijn zoontje naar de ...
Via je huisarts alsnog vragen als je het graag wilt? Ik vind het echt bijzonder dat als jij als volwassene aangeeft dit graag te willen weten dat iemand je dit dan ontzegt 😅 wat onnodig betuttelend.

één maand geleden

Nagevraagd bij de vk en mag volgende keer parvo ook meeprikken!

één maand geleden

Reactie op Maar-

Nou hier een update ...😲 Op de andere babygroep was er een meisje met bult ...
Wat fijn dat dit zo geregeld is voor je!

één maand geleden

Hier helaas besmet geraakt net voor of tijdens de zwangerschap, dusnnu onzekerheid. Ik sta voor de klas en heb geen intensief contact gehad of veel geknuffeld, en toch opgelopen. Indd laten testen lieve meiden!

één maand geleden

Reactie op AMol

Hier helaas besmet geraakt net voor of tijdens de zwangerschap, dusnnu onze ...
Awh, ik hoop dat je alsnog een mooie voldragen zwangerschap zult hebben met een gezond kindje🌸

één maand geleden

Dankjewel dat je dit topic hebt aangemaakt Dikkiedap. Ik had hier nog nooit van gehoord en gisteren laten meepikken...werd s avonds nog gebeld door verloskundige dat ik geen antistoffen heb en dus komende 10 weken nog heel goed moet opletten. Ik vind het wel spannend, maar ben blij dat ik geprikt heb. Ik blijf alert

één maand geleden

Hoi meiden, Hebben jullie ook CMV virus meegeprikt? Ik heb blijkbaar antistoffen voor vijfde ziekte maar niet voor het CMV virus…

één maand geleden

Reactie op veertje13

Hoi meiden, Hebben jullie ook CMV virus meegeprikt? Ik heb blijkbaar antist ...
Ik ben hier ook op getest en heb ook geen antistoffen! CMV schijnt ook heel besmettelijk te zijn

één maand geleden

Reactie op veertje13

Hoi meiden, Hebben jullie ook CMV virus meegeprikt? Ik heb blijkbaar antist ...
Ja ik heb toen al op bijna alle gevaarlijke virussen geprikt inderdaad ik had wel antistoffen gelukkig

één maand geleden

Naast het CMV virus, is er ook rubella virus (rode hond), HSV (Herpes simplexvirus) en de mazelen.

één maand geleden

Ik heb antistoffen voor het parvovirus. Toch weer een zorg minder 🍀

één maand geleden

Ik kwam er met 5 weken achter dat ik ben besmet met het virus helaas. Ben nu 9+4 weken. Mag elke week op controle komen gelukkig, maar blijft spannend…

één maand geleden

Reactie op SanneKO

Ik kwam er met 5 weken achter dat ik ben besmet met het virus helaas. Ben n ...
Ik zou graag met je willen kletsen als je dat ook wil. Groetjes

één maand geleden

Ik laat me bij de verloskundige testen ivm 2 kinderen onder de 4 en ze gaan naar het kdv dus kijken of ik al antistoffen heb!