25 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb bij 5 weken al aangemeld. Opvang gaf aan erg blij daar mee te zijn maar zeiden al dat ze niet zeker weet of er plek is rond 1 juli

2 maanden geleden

Regio Utrecht hier, en direct na de test aangemeld. Enkel nog plek op woensdag en vrijdag, andere dagen een wachtlijst van meerdere jaren. Dus zeker zsm doen. Je kunt ook rondleidingen aanvragen om te kijken waar je een goed gevoel bij hebt.

2 maanden geleden

Reactie op BeARealMom

Regio Utrecht hier, en direct na de test aangemeld. Enkel nog plek op woens ...
Bij hoeveel verschillende kdv had je je aangemeld?

2 maanden geleden

Ik zou het snel doen. Bij onze dochter hebben we aangemeld toen ik 9 weken zwanger was en daar konden we toen ze 1,5 was nog steeds niet terecht. Toen van de wachtlijst gegaan. Gelukkig konden we wel bij een andere opvang terecht waar we nu super tevreden over zijn, maar onze voorkeur was het niet.

2 maanden geleden

Al een opvang gezocht op de dag van de positieve test. Bevestigd een week later. Je moet er tegenwoordig snel bij zijn. Ik wou zeker zijn van een plekje.

2 maanden geleden

Les 1 meld vroeg aan. Les 2 , gok niet op 1 paard maar schrijf je bij meerdere in want wie weet hebben die wel.plek en dit is friesland wij hebben zelfs wachtlijsten broertjes zusjes regelingen zijn eruit hier , dus wij hebben bij 4 verschillende ingeschreven gestaan en nog steeds mocht er iets onverwachts stoppen of failliet gaan

2 maanden geleden

Zo snel mogelijk aanmelden, ik was er direct na de positieve test bij en had alsnog pas 6 maanden later dan gewild plek.. We hebben ons wel op 6 verschillende plekken ingeschreven. Zelfs nu voor het broertje/zusje op de wachtlijst en niet direct plek.

2 maanden geleden

Inderdaad zsm! Ik had bij m’n miskraam ons ook al ingeschreven, maar alle begrip van de opvang toen we zeiden dat het niet meer nodig was (als dat tenminste je angst is omdat het nog mis kan gaan?)

2 maanden geleden

Reactie op Cottie

Bij hoeveel verschillende kdv had je je aangemeld?
Nu 1, want mijn oudste zit ook op die opvang. Maar het is hier overal weet ik van vriendinnen.

2 maanden geleden

Meteen inschrijven! 😊 ook elke x gedaan

2 maanden geleden

Oke, ik heb zojuist dan maar bij 6 verschillende opvanglocaties aangemeld. Hoop dat er in ieder geval 1 plek is voor ons kindje

2 maanden geleden

Ik heb begrepen dat als je op meerdere plekken aanmeld, krijg je straks een "boete" bij diegenen die je niet uiteindelijk kiest. Klopt dit?

2 maanden geleden

Reactie op Grietje891

Ik heb begrepen dat als je op meerdere plekken aanmeld, krijg je straks een ...
Dat is voor mij nieuw , zou ook niet heel eerlijk zijn in kinderopvang land .

2 maanden geleden

Dat is voor mij nieuw , zou ook niet heel eerlijk zijn in kinderopvang land ...
Ik ben nog zelf niet op zoek geweest, dus ben ik niet zo goed geïnformeerd. Dit hoorde ik van een kennis, misschien heeft het met regio te maken.

2 maanden geleden

Reactie op Grietje891

Ik heb begrepen dat als je op meerdere plekken aanmeld, krijg je straks een ...
Dat is volgens mij alleen zo als we ons kindje echt officieel heeft ingeschreven middels een contract bij meerdere , dan kan dit idd boete opleveren. Maar gewoon alleen nog aanmelding niet. Maar anders zou ik het ook niet eerlijk vinden😅

2 maanden geleden

Reactie op Grietje891

Ik heb begrepen dat als je op meerdere plekken aanmeld, krijg je straks een ...
Hoi! Dit klopt tot op zekere hoogte. Ik had de voorwaarden even doorgelezen en vanaf dat ze je de overeenkomst sturen (in ons geval een half jaar en 5 maanden voor start van de opvang, als ze de planning maken) dan heb je twee weken de tijd om ze te laten weten of je kindje gaat starten of niet. Op zich ook wel zo eerlijk, anders houden ze een plek vrij voor een kindje dat niet komt. (Er even vanuit gaande dat je kindje gezond is en naar een andere opvang gaat, anders ligt het natuurlijk genuanceerder ) Dus kijk even in de voorwaarden als je je inschrijft, dan weet je hoe het bij jou zit🙂

2 maanden geleden

Reactie op Grietje891

Ik heb begrepen dat als je op meerdere plekken aanmeld, krijg je straks een ...
Hier heb ik nog nooit van gehoord, ook niet mee te maken gehad. Bij de grote ketens dan in ieder geval niet denk ik?

2 maanden geleden

Hoe ga je je kind aanmelden als je nog geen naam heb?

2 maanden geleden

Reactie op Ashleydijkhuis

Hoe ga je je kind aanmelden als je nog geen naam heb?
Dat hoef je niet in te vullen, of je vult “onbekend” in ;)

2 maanden geleden

Reactie op Hel1J

Dat hoef je niet in te vullen, of je vult “onbekend” in ;)
Wij hebben volgens mij ingevuld ‘Baby *achternaam*’