10 Reacties

3 maanden geleden

Ik slik die multivitamine zwanger van kruidvat. Zat volgens mijn vk alles in wat je nodig hebt. Ik zou er in ieder geval als ik jou was ook foliumzuur bijnemen omdat daarvan bewezen is dat het afwijkingen voorkomt. Folaat kán hetzelfde doen, maar ze mogen in deze tijd nooit meer een echt goede studie daarnaar doen. Dus een studie waarbij ze de ene groep foliumzuur geven en de andere groep folaat en verder alles hetzelfde (omdat je dan kinderen kwaad doet. Hierom gaan ze bijv. ook nooit een studie doen om te bepalen of er een veilige hoeveelheid alcohol is die zwangere vrouwen kunnen binnenkrijgen zonder dat het schadelijk is) Ik heb deze info met uitleg van een gyneacoloog en fertiliteitsarts uit Amerika op Youtube, Natalie Crawford heet zij. Zij zegt dus dat ze haar patiënten die 'designer prenatals' nemen (altijd met folaat ipv foliumzuur) er foliumzuur bij laat slikken voor de zekerheid. Ik was ook aan het kijken naar 'luxere' vitaminen met folaat maar heb hierom dus gekozen voor degene waarvan zeker is dat het werkt. Hoop dat je hier iets aan hebt!

3 maanden geleden

Oef die foliumzuur/folaat discussie. Vind ik best een lastige, je hoort ook weer dat 1/3 van de mensen vanwege hun genetisch profiel die synthetische vorm niet goed kunnen opnemen. Ik slik behalve folaat ook vitamine D, b12 en algen olie voor de dha/epa vetzuren. En soms jodiumdruppels omdat ik weinig brood eet. Het ligt ook aan jouw voedingspatroon en situatie wat je nodig hebt.

3 maanden geleden

Jaa precies, dat is dus ook waarom die arts haar patienten adviseert om het erbij te nemen. (Niet om over te stappen, die keuze heb ik gewoon voor mezelf gemaakt 😊)

3 maanden geleden

Vitakruid mama dag + nacht & omega 3 visolie

3 maanden geleden

Ik vind dit ook wel een dingetje. Ik slikte foliumzuur en Vitamine d3 voor Ik zwanger werd en toen ik wist dat ik zwanger was en de vk had gesproken, zei zij dat dit voorlopig voldoende was. Later hoorde ik alles en iedereen over visolie of zwanger supplementen waar het in zou zitten. Maar visolie krijg ik echt niet weg en heb nu dus gisteren die zwanger supplementen gehaald van de kruidvat maar die zijn ook super groot en dat krijg ik nu ook niet weg met de misselijkheid. Hoe doen jullie dit,

3 maanden geleden

Ik slik al een jaar foliumzuur met vit D (kruidvatmerk) en toen ik maandag de verloskundige voor het eerst telefonisch sprak zei ze dat als dit potje op is, ik over moet gaan op multivitamine. Dus die maar vast gehaald van de Kruidvat ook. Maar dit zei ze voordat ze iets wist van mijn voedingspatroon, vond dat best gek eigenlijk.

3 maanden geleden

Je lichaam haalt een hoop voedingstoffen gewoon uit je eten, de vitamines zijn zeker een belangrijke aanvulling. Ik gebruik de zwanger compleet met omega van Davitamon. Bij mijn eerste ook genomen en mijn bloedwaardes waren altijd goed. Ze zijn soms 1+1 want ze zijn prijzig haha

2 maanden geleden

Reactie op Positiefzwanger

Ik vind dit ook wel een dingetje. Ik slikte foliumzuur en Vitamine d3 voor ...
Ja klopt ze zijn echt enorm 😅 Ik heb daar gelukkig niet zo'n last van zolang het omhuld is, en geen bij elkaar gepropt poeder is dat in je keel blijft haken (zoals een paracetamol) Misschien hebben ze van andere merken of drogisten iets vergelijkbaars maar dan in een kleiner formaat?

2 maanden geleden

Ik heb ook moeite met die capsules slikken😅 nam ze altijd in met een hap kwark🤣 De reden dat ik bij m’n vorige zwangerschap folaat heb geslikt is omdat de acupuncturist dit toen had aangeraden. Ik ging hier ook heen tijdens het traject waar ik toen in zat. Het blijft ook lastig want misschien had foliumzuur ook voldoende geweest🤷🏼‍♀️

2 maanden geleden

Hou er rekening mee dat het met name belangrijk is om gezond te eten. Daar haalt je lichaam echt de meeste stoffen uit. Naast gezond eten moet je ook foliumzuur slikken (voor folaat is geen wetenschappelijk bewijs dat het werkt, van foliumzuur is dat wel bekend). Je kan dan zo een multivitamine pil nemen die voor zwangeren bedoeld is (let op dat er geen vitamine A in zit!) omdat je die al hebt liggen.