27 Reacties

2 maanden geleden

Als ik je een tip mag geven is het enige, geniet van elk moment! De verloskundige neemt jou heel duidelijk mee tijdens de echo en legt van alles uit. Ik zou het gewoon ondergaan. Misschien dat je wel nu al vragen hebt mbt de zwangerschap, of bevalling oid. Maar echt de echo voorbereiden is niet nodig.

2 maanden geleden

Wat een goeie vraag! Ik weet het ook nog niet dus ik lees graag mee :)

2 maanden geleden

Zeer spannend! Ik heb het eigenlijk een beetje over me heen laten komen. Had van te voren wel wat vragen genoteerd, zoals sporten en geslachtsgemeenschap. Daarnaast had ik voor de eerste echo last van bloedverlies dus dat zeker ook besproken. Daarnaast vond ik het erg fijn om een eigen handdoek mee te nemen voor onder je tijdens de behandeling. In ieder geval kun je je niet voorbereiden op wat je gaat zien, althans dat vond ik. Ik vond het het mooiste wat ik ooit had gezien ❤️🥰 Veel succes en plezier!

2 maanden geleden

Als je weet dat de echo inwendig gaat zijn, dan zou ik lekker een rokje of jurkje aantrekken. Hoef je niet je hele broek uit te doen ;)

2 maanden geleden

Reactie op Hel1J

Als je weet dat de echo inwendig gaat zijn, dan zou ik lekker een rokje of ...
Hoe weet je dat van te voren? Geven ze dat aan?

2 maanden geleden

Hoe weet je dat van te voren? Geven ze dat aan?
In de meeste gevallen zijn echo's tot week 10 inwendig

2 maanden geleden

Reactie op Soontobemama

In de meeste gevallen zijn echo's tot week 10 inwendig
Oh ok, goed om te weten .

2 maanden geleden

Oh ok, goed om te weten .
Vond het zelf wel erg fijn, met een inwendige echo kunnen ze op dit termijn meer zien dan uitwendig.

2 maanden geleden

Ik ben nu zwanger van de tweede, bij beide keren eerste echo 7 weken gehad en geen enkele keer een inwendige gehad.

2 maanden geleden

Reactie op Tessaxx98

Ik ben nu zwanger van de tweede, bij beide keren eerste echo 7 weken gehad ...
Oh echt? Konden ze toen al alles goed zien?

2 maanden geleden

Reactie op Tessaxx98

Ik ben nu zwanger van de tweede, bij beide keren eerste echo 7 weken gehad ...
Vk zei mij vanaf 10 weken, dus dat heb ik maar voor waarheid aangenomen 🤭

2 maanden geleden

Reactie op Soontobemama

Vk zei mij vanaf 10 weken, dus dat heb ik maar voor waarheid aangenomen 🤭
Zal bij elke verloskundige praktijk anders zijn. Volgensmij heeft het er ook mee te maken of je baarmoeder voor of achter ligt.

2 maanden geleden

Reactie op Soontobemama

Oh echt? Konden ze toen al alles goed zien?
Jaa beide keren een prachtige echo gehad met 7 weken!

2 maanden geleden

Reactie op Tessaxx98

Zal bij elke verloskundige praktijk anders zijn. Volgensmij heeft het er oo ...
Dat zou best kunnen, achja zo leer je iedere keer nieuwe dingen ❤️

2 maanden geleden

De eerste echo is vaak inwendig. Zelf vond ik het fijn bij mijn eerste om dus een lang shirt of jurk of iets aan te trekken. Verder lekker over je heen laten komen en alles wat je wilt vragen gewoon vragen. Niks is raar

2 maanden geleden

Echo voor 10 weken is vaak inwendig idd. Jurkje is wel makkelijk. Ze leggen je dan wel veel uit. Zoals vitamines die je moet slikken. Je krijgt folders mee over nipt 13 en 20 weken echo.

2 maanden geleden

Echo voor 10 weken is vaak inwendig idd. Jurkje is wel makkelijk. Ze leggen ...
Ik kreeg die uitleg bij de intake, dat was een aparte afspraak van de echo. Maar dat zal wel per praktijk verschillen

2 maanden geleden

Reactie op Hel1J

Ik kreeg die uitleg bij de intake, dat was een aparte afspraak van de echo. ...
Ik heb al 3 echos gehad en 7 augustus pas de intake 🤭 maar ik kreeg al die informatie al per mail na de inschrijving

2 maanden geleden

Reactie op Soontobemama

Ik heb al 3 echos gehad en 7 augustus pas de intake 🤭 maar ik kreeg al die ...
Oh ja idd al veel info in de mail! Maar vaak de documenten voor de nipt, 13 weken, vragen over medische voorgeschiedenis etc. en ruimte voor eigen vragen zijn bij mijn praktijk in ieder geval bij de intake. De echo wordt gedaan hier door een dame die echt alleen maar echo’s doet

2 maanden geleden

Ik wist niet of de echo uitwendig of inwendig zou zijn. Het ligt er ook aan of je slank bent of juist voller. Mijn vk gaf aan dat ik misschien te slank was voor uitwendig op dit termijn (was 6+5) met de echo. Maar ik had een goed volle blaas. En alles was goed te zien.