9 Reacties
19 dagen geleden
Mijn verloskundige zei dat wanneer er geen restricties vanuit luchtvaartmaatschappijen zouden bestaan, je tot de dag zelf nog zou mogen vliegen. Het is dus niet gevaarlijk oid. Maar, ik heb geen bekkeninstabiliteit en weet dus niet hoe jij je voelt. Het moet wel nog te doen zijn om even in een stoel te zitten etc.
Ik vlieg in Januari nog en hopelijk zo laat mogelijk in Feb nog een keer (terug naar NL vanuit land waar ik woon). Ik zou dus zeggen; als je denkt dat het lichamelijk gezien haalbaar voor je is, gewoon doen.
19 dagen geleden
Ik heb ook geen bekkenstabiliteit dus daar kan ik niet over oordelen.. over de babykamer zou ik denken.. dat kan toch ook nog prima een week of 2 3 4 later?! Ik zou zeggen groot gelijk en lekker doen! Ik ben net terug uit Cyprus en had niet anders gewild.. even ontspannen heerlijk!!
19 dagen geleden
Ik heb bekkeninstabiliteit en wij komen met terug van vakantie. Ja het is niet de meest comfortabele zitplek een vliegtuig, maar ik heb echt niet veel last ergens van gehad dan de gebruikelijke pijn die ik had.
De babykamer afmaken kan ook veel later nog toch? Hier gaat hij voorlopig ook nog niet af zijn hoor.
19 dagen geleden
Ik heb ernstige bekkeninstabiliteit en zou het echt niet meer doen. Met name vanwege de vluchtafstand. Ik heb een aantal weken terug nog gevlogen (veel kortere vlucht) en dat was eigenlijk al niet te doen. Die stoelen zijn echt oncomfortabel. Ik zou dus zeker niet richting Canarische eilanden meer gaan, lijkt mij echt te ver 😢. Maar goed, mijn pijn is jouw pijn natuurlijk niet.
Wel goed om ook mee te nemen, vorige zwangerschap ging ik met 23 weken naar Italië. Toen ook ernstige bekkeninstabiliteit. Ik kon bijv onmogelijk nog op zo’n bedje bij het zwembad liggen of op stoelen zitten bij een terras. Ook in dat opzicht lijken de Canarische eilanden me niet ideaal.
Maar nogmaals, ik heb het in ernstige mate en weet natuurlijk niet hoe het bij jou is.
19 dagen geleden
Ik ga ook binnenkort nog vliegen en ben even ver zwanger als jij. Wij vliegen nog 5 u erover..
Ik heb bekken klachten, maar geen ernstige instabiliteit. Ik zie al wel op tegen 5u zitten op zo'n stoel, weinig kunnen bewegen/veranderen van houding etc.
Maar dat we daarna 10 dagen kunnen ontspannen, dat ik niks hoef te doen (behalve eten, insmeren, zwemmen, puzzelboekjes invullen en muziek luisteren hahah), daar kijk ik zo naar uit. Dat weegt voor mij zwaarder. Dit zal voorlopig onze laatste rustige vakantie worden, want met de kleine erbij ben je toch de eerste jaren heel alert aan het water, of je bent in de slaapjes op je hotelkamer etc. Ik denk zelfs dat wij de eerste jaren gewoon in NL zullen blijven...
Vwb de kamer; wij hebben het schilderen en de vloer af, maar doen de rest van de kamer ook 'pas" na terugkomst, eind november/begin december. Je hebt tijd zat!
19 dagen geleden
Als het kan, zou ik zeker gaan! Wij zitten nu op fuerteventura en het is echt heerlijk om deze tijd samen te hebben ter voorbereiding en ontspanning. En de zon is ook wel erg prettig. 😄
Ik heb helaas al jaren flinke bekkenklachten dus ja… het vliegen is ruk. Maar er zijn wel foefjes die het draaglijker maken. Zo werkt bij mij warmte heel goed en zit ik dus op een warmtemat. De warmtepleisters van de action (niet degene die op de huid geplakt worden, maar de andere variant) werken ook fantastisch. Het helpt mij soms ook om op zo’n nek kussen te zitten. Op het strand hoop ik periodes op mijn buik te kunnen liggen met een gat in het zand 😉 en houdingen en lopen/zitten afwisselen scheelt veel. In het vliegtuig betaal ik toch maar extra voor stoelkeuze, maar dan kan ik wel ongegeneerd vaak naar het toilet lopen en daar vooraan ook even bewegen. Ik vind het iig de pijn en moeite meer dan waard en hoop dat voor jou hetzelfde zal gelden!!