12 Reacties

24 dagen geleden

Ik heb dus precies hetzelfde met lactose, vandaag 10 weken en bijna geen last meer! Super fijn maar goed het weegt niet op tegen alle ellendige dingen 🥲

24 dagen geleden

Ik had voordat ik mijn dochter kreeg veel last van lactose. Sinds die zwangerschap, 3 jaar geleden, geen last meer gehad 🤗 geen flauw idee hoe dat komt of dat het weer terug gaat komen maar voor nu nog steeds super fijn!

24 dagen geleden

Ik heb ook een enorme lactose intolerantie. Nu nergens meer last van, ik neem het er lekker van😂

24 dagen geleden

Ik dacht dat het tussen mijn oren zat, fijn om te horen dat meerdere dat ondervinden. Hopelijk blijft het weg!

24 dagen geleden

Ja ik hoor dit vaker, ook dat mensen minder last hebben van eczeem bijvoorbeeld. Bij degene die ik ken is het helaas wel weer teruggekomen als vanouds na de zwangerschap

24 dagen geleden

Reactie op Caatje24

Ik had voordat ik mijn dochter kreeg veel last van lactose. Sinds die zwang ...
Dit geeft mij hoop haha! Ik heb normaal ook veel last van lactose (ik neem het wel af en toe maar dan met een lactase pilletje) maar ik heb de laatste tijd regelmatig geen pilletje erbij genomen en veel minder last dan voorheen? Mag best zo blijven van mij ;) Ik heb geloof ik wel eens gelezen dat dit kan.

24 dagen geleden

Herkenbaar! Ik kan ook beter tegen gluten, al merk ik wel dat ik ipv diarree wel meer maagpijn of misselijkheid voel. Het is dus niet helemaal weg maar veranderd.

24 dagen geleden

Heb je coeliakie of gewoon intolerantie? Ik heb coeliakie maar ik reageer nog altijd even gevoelig 🥲 ik heb de diagnose gekregen na mijn eerste zwangerschap dus heb nu schrik dat er na deze zwangerschap iets anders zou kunnen bijkomen

24 dagen geleden

Wat bijzonder zeg dat er meerderen zijn! Benieuwd hoe dit verklaard zou kunnen worden. Ga het de verloskundige eens navragen.

24 dagen geleden

Reactie op Anber123

Heb je coeliakie of gewoon intolerantie? Ik heb coeliakie maar ik reageer n ...
Intolerantie, dus wel een verschil met als je coeliakie hebt en ultra gevoelig bent voor kruimels/sporen etc. Ook bijzonder dat het na de zwangerschap is gekomen, duimen dat er deze keer niets bijkomt!🙃

23 dagen geleden

Ik heb een heel uitgebreid darm onderzoek laten doen voor de zwangerschap ivm een huidaandoening. Uit dit onderzoek kwam dat ik histamine, gluten en koemelk moest vermijden en mijn ontstekingswaardes waren erg hoog. Vervolgens nog een onderzoek laten doen tijdens de zwangerschap en alle waardes zijn ruim gehalveerd. En dat terwijl ik weer histamine, gluten en koemelk tot me kon nemen omdat de huidziekte ook rustiger werd en momenteel is! Er is mij wel verteld dat het na de zwangerschap weer kan veranderen. En dan zal ik het dieet dus weer op moeten pakken.