5 Reacties

één maand geleden

Hoi, ligt je placenta helemaal voor de uitgang? Ik had met mijn 1ste zwangerschap placenta praevia totalis. Dus voorleedig voor de uitgang.

één maand geleden

Reactie op Iris Hartevelt

Hoi, ligt je placenta helemaal voor de uitgang? Ik had met mijn 1ste zwange ...
Nee, niet voor de uitgang maar de vk zei je placenta ligt voor en dat het geen kwaad kon

één maand geleden

Hi, had ik bij m'n eerste kindje ook. Ik voelde d'r rond 16-18 weken en had een hele fijne geboorte. Is geen enkel probleem.

één maand geleden

Voorliggend in de zin van aan de kant van je buik, of voor de baarmoedermond? Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant en redelijk laag. Maar mij is verteld dat dit met de groei van de baarmoeder meestal goed komt (placenta wordt dan als het ware omhoog “getrokken”). Als de placenta aan het eind van de zwangerschap voor de uitgang ligt dan is vaginaal bevallen niet mogelijk en is een keizersnede nodig. Dit checken ze met extra echo’s. Ik ben nu ruim 16 weken zwanger en heb de baby (denk ik, het is mijn eerste) al wel aan de binnenkant van mijn buik gevoeld, maar nog niet aan de buitenkant. En dat kan dus ook wat langer duren vanwege de voorliggende placenta…

één maand geleden

Bedankt voor jullie reacties!