15 Reacties

3 maanden geleden

Mijn schoonouders en ouders en broer en zus weten het al meer omdat mijn ouders morgen geregistreerd partnerschap aan gaan en hoop geregel maar door dat ik zo moe ben komt er weinig uit me handen, dus hun al verteld de broers en zus van me man vertellen we het met de familie dag 31juli we hebben nog een dochter van bijna 2,5jr en daarvoor een miskraam gehad dus denk ja als het fout zou gaan vertel je het ook graag dus waarom dan zolang wachten aan je naaste kring ? Fijne zwangerschap gewenst lieve mama

3 maanden geleden

Wij hebben het onze ouders en broers en zussen vandaag vertelt! (4w3d), omdat we natuurlijk super blij zijn dat het weer is gelukt en omdat we na 3 miskramen weten dat zij ons ook het best kunnen steunen als het toch niet goed gaat

3 maanden geleden

Wij hebben het meteen aan beide families verteld. Onze beredenering is, nu delen we het leuke nieuws, maar als het uiteindelijk toch niet goed blijkt te zijn kunnen we het ook delen en daar steun uit halen. En dat is wel een heel fijn gevoel!

3 maanden geleden

Je moet doen wat goed voelt. Wij vertellen het altijd vrij snel, maar alleen aan de mensen aan wie we ook 'zin' zouden hebben om uit te leggen mocht het toch anders lopen.

3 maanden geleden

Ik heb een dilemma. Ik ben na iui nu zwanger geworden en iedereen om ons heen is op de hoogte over ons traject. Erover praten is zo fijn en helpt mij ook, ik ben er heel open over. Nu wil ik dit nieuws eigenlijk ook van de daken schreeuwen. Ik wil het delen ook al hebben we nog geen echo gehad. Ik wil mijn enthousiasme delen met anderen. Maar mijn vriend houd zich heel krampachtig vast aan de 'richtlijnen' die de maatschappij heeft bedacht. Gelukkig is hij al bijgedraaid door het nu bij 8 weken te gaan vertellen ipv 12. Maar 8 weken duurt ook nog lang (4 weken zwanger nu). Ik weet niet hoe ik dit voor me moet houden. Het staat volgens mij op mn voorhoofd en ben de hele tijd aan het glimlachen en zo. Ik wil het eigenlijk gewoon nu delen ipv wachten 😅. Maar ja, dan moet mijn vriend daar ook mee eens zijn. Hoe gaan jullie daar mee om?

3 maanden geleden

Reactie op Melanie128

Ik heb een dilemma. Ik ben na iui nu zwanger geworden en iedereen om ons he ...
Ik kon t ook nooit voor me houden. Maar heb toch altijd gewacht tot de eerste echo. Gelukkig maar want helaas was t 3x fout. Ik wil je niet ontmoedigen maar t kan nog altijd mis zijn. Hou dit ook in je achterhoofd. T kan ook zijn dat je t alsnog evengoed bekendn wil maken hoor

3 maanden geleden

Ik kon t ook nooit voor me houden. Maar heb toch altijd gewacht tot de eers ...
Juist omdat het ook mis kan gaan kun je het dan ook dan kwijt bij de mensen om je heen. Ik denk dat ik het deze week aan 1 collega ga vertellen, omdat ik het gewoon kwijt moet en familie na de eerste echo op 19 juli. Zo lang duurt dat niet meer.... Probeer dat wel aan te houden.

3 maanden geleden

Ik vind dit ook wel lastig of wij het nu al aan onze ouders moeten vertellen tot de eerste echo of niet. Mijn vriend wilt het graag voor ons houden tot de eerste echo wat nog 4 weken duurt! Maar ik wil het dol graag delen met mijn en zijn ouders om ook vragen te stellen of om op terug te vallen als ik onzeker ben of mijn ei kwijt wil. Dit doe ik ook bij mijn vriend maar is toch anders aangezien alles voor ons nieuw is…

3 maanden geleden

Ik puzzel hier ook mee. Ik kan mijn mond haast niet houden tegen mijn zoontje want die wil zo graag een broertje of zusje, maar heb eerder een miskraam gehad en dat wil ik hem niet aan doen. 22 juli eerste echo en dan willen wij het gaan vertellen denk ik. Maar ik twijfel nog steeds 🙈 mijn test is ook vrij licht van kleur dus maak me daar ook alweer zorgen om

3 maanden geleden

Ik heb het mijn moeder verteld... daar ik echt mijn mond niet kan houden! De rest hoort het pas na 30 juli 🥰

3 maanden geleden

Wij vertelden het bij ons eerste kindje in de 5e week aan familie en in de dagen/weken daarop ook aan vrienden. Was helemaal leuk! Toen ik later opnieuw zwanger was vertelden we het ook zo snel maar dit werd helaas een miskraam. Ik was wel blij dat anderen op de hoogte waren zodat ik ook kon delen dat ik me helemaal niet chill voelde. Veel begrip vanuit familie, vrienden en collega's. Inmiddels opnieuw zwanger en een paar vrienden weten het al. We proberen het dit keer nog even stil te houden. Niet voor onszelf, maar omwille van familie. We willen hen niet opnieuw een rollercoaster van blijdschap en dan toch niet laten meemaken. Maar wss vertellen we het snel 😜

3 maanden geleden

Hier ook twijfel over hoe snel te vertellen. Vandaag 4+1 en al wel aan een vriendin verteld. Verder willen we graag dat onze dochter van bijna 4 het eerst weet en dan pas de hele familie. Leuk als zij het kan vertellen. Maar voor zo’n kleine meid gaan die maanden natuurlijk heel lang duren.

3 maanden geleden

Bij ons eerste kindje bij een positive test gelijk verteld, inmiddels een gezonde bink van 18 maanden bij ons 😃 nu zwanger van de tweede. Inmiddels 6 weken zwanger en ook nu weer vroeg verteld, die mede omdat ik in de hardcore jeugdzorg werk en het hier dus vaak fysiek kan worden. Ook in de boksschool verteld ivm stoten in de buik. Nu kon de familie natuurlijk niet achterblijven. We hebben het een selectief groepje uit de familie verteld. Ik denk altijd maar zo, als het niet goed gaat wil je het er ook met mensen over kunnen hebben! 🤍

3 maanden geleden

Hier met 5+4 gisteravond de vrienden verteld (familie nog niet) helemaal met voetbal van afgelopen weken kon ik niet weer aankomen met een smoesje van geen alcohol drinken (terwijl ik een grote wijn liefhebber ben). Familie vertellen we na de vakantie (gaan maandag weg) dan hebben we ook de echo gehad