10 Reacties
23 dagen geleden
Reactie op Mosan21121994
Mislukt? Wat gaat er dan mis of niet goed?
Ze hebben geen reden gegeven in de uitslag brief, alle 3 de keren😅
23 dagen geleden
Reactie op Chelle2025
Ze hebben geen reden gegeven in de uitslag brief, alle 3 de keren😅
Heb het nog nooit eerder gehoord, maar wat een gedoe zeg. Ik zou persoonlijk denk ik bellen voor meer uitleg wat dat inhoud
23 dagen geleden
Reactie op Mosan21121994
Heb het nog nooit eerder gehoord, maar wat een gedoe zeg. Ik zou persoonlij ...
Jaa, helaas al twee keer gedaan... we worden nu doorverwezen naar het wkz.... maar zoveel onduidelijkheid
23 dagen geleden
Reactie op Chelle2025
Jaa, helaas al twee keer gedaan... we worden nu doorverwezen naar het wkz.. ...
Ik kan je helaas verder niet adviseren. Wel om toch te proberen kalm te blijven, daar stress niet goed is voor jou en de baby en je helaas toch weinig invloed op het proces hebt. Heel veell sterkte lieve mamma.
23 dagen geleden
Reactie op Mosan21121994
Mislukt? Wat gaat er dan mis of niet goed?
De eerste keer was bij mij ook mislukt. Dit kwam door te lage foetale fractie (te weinig dna baby in het bloed). Bij mij was het advies dat als de tweede zou mislukken er doorgestuurd werden naar de klinisch geneticus voor informatie, er kan dan namelijk een verhoogd risico op een syndroom zijn. Gelukkig was de tweede keer alles gewoon goed maar het was wel even spannend! Het komt echt heel weinig voor, 2% mislukt maar bij 80% lukt de tweede keer dan wel. Onze verloskundige had het nog nooit meegemaakt in de praktijk. Ik wist niet eens dat het een optie was.
@TS hebben ze je verder geïnformeerd over waarom het mislukt en wat dat kan betekenen? Dat vind ik best bijzonder want bij ons is toen nadrukkelijk gezegd dat een derde keer vrijwel nooit wel lukt en dat ze daarom liever meteen doorsturen… scheelt toch een hoop onzekerheid. Wat ik toen begreep is dat de kans dat er daadwerkelijk iets is alsnog vrij klein is hoor! Dus probeer er op te vertrouwen dat alles goed gaat. Heb je wel de 13 weken echo al gehad?
23 dagen geleden
Wat vervelend dat het steeds mislukt en dat ze ook niets laten weten aan je over waarom dan. Ik hoorde laatst wel in een podcast dat NIPT bij een hoog BMI lastiger is omdat er dan minder dna van het kindje in de bloed zit. Weet niet of dat bij jou een verklaring kan zijn?
Er is wel een ander topic in deze groep met ervaringen van vrouwen die de afgelopen weken een vruchtwaterpunctie hebben gehad.