208 Reacties

3 maanden geleden

Ik vind het ook lang duren, weet het inmiddels ook al wel 5 dagen haha!😂 Over 2 weken eindelijk de eerste echo. Als dit al zo lang duurt, dan gaan die 9 maanden al helemaal niet voorbij🙈🙈🙈

3 maanden geleden

Vandaag ben ik precies 5 weken volgens mijn eigen berekening. Precies een week geleden naar de huisarts gebeld voor de doorverwijzing naar de gynaecoloog maar ik heb nog steeds niks gehoord terwijl ik zoo graag de datum wil weten van de eerste echo! Ik had een beetje gehoopt dat ik de eerste echo zou krijgen net voordat we op vakantie gaan over 2 weken. Ze laten me wel lang in spanning wachten, wat dat betreft is een verloskundigenpraktijk wel vlotter (denk ik). Weet niet of het normaal is dat het in een ziekenhuis wat langer duurt voordat je je eerste afspraak hebt..

3 maanden geleden

Reactie op Maantje88

Vandaag ben ik precies 5 weken volgens mijn eigen berekening. Precies een w ...
Ik begreep juist dat je bij een gynaecoloog sneller terrecht kan voor een vitaliteitsecho, zou er even achteraan bellen en anders toch gaan voor een verloskundige? Ik kpn ook beide maar kozen toch voor verloskundige waar met 7 weken kocht. Gynaecoloog had met 6 weken nu dus al gekund maar wel met kans zeiden ze nog onvoldoende te zien.

3 maanden geleden

Reactie op puppy2025

Ik vind het ook lang duren, weet het inmiddels ook al wel 5 dagen haha!😂 O ...
Ja hé pff dat denk ik ook echt!! Al hoewel, het zwanger worden duurde ook lang dus geduld heeft me al wel op de proef gesteld.

3 maanden geleden

Eerste echo is een ramp.. ik wist ook al vroeg dat ik zwanger was. Heb 1 juli gebeld dat ik zwanger ben naar de VK. Kan 30 juli terecht. Lijken wel jaren te duren.. heb wel komende donderdag een pretecho gepland staan (vitaliteitsecho) ik ben dan 7w

3 maanden geleden

Reactie op baby-m

Wij mogen a.s. dinsdag voor de eerste echo. 4 juli positieve test (1-2 wkn) ...
Hoever ben je dan nu? Bedoel je 1-2 weken na bevruchting? Dus wss 2-4 weken zwanger op 4 juli?

3 maanden geleden

Reactie op Lunax2025

Eerste echo is een ramp.. ik wist ook al vroeg dat ik zwanger was. Heb 1 ju ...
Een pretecho is toch niet hetzelfde als vitaliteitsecho?

3 maanden geleden

Reactie op Iet123

Een pretecho is toch niet hetzelfde als vitaliteitsecho?
Zo noemen ze het daar wel. Is bedrijf die pretecho doet maar ook vitaliteitsecho

3 maanden geleden

Reactie op Iet123

Ik begreep juist dat je bij een gynaecoloog sneller terrecht kan voor een v ...
Het zou wel heel handig zijn als ik deels bij een verloskundige praktijk kan. Die is hier op korte loopafstand terwijl ik naar het ziekenhuis steeds 25 minuten moet rijden. Is dat gewoon mogelijk en worden de afspraken en echo's bij een verloskundigenpraktijk gewoon vergoed terwijl ik eigenlijk medisch ben? Mag de verloskundige praktijk (een deel van) de echos doen ipv het ziekenhuis? Ik zal vandaag ook contact opnemen met de verloskundige praktijk om te vragen wat de mogelijkheden zijn.

3 maanden geleden

Mijn eerste echo is ook de 29e! #ongeduldig. Het goede nieuws is dat t over n week al zover is.

3 maanden geleden

Ik heb morgen me eerste echo🤭zo zenuwachtig

3 maanden geleden

Reactie op Maantje88

Het zou wel heel handig zijn als ik deels bij een verloskundige praktijk ka ...
Ik ben ook medisch, bij mij werden alle controles in het ziekenhuis gepland. Ik moest na de verwijzing van de huisarts trouwens zelf bellen voor een afspraak + echo bij de gyn. Is het bij jullie standaard dat je moet wachten tot ze jou oproepen? Het lijkt me dat je altijd even kan bellen om te vragen wanneer je telefoon kan verwachten 😊

3 maanden geleden

Reactie op Iet123

Hoever ben je dan nu? Bedoel je 1-2 weken na bevruchting? Dus wss 2-4 weken ...
Clear blue gaf 1-2 weken aan. Maar ik heb een onregelmatige cyclus. Dus kan niet helemaal rekenen vanaf de laatste keer ongesteld, want dat was begin mei. Dus ik denk dat nu zo rond 6 weken zit, met de "bonusweken" erbij.

3 maanden geleden

Ik heb hem vandaag! Spannend 🫶🏻

3 maanden geleden

Reactie op BabydiGrande

Ik ben ook medisch, bij mij werden alle controles in het ziekenhuis geplan ...
Ik heb net inderdaad maar gewoon naar het ziekenhuishuis gebeld. Ze zei dat ik vanzelf bericht krijg met een afspraak in september!!! 😱 "Je je bent nu nog heel pril he?" September?? Ik zie in dit topic niemand met een eerste afspraak in september! Ik snap er niks van. Misschien zometeen toch maar eens gaan informeren wat de mogelijkheden zijn bij de verloskundige praktijk hier vlakbij..

3 maanden geleden

Reactie op Maantje88

Ik heb net inderdaad maar gewoon naar het ziekenhuishuis gebeld. Ze zei dat ...
Wow dat is inderdaad heel laat! De eerste echo zou tussen de 6 en 8 weken 'moeten' zijn. Ik heb hem volgende week in het ziekenhuis en ben dan rond de 7 weken. Hopelijk kan en mag een reguliere verloskundige je alvast een echo aanbieden. Dat zou al een hele geruststelling zijn!

3 maanden geleden

Reactie op Maantje88

Ik heb net inderdaad maar gewoon naar het ziekenhuishuis gebeld. Ze zei dat ...
September !? Jemig wat lang. Ik zou de VK ook gaan bellen

3 maanden geleden

Reactie op Maantje88

Het zou wel heel handig zijn als ik deels bij een verloskundige praktijk ka ...
Jazeker, ben ook medisch maar ziekenhuis zou ik kosten eigen risico hebben en verloskundige is gratis vanuit basis pakket. Dus vandaar onze keus ook hiervoor. En dat t vorige keer goed beviel ook al was t miskraam, hele professionele mensen dus daarom kozen we toch om t daar te doen en krijgen dus alsnog vroege (7 wkn) vanwege de miskraam. Zou ff bellen en t navragen als ik jullie was! Succes

3 maanden geleden

Reactie op sjen02

Ik heb morgen me eerste echo🤭zo zenuwachtig
Ik ook morgen. Zo spannend.

3 maanden geleden

Reactie op T.K.D.1998x

Ik heb hem vandaag! Spannend 🫶🏻
Laat je weten hoe t was?