25 Reacties

4 weken geleden
Mijn zoontje is 12 weken ,bijna 7 kilo en 63 cm
Hij paste in de co sleeper wat niet meer,hij kon niet meer lekker zijn armen leggen ,bij elke beweging was ie met zijn gezichtje tegen het wandje van het bed.
Hij slaapt al een paar dagen in zijn ledikant

4 weken geleden
Reactie op Cristina 1515
Mijn zoontje is 12 weken ,bijna 7 kilo en 63 cm
Hij paste in de co sleeper ...
Hier precies hetzelfde! Top, dan gaan we lekker overstappen 😊

4 weken geleden
Mijn baby sliep vanaf geboorte in een 70x140cm ledikant overdag en 's nachts in de co-sleeper.
De oudste werd rond de 6 maanden te beweeglijk voor de co-sleeper. Lag over de korte zijde helemaal in de kreukels hahha. Hij is toen de hele nacht naar zijn eigen kamer in de 70x140 ledikant gegaan!
Lekker je kindje in co-sleeper of ledikant laten slapen zo lang je dat fijn vind. Iedereen doet het op de eigen manier en beide bedjes zijn vanaf geboorte veilig 🤗
Wat hebben jullie allemaal kleine co-sleepers als ze er nu al uitgegroeid zijn 😅

4 weken geleden
Onze dochter ging naar het ledikant toen ze zich ging optrekken aan de rand van de cosleeper, ze was toen 7 of 8 maanden oud. We hopen onze zoon ook zo lang als veilig is in de cosleeper te houden, dus tot 9 kg of als hij bij de rand kan komen.

4 weken geleden
Die van ons slaapt al sinds week 5 in zn ledikant op zn kamer omdat wij gek werden van zijn geluiden s nachts. Volgens mij is er niet echt een regel, als de cosleeper te krap wordt dan zou ik lekker overgaan op het ledikant

4 weken geleden
Wij slapen bijna niet de laatste paar nachten ivm de geluiden die ze maakt nu…. Ik geef bv en ze komt vaak on 02:00 en dan weer om 04:00. Vaak na 04:00 slaapt ze zo onrustig dat wij dus niet meer slapen. Ik ben kapot…
Hoe hebben jullie het gedaan met overstappen? Meestal voed ik haar in slaap en leg ik haar naast me in de co sleeper. En in de nacht ook. Vaak bij die van 04:00 leg ik haar naast me.
Alleen heb ik geen voedingsstoel op haar kamer staan..

3 weken geleden
Wij willen binnenkort ook gaan proberen om ons zoontje op zijn eigen kamer te laten slapen. Hij is aanstaande dinsdag 15 weken en we hebben het idee dat hij nu steeds wakker wordt, doordat hij klem ligt in zijn co sleeper. Ik ben benieuwd hoe jullie dit doen? Staat de babyfoon naast jullie bed? Ben nu een beetje bang dat ik hem niet hoor of dat ik juist van ieder geluidje van de babyfoon wakker word.

3 weken geleden
Reactie op Shannon!
Wij willen binnenkort ook gaan proberen om ons zoontje op zijn eigen kamer ...
Onze dochter slaapt in het kamertje naast ons, met de deur half open en die van ons ook. De babyfoon met camera staat op mijn nachtkastje zodat ik wel af en toe even kan spieken als ik wakker word, maar het geluid staat uit. Hoor der heel goed.

3 weken geleden
Ik denk dat wij toch ook binnenkort haar in haar ledikantje gaan laten slapen. Ze lag vanochtend letterlijk horizontaal in de co-sleeper 😳 Heb haar weer recht gelegd. Rond 5.00 uur ging ze steeds haar beentjes in de lucht gooien tegen de zijkant van de co-sleeper aan en liet ze dan heel hard weer naar beneden vallen en daar werd ze wakker van en ik ook. 🥲 Normaal slaapt ze wel tot 6.30-7.00. Ze had nu geen inbakerslaapzakje aan want die was ik vergeten op de opvang... Lastig vind ik wat te doen. In een ledikant heeft ze meer bewegingsvrijheid natuurlijk. Als we dat gaan doen wil ik er wel een camera op om te checken of ze niet in een gekke houding ligt.. haar kamertje is op zolder, wij slapen de verdieping eronder.

3 weken geleden
Reactie op Evanna
Hé hoe groot zijn jullie co-sleepers dan? Mijn eerste lag tot ruim 11 maand ...
Afmeting: 87x50 cm (LxB). Maar ons zoontje beweegt heel veel en ligt al sinds begin mei steeds onderaan de co sleeper en dan horizontaal, waardoor hij in principe maar 50 cm ruimte heeft.

3 weken geleden
Reactie op Evanna
Hé hoe groot zijn jullie co-sleepers dan? Mijn eerste lag tot ruim 11 maand ...
Die van ons is 84x51 en meneertje ligt er ook krap in (vorige week was hij 63cm) en hij gaat nu ook over dwars liggen in de nacht en met zijn benen omhoog en ermee zwaaien en schoppen.
Ik wil hem echt nog niet in zijn ledikant want ik vind het zo fijn naast me (de ledikant kan niet naast ons bed en zou dan aan het voeteneinde komen).
Zo lastig om te bepalen wanneer het dan tijd is om in het ledikantje te gaan...
@Evanna hoe groot is die van jullie?

3 weken geleden
Reactie op Shannon!
Afmeting: 87x50 cm (LxB). Maar ons zoontje beweegt heel veel en ligt al sin ...
Hier het zelfde verhaal! Hij gaat vanaf volgende week in het ledikantje. Komende tijd blijft hij wel nog op onze kamer, vind ik een fijner idee en ik geef borstvoeding dus vind het dan toch handiger hem dichterbij te hebben hahah.

3 weken geleden
Wij gaan volgende week over op ledikantje (maar komt nog zoals nu de cosleeper naast bed te staan)
Sinds vandaag draait hij van rug naar buik (16 weken) en was hij vorige week 64cm
Wij hadden die keus gemaakt van dan is ons salaris binnen 😉 en 2 weken geleden vonden wij de cosleeper wel erg krap worden, hij heeft nu een cm of 10 over als hij zich uitstrekt met benen (armen naast lichaam)