65 Reacties

één maand geleden

Reactie op SanneKO

Ik kwam er met 5 weken achter dat ik ben besmet met het virus helaas. Ben n ...
Ik hoop op een voldragen zwangerschap voor jou 💕

één maand geleden

Ik werk dus in het onderwijs (kleuterleerkracht) en voor mij is vervanging geregeld tot ik 20 weken ben en ik ga dan, op school in een aparte ruimte, administratief werk doen. Ook wel ik 1 of 2 van de 5 dagen standaard thuis. Echt zo fijn dat dit geregeld kon worden. Vrijdag kennisgemaakt met de invalster. Ik legde haar m’n situatie uit. Blijkt dus dat zijzelf op haar werk tijdens haar eerste zwangerschap de 5e ziekte heeft opgelopen. Iedere week controle, dreigde op een gegeven moment mis te gaan, moest ze met spoed naar een ziekenhuis in Leiden (ver uit onze buurt). Wat een toeval eigenlijk. Maar daardoor begreep ze mij en de deze keuze heel goed.

één maand geleden

Ik heb wel antistoffen tegen 5e ziekte. Ben ik dan helemaal safe?

één maand geleden

Reactie op HdHD

Ik heb wel antistoffen tegen 5e ziekte. Ben ik dan helemaal safe?
Ja :) je kunt het maar 1x in je leven krijgen. Jij hebt het dus al eens gehad.

één maand geleden

Reactie op Macy92

Ja :) je kunt het maar 1x in je leven krijgen. Jij hebt het dus al eens geh ...
Mijn moeder kan zich alleen niet herinneren dat ik het gehad heb... Misschien iemand in omgeving gehad en zelf niet ziek geworden?

één maand geleden

Reactie op HdHD

Mijn moeder kan zich alleen niet herinneren dat ik het gehad heb... Misschi ...
Maar heb je bloedgeprikt en daaruit is gekomen dat je antistoffen hebt? Dan heb je het gehad.

één maand geleden

Reactie op HdHD

Ik heb wel antistoffen tegen 5e ziekte. Ben ik dan helemaal safe?
Wel voor de vijfde ziekte

één maand geleden

Reactie op Macy92

Ik werk dus in het onderwijs (kleuterleerkracht) en voor mij is vervanging ...
Ja Leiden is volgens mij de enige die zo een bloedtransfusie kan doen

één maand geleden

Ik ga volgende week op kraamvisite bij een vriendin, en haar dochter van 2 gaat naar de opvang. Loop ik dan risico denken jullie? En wij hebben afgelopen week en komende week een rondleiding op een kdv, is dat ook een risico? Ik heb woensdag een echo dan kan ik het ook navragen. Heb hier niet eerder aan gedacht omdat ik verder niet met jonge kinderen in aanraking kom.

één maand geleden

Reactie op LissaM

Ik ga volgende week op kraamvisite bij een vriendin, en haar dochter van 2 ...
persoonlijk denk ik dat zo een rondleiding niet heel schadelijk kan zijn, maar het kindje van 2 die komt natuurlijk dichterbij je zou eventueel eerst kunnen prikken op antistoffen je krijgt de uitslag best snel

één maand geleden

Hee, ik heb ook geen antistoffen. Nu heeft mijn zoontje sinds vandaag felrode wangen en vlekjes. Ik hoop dat het niet de vijfde maar de zesde ziekte is. Ik heb de huisartsenpost gebeld en ik mag ook niet langskomen met mijn zoon zodat hij een inschatting kan geven of het de vijfde ziekte is😞 moet wachten tot morgen mijn eigen huisarts het kan beoordelen. Maak mij erg zorgen 😔 was er al telkens bang voor dat mijn zoontje het zou krijgen tijdens eerste 20weken zwangerschap

één maand geleden

Reactie op lentebaby12

Hee, ik heb ook geen antistoffen. Nu heeft mijn zoontje sinds vandaag felro ...
wat apart dat jij niet langs mag komen? kun je anders niet een foto sturen per mail of hebben jullie dat niet?

één maand geleden

Reactie op lentebaby12

Hee, ik heb ook geen antistoffen. Nu heeft mijn zoontje sinds vandaag felro ...
Misschien kan je trouwens ook op internet het verschil zoeken en kijken wat er beter bij past

één maand geleden

Reactie op dikkiedap

Misschien kan je trouwens ook op internet het verschil zoeken en kijken wat ...
Ja hebben we gedaan. Maar het ene symptoom past beter bij de vijfde ziekte (rode wangen) en andere bij zesde ziekte (eerst hoge koorts en daarna pas uitslag). Zo zijn er wel meer symptomen die verwarrend zijn. Ja ik vind het wel echt vreemd dat we niet langs mogen komen of tenminste foto’s mogen insturen. Ik heb duidelijk mijn zorgen geuit (was aan het huilen aan de telefoon). De assistente wist er zelf ook echt heel weinig vanaf en wekte al meteen de indruk dat ze het niet nodig vond. Moet wachten tot morgen 😞Verloskundige heeft ook nog gebeld. Ik heb nu net nog wel een digitaal consult aangevraagd en foto’s ingestuurd.

één maand geleden

Reactie op lentebaby12

Ja hebben we gedaan. Maar het ene symptoom past beter bij de vijfde ziekte ...
Ooh gelukkig maar, jammer dat er eerst een vk moet bellen voordat ze je serieus nemen 😞. Hopen dat je vandaag nog een antwoord krijgt. Je kan daarna ook via de vk en aanvraag indienen om te prikken op antistoffen. Hoever ben je nu?

één maand geleden

Reactie op dikkiedap

Ooh gelukkig maar, jammer dat er eerst een vk moet bellen voordat ze je ser ...
Dankjewel voor je reactie❤️ ik heb foto’s ingestuurd en ze dachten eerst aan warmteuitslag. Maar toen ze hoorde dat hij koorts had heeft gehad schreven ze dat veel kinderziektes gepaard gaan met vlekjes. Hebben we dus niet echt iets aan dus nu is het afwachten tot we morgen naar de huisarts kunnen 🤞 zijn wangen zijn nu wel minder rood als vanmiddag dus ik hoop dat het meevalt. Ik ben morgen 15 weken. Ik heb al na de termijn echo bloedgeprikt en toen bleek ik geen antistoffen te hebben. Dus nu wil ik ongeacht wat de huisarts zegt toch controleren of ik het nu doormaak. Hoe is het met jou? Kan mij voorstellen dat je de zwangerschap nu heel anders beleefd. Lief dat je een topic aanmaakt om anderen te waarschuwen ❤️

één maand geleden

Reactie op lentebaby12

Dankjewel voor je reactie❤️ ik heb foto’s ingestuurd en ze dachten eerst aa ...
Ooh dat is inderdaad een vaag antwoord waar je niks aan hebt. Ik hoop zooooo dat het niet de vijfde ziekte is en dat het iets anders is wat niet schadelijk zal zijn. Ik zou inderdaad wel prikken om te kijken of je het doormaakt. Zodat je zelf niet in onzekerheid zit. Gelukkig ben je wel al 15 weken, vanaf de 16 weken doen ze in Leiden bloed transfusies voor de baby mocht het toch wel het geval zijn dat je het misschien hebt opgelopen wat ik uiteraard niet hoop💕. Ik vind het best wel spannend, omdat ik bij de vorige met 13 weken slecht nieuws heb ontvangen, vind ik het nu mega spannend hoe deze 13 weken echo zal zijn 🥹 Lief dat je het vraagt 💕

één maand geleden

Reactie op dikkiedap

Ooh dat is inderdaad een vaag antwoord waar je niks aan hebt. Ik hoop zoooo ...
Ja ik vind het zo spannend, ik kan er niet van slapen. Lees ook dat vijfde ziekte kan voorkomen zonder rode wangen of dat de wangen pas later vuurrood worden. Het kan zijn dat als ik morgen bloedprik de besmetting nog niet zichtbaar is in het bloed. Dus sowieso nog 2/3 weken in spanning 😞. Aah jeetje begrijp helemaal dat die 13w echo zo spannend is😢Ik heb zelf hiervoor een miskraam gehad bij 12w (10,5 week hartje gestopt). En vond het ook zo spannend deze keer. Dat was al lang wachten en jij was nog een stukje verder en een verlies van een kindje wat een gezond baby’tje had kunnen worden 🩷. Lijkt mij heel moeilijk. Echt zo spannend voor jullie ook al weet je wel dat de kans heel erg klein is dat het weer mis is. Je wil toch die termijn voorbij zijn❤️ Wanneer is de echo?🤞🍀

één maand geleden

Reactie op lentebaby12

Ja ik vind het zo spannend, ik kan er niet van slapen. Lees ook dat vijfde ...
Ja het blijft zeker spannend ik begrijp je gevoel echt helemaal, maar ik blijf voor je duimen dat het goed komt en het voldragen mag worden ❤️! Awh spijtig om te horen van je vorige miskraam, ik kan begrijpen dat je dan zelf ook echt in spanning hebt gezeten. Ik heb m volgende week 🙈