17 Reacties

2 maanden geleden

Er is geen goed of fout moment. Ik zelf heb het al vrij snel na een positieve test verteld. Maar dan wel mijn directe collegas en mijn teamleider. Zij snappen dan waarom ik misschien wat verlaat ben, af en toe wat vaker naar toilet moet gaan of eerder naar huis. Het haalde bij mij ook spanning weg.

2 maanden geleden

Ik heb het ook al vrij snel verteld, rond de 8 weken, omdat ik te maken heb met onverwachtse agressie op het werk en ik merkte dat ik mentaal anders reageerde.Hierop een fijn gesprek gehad en nu kijkend naar de mogelijkheden. Vond het wel lastig maar ben er nu erg blij mee omdat ik best veel last heb van misselijkheid, vermoeidheid en toch regelmatig ook wel anders reageer. Betekent helaas wel dat ik over drie weken naar een andere werkplek ga. Ik werk pas op deze plek vanaf maart dus vond het ook wel spannend omdat ik er dus nog niet lang werk, m'n collega's niet door en door ken maar iedereen was blij voor mij en merk dat ik wat meer uit de risico's gehouden word door iedereen. Nu al terwijl dat officieel pas vanaf twaalf weken verplicht is. Heel fijn zo'n meedenkend en zorgzaam team en manager!

2 maanden geleden

Hier vertel ik het na de termijnecho van morgen! Mocht de NIPT om wat voor reden niet goed zijn kom je in zo’n rollercoaster terecht, dat het fijn is dat m’n werk al op de hoogte is van m’n zwangerschap.

2 maanden geleden

Ik vertel ‘t volgende week. Na de termijnecho (vandaag). Ik heb een goede band met mijn collega’s dus als er onverhoopt iets zou gebeuren dan ‘moet’ ik dat wel delen.

2 maanden geleden

Ik vertel het na onze vakantie. Volgende week hebben we de termijnecho en daarna begint onze vakantie ook. Dan ben ik +- 13 weken als ik weer begin.

2 maanden geleden

Ik wil het pas vertellen na de nipt en 13 weken echo. Dat heb ik ook tijdens mijn eerste zwangerschap gedaan. Nu bij de tweede zie je al duidelijk een buikje maar voor zo ver nog geen vragen over gehad van de collega's. Mocht er iemand direct naar vragen vertel ik het wel gewoon.

2 maanden geleden

Ik heb het na de eerste echo vertelt toen ik onze planner en teamleider zag stoeien met het rooster en hoorde kletsen over iemand tijdelijk in te huren omdat een collega met zwangerschapsverlof gaat en in Maart terugkomt. Nu kunnen ze 1 iemand in huren voor de gehele tijd.

2 maanden geleden

Ik heb het ook al vroeg op het werk verteld volgens mij met 8 weken, omdat ik last had van zwangerschapsmigraine en enorme vermoeidheid. De stress elke maand door extreem veel deadlines en een slecht functionerend team. meer dan 10 personen hebben al ontslag genomen en ik was van plan om zelf ook weg te gaan maar kwam er toen achter dat ik zwanger was. Merk zelf dat ik ook uit de wind wordt gehouden omdat de leidinggevende het nu weet.

2 maanden geleden

Ik twijfel nog wanneer ik het wil vertellen. Heb nogal wat meegemaakt het afgelopen jaar en mijn collega’s zijn daarin een grote steun geweest. Daarom vind ik het nu ook wel fijn om het weer vroeg te vertellen. Maar iets houdt me tegen, misschien ook omdat ik pas weer 2 maanden aan het werk ben na een langer ziekteverlof nadat ons zoontje was geboren. Toch een soort schuldgevoel misschien? Begin september hebben we een teamdag dus denk dat ik het dan ga vertellen (ben dan 11 weken), maar dat idee geeft wel direct stress merk ik.

2 maanden geleden

Ik werk in een familiebedrijf, dus de familie die daar werkt weet het al. De niet familieleden licht ik vanzelf wel in.

2 maanden geleden

Ik heb het met 5,5 week al mijn leidinggevende verteld. Ik vond het fijn dat als ik een mindere dag had ik gewoon rustig aan thuis kon werken ‘no questions asked’. ☺️

2 maanden geleden

Ik werk in de zorg, en aangezien het werk soms veel vraagt lichamelijk en ik veel misselijk ben kon ik het niet meer geheim houden. Heb het met 9 weken aan mijn collega's verteld. Mijn leidinggevende wist het wel al eerder, met 5 weken ofzo

2 maanden geleden

Ik vettel het volgende week na de termijnecho. Mijn werk is zwemlesgever, dus sta de hele middag in badpak. En aangezien ik al begin te showen.... 😅. Ik ben mega sportief en ben dus best slank, dus als minn buik begint te groeien en op te vallen gaan ze dat al merken natuurlijk hahaha.

2 maanden geleden

Ohja, vorige zwangerschap met 7 weken al, omdat ik toen al 2 weken lang vreselijk misselijk was en alleen maar boven de pot hing... Ze geloofden op een gegeven moment niet meer dat het een buikgriepje was. Dus na de eerste echo meteen verteld.

2 maanden geleden

Ik heb het met 6 weken aan mijn manager verteld en met 8+5 aan mijn collega's ik werk in de zorg en mocht ivm risico voor de baby bepaalde bewoners al niet meer helpen dus voelde het voor mij beter het na de eerste echo te vertellen.

2 maanden geleden

Ik ga het denk ik vertellen na de 13 weken echo. Vorige x kreeg ik wel zo vaak te horen dat ik het zo vroeg verteld had dus tis wel goed deze keer. Alleen mijn buik gaat denk wel sneller groeien deze keer maarja zien we dan wel weer.

2 maanden geleden

Ik vertel het na de termijnecho. Hoewel, mijn directe collega het al weet. Mocht de nipt of 13wk echo toch niet goed zijn, dan vind ik het fijn als mijn werkgever weet wat er speelt. Daarbij voel ik me hondsberoerd dus ik ben blij als ik het kan vertellen, dan weet iedereen het maar 😀