18 Reacties

3 maanden geleden

Ik had precies dezelfde insteek als jij, maar helaas slaag ik daar ook nog niet in. Het is toch wel makkelijker gezegd dan gedaan blijkt maar weer. Ik had gehoopt dat het feit dat het nu een tweede kindje is, ik weet wat gaat komen en ik het makkelijker kon verdragen. Misschien is het toch moeder-eigen om je zorgen te maken over je kindje. Je wilt immers toch dat het altijd goed gaat.

3 maanden geleden

Dit is ook voor mij mijn 2e zwangerschap en ook ik heb deze onzekerheid elke dag 😅 vooral omdat ik ook elke dag krampen/steken heb haha.. maar omdat t de 2e is groeit/rekt t sneller zei mijn verloskundige.. denk dat het sowieso de eerste 3 maanden gewoon dubbel zo spannend is omdat dan de kans dat t mis kan gaan t grootste is.. geniet van je zwangerschap en van jullie vakantie 🥰

3 maanden geleden

Reactie op Korenwoof

Ik had precies dezelfde insteek als jij, maar helaas slaag ik daar ook nog ...
Jaa dat denk ik ook hoor! Maar kan er soms wel van balen want dan denk ik kom op geniet er nou van en blij met je positieve test dat het je weer gegund is om opnieuw zwanger te mogen raken. Maar helaas die stomme onzekerheid komt toch vaker om de hoek dan dat ik zou willen😅

3 maanden geleden

Reactie op megster

Dit is ook voor mij mijn 2e zwangerschap en ook ik heb deze onzekerheid elk ...
Zelf ervaar ik steeds een zeurend gevoel rechts onderin mijn buik en dan ga ik googelen en daar word je dan ook weer onzeker van… maar zo te lezen kan dat dus komen doordat het bij een tweede sneller oprekt? Ahh dankjewel! Dat wens ik jou ook toe!😘

3 maanden geleden

Zo herkenbaar! Ik ben zwanger via ivf en heb in april een miskraam (missed abortion) gehad. Ben als de dood dat dit weer gebeurd. Over een week pas de 1e echo...

3 maanden geleden

Zo fijn om te lezen dat ik niet de enigen ben ik wil graag genieten lukt me ook wel maar inderdaad de onzekerheid lijkt soms wel de overhand te nemen ik ben ook zwanger van de 2e mijn eerste kindje is nu 5 dus is even geleden en had toen geen klachten nu wel duizelig krampjes en ochtend misselijkheid waardoor ik steeds onzeker word en bang ben terwijl het normalen klachten zijn maar ik blijf maar tegen mezelf zeggen als het mis gaat had je dat niet kunnen voorkomen dus geniet maar liever dan zo onzeker te blijven doen en met 3 weken vakantie voor de deur hoop ik dat het me nog meer gaat helpen om los te laten en meer te geniet 🥰

3 maanden geleden

Ooh zo herkenbaar. Het lijkt bijna erger nu mijn 2e zwangerschap dan mijn eerste!! Zit het wel goed, gaat het wel goed. Is het een gezond kindje. Voel nu zoveel meer dat deze zwangerschap ook het leven mijn de 1e gaat veranderen. Ook heel positief, maar ook hoop ik steeds weer dat alles maar goed mag gaan

3 maanden geleden

Blijft moeilijk hè om er vertrouwen in te hebben. Het is ook zo’n kwetsbaar proces. Vandaag 5+1, maar wel 2x wat bloed bij afvegen. Schrok er wel van, maar kan niet meer doen dan afwachten. Heb geen krampen of iets. 🤞

3 maanden geleden

Reactie op An4485

Zo herkenbaar! Ik ben zwanger via ivf en heb in april een miskraam (missed ...
Wat verdrietig zeg! Ik kan me voorstellen dat de onzekerheid dan extra is. Hopelijk over een week een mooi kloppend hartje🩷

3 maanden geleden

Reactie op cammelie1995

Zo fijn om te lezen dat ik niet de enigen ben ik wil graag genieten lukt me ...
Oh ja bijzonder hoe dat per zwangerschap ook zo anders kan zijn hè… de vorige keer was ik mega misselijk van mijn zoontje en veel buikpijn ‘‘s nachts en nu tot op heden alleen een beetje gevoelige borsten en een zeurend gevoel rechtsonder in mijn buik maar voor de rest niks… je gaat het dan ook weer vergelijken met de vorige keer en daar word je dan ook weer onzeker van hè😅 Ahh jaa ik hoop dat je even lekker mag genieten van de vakantie en dat deze onzekere tijd snel voorbij is! Dat het vertrouwen mag groeien met de zwangerschap😘

3 maanden geleden

Reactie op PLOP93

Ooh zo herkenbaar. Het lijkt bijna erger nu mijn 2e zwangerschap dan mijn e ...
Ook heel herkenbaar! Leek laatst naar mijn zoontje en toen dacht ik echt van ahh jongen wat gaat jouw leventje straks veranderen… in positieve zin natuurlijk maar word ook wel even wennen. Niet meer alle aandacht alleen voor hem.

3 maanden geleden

Reactie op Ardm

Blijft moeilijk hè om er vertrouwen in te hebben. Het is ook zo’n kwetsbaar ...
Begrijpelijk dat je er van schrok! Kan best hoor in het begin een beetje oud bloed! Ben bij mijn zoontje rond de 5 weken toen ook best veel bloed verloren en toen was het gelukkig ook allemaal goed! Ga voor je duimen!!😘

3 maanden geleden

Reactie op N1996

Wat verdrietig zeg! Ik kan me voorstellen dat de onzekerheid dan extra is. ...
Dat hoop ik zo...🙏🏻🤞🏻🩷

3 maanden geleden

Reactie op N1996

Begrijpelijk dat je er van schrok! Kan best hoor in het begin een beetje ou ...
Lief dankjewel! Ik heb vanmorgen wel even de verloskundige gebeld, omdat er vanmorgen wat meer bloed was dan gisteren. Maar ze kunnen op deze termijn nog niets zien op de echo zei ze. Als het bloeden aanhoudt moet ik volgende week bellen om de echo van 2 aug een paar dagen te vervroegen. Fijn om te horen dat het bij jou toen goed is gegaan 😊

3 maanden geleden

Pff herkenbaar, ik tel echt de dagen af tot de eerste echo… Heb ook wel veel meegemaakt dus niet raar dat ik zoveel angsten heb, maar ik zou toch zo graag niet al die angst aan dit kleine boontje mee willen geven 🫛

3 maanden geleden

Reactie op Evanna

Pff herkenbaar, ik tel echt de dagen af tot de eerste echo… Heb ook wel vee ...
Ik duim voor je! Genoeg verdriet gehad 😢

3 maanden geleden

Reactie op Ardm

Lief dankjewel! Ik heb vanmorgen wel even de verloskundige gebeld, omdat er ...
Goed dat je hebt gebeld! Hopelijk houd het bloeden snel op en zie je twee augustus een kloppend hartje🩷 jaa ik weet dat ik er toen best wel erg van schrok maar was gelukkig toch goed toen🍀

3 maanden geleden

Reactie op Evanna

Pff herkenbaar, ik tel echt de dagen af tot de eerste echo… Heb ook wel vee ...
Wat verdrietig zeg dat je al zoveel hebt meegemaakt! Ik ga voor je duimen 🍀🍀