33 Reacties
2 maanden geleden
Hee! Ik volg je berichtje
Toevallig ook vanmorgen een vruchtwaterpunctie gehad.
Het wachten gaat me tot nu toe goed af, wel een ongemakkelijk gevoel in m’n buik
Hopelijk heb je een goede uitslag! X
één maand geleden
Hey! Wij krijgen hoogstwaarschijnlijk ook een vruchtwaterpunctie. Welke reden hadden jullie voor de punctie? Ik vind het zoooo spannend en lees uiteraard alleen de slechte dingen dus ik volg dit topic ook even!
één maand geleden
Reactie op sharona1234
Hey! Wij krijgen hoogstwaarschijnlijk ook een vruchtwaterpunctie. Welke red ...
Ons kindje heeft gespiegelde organen in het buikje en de vaten vanaf het hart lopen er ook gespiegeld
één maand geleden
Reactie op Sterrenmama1995
Ons kindje heeft gespiegelde organen in het buikje en de vaten vanaf het ha ...
Ho, hij kapte te snel af. De vaten lopen ook dus andersom naar het buikje vanaf het hart. Plus er zit een lus in de darm die opgezet is. Alles bij elkaar dus reden om toch even te checken of er niet iets groters aan de hand is wat we niet weten.
Hoe zit het bij jou?🍀
één maand geleden
Reactie op Sterrenmama1995
Ho, hij kapte te snel af. De vaten lopen ook dus andersom naar het buikje v ...
Oh heel spannend zeg. Jeetje, en mocht er verder niks te vinden zijn, kan het kindje dan wel ‘in spiegelbeeld’ gewoon gezond zijn? Heel bijzonder zeg.
Bij mij komt het omdat ik met de vorige bevalling een bloedtransfusie heb gehad en er via het donor bloed een antistof aan m’n bloedcellen zit die niet van mij is. M’n man z’n bloed is ook drager hiervan maar omdat het niet in m’n dna zit kan het van mij niet overgedragen zijn naar de baby. Van m’n man is het dus 50% kans van wel. Normaal kunnen ze de antistoffen vanuit het bloed van de mama checken maar deze antistof helaas niet. Alleen door middel van een vruchtwaterpunctie.
Stel dat de baby het dus ook heeft dan maak ik antistoffen tegen het bloed van de baby en dan krijgt de baby bloedarmoede in m’n buik met alle gevolgen van dien..
één maand geleden
Ik heb morgen mijn vruchtwaterpunctie en ik vind het heel erg spannend. Is het met de verdoving??
één maand geleden
Reactie op Ikzelf 1985
Ik heb morgen mijn vruchtwaterpunctie en ik vind het heel erg spannend. Is ...
Ik heb zelf twee paracetamol genomen, maar de buik wordt niet verdoofd. Ik was erg bang voor de pijn maar is me echt meegevallen! Is vooral beetje een gek gevoel. Maar je kan doen wat je zelf fijn vindt. Je mag kletsen met ze of meekijken, ik koos er voor om mijn ogen te sluiten en erg op mijn ademhaling te letten. En ik wiebelde met mijn tenen, dat mocht ook en vond ik een fijne afleiding. Het prikken en vruchtwater afnemen duurde in totaal misschien 2-3 minuutjes. Succes!🍀💪🏻
één maand geleden
Reactie op sharona1234
Oh heel spannend zeg. Jeetje, en mocht er verder niks te vinden zijn, kan h ...
Ja de gespiegelde organen, situs inversus, is an sich niet erg! Enrique iglesias heeft het ook haha. En in het ergste geval moet het kindje aan de darmen geopereerd worden. Maar al met al wel gewoon een gezond leven mogelijk. Tenzij er dus toch iets genetisch afwijkends aan de hand is, zoals een syndroom. Vandaar de vruchtwaterpunctie.
één maand geleden
Mijn punctie is volgende week dinsdag ivm een verdikte nekplooi op de 13 weken echo. Ondanks dat we een goede nipt hadden. We krijgen dan na 5 dagen de uitslag van de sneltest en na 2 weken de definitieve uitslag. Ik vind het wachten zo lastig, die onzekerheid of alles wel goed is met het kindje. Alles staat on hold..
één maand geleden
Ja, wij hebben al de uitslag, gelukkig is alles goed met de baby 🥳🥳🙏
één maand geleden
Reactie op Nikkossss
Ah wat een geweldig nieuws! Hoelang duurde het bij jullie voor je de uitsla ...
2 weken precies
één maand geleden
Reactie op louzapoes
Mijn punctie is volgende week dinsdag ivm een verdikte nekplooi op de 13 we ...
Oh meid ik herken je gevoel . Het was hier ook zo .. verdikking in de nekplooi verder zagen ze geen afwijkingen dan een vlokkentest gekregen . Resultaat er was niets met de baby + het vocht is weg .