Onze dochter is nu 2 maanden en maakt in haar slaap allerlei geluiden. Nu weet ik inmiddels dat kreunen "normaal" kan zijn.
Maar soms ligt ze een soort "eh eh eh" geluiden te maken. Ogen zijn dan vaak open. Is dat een signaal om te gaan voeden, of hoort dat ook erbij? Lijkt mij dat het voedingssignaal is, maar vaak is het dan nog maar 1,5 of 2u geleden dat ik haar gevoed heb...
Dit doet ze overigens s nachts, en in principe slaapt ze overdag wel stil.
Kan ook dat ze dan geborgenheid zoekt. Dat is hier het geval bij die eh eh eh en als het dan nog 1,5-2 uur geleden is. Als ik haar dan pak en op me leg slaapt ze ineens als een roosje… vaak tussen 3-6 uur. Is dat toevallig bij jou ook?
Is ze wel wakker dan? Kan ook de actieve slaap zijn. Hier maakt ze ook veel herrie en gaan haar ogen vaak open waardoor t lijkt alsof ze wakker is maar eigenlijk nog slaapt. Heb me in t begin ook in vergist en pakte ze dan al op terwijl dat niet nodig was.
Als mijn dochter luid begint te kreunen voed ik haar, ik wacht niet af tot ze gaat huilen. Vaak wil ze ook wel elke twee uur drinken dat is niet vreemd. Maar elk kindje is anders wat zegt jouw gevoel?
Ons kindje gaat heel duidelijk smakken als hij honger heeft. Dan ga ik er vaak alvast uit om de fles te maken, dan ben ik er (vaak 🤣) voordat hij het echt op een krijsen zet van de honger.
Meestal bij kreunen of andere geluidjes is onze zoon wat oncomfortabel. Als ik hem dan pak gaat hij vaak gelijk verder op mij slapen of laat hij een boertje. Wat gebeurd er als je haar pakt tijdens deze geluiden? Het is ook zoeken hoor om je kindje echt te leren kennen en te begrijpen wat ze bedoelen met hun geluidjes. 😅
Mijn zoontje is 7 weken, wil nog steeds elke 3 uur voeding (soms uitzondering maar nog niet frequent) hij huilt dan hard. Maar je kunt het ook merken als je met je vinger over zijn wang aait hapt hij als een hongerig vogeltje naar mijn hand, zo probeer ik altijd uit waarom hij huilt, soms is het ook bijvoorbeeld krampje of luier
Mijn zoontje is 7 weken, wil nog steeds elke 3 uur voeding (soms uitzonderi ...
Haha ja zo herkenbaar dat happend vogeltje, ik geef dan kusjes op haar wangen naast haar mondje en als ze dan heel wild naar me toe draait weet ik zeker die heeft honger!