18 Reacties

2 maanden geleden

Wij wachten tot na de 13-weken echo. En dan mag hij de week daarna mee naar de geslachtsecho om te horen of hij een broertje/zusje krijgt 🥰. Ik heb nu al zoo veel zin om het hem te vertellen.

2 maanden geleden

Verteld na de eerste echo! Vreemden op straat weten het nu ook 😅

2 maanden geleden

Ja wij twijfelen zo erg ergens wil ik ook wachten tot na de 13 weken echo maar we gaan volgende week ook op vakantie en mn partner zegt dan ook ja als we het wel vertellen kunnen we ook uitleggen waarom je niet altijd even lekker voelt of erg moe bent... Hmm echt lastig

2 maanden geleden

Ik ben nu bijna 8 weken en wij hebben het gisteren verteld aan onze dochter van 4. Ik heb veel kwaaltjes en nu begrijpt ze ook waarom. Plus wij hebben er bewust voor gekozen het onze dochter als eerste te vertellen. Voelde niet goed dat ze het later pas zou weten na anderen.

2 maanden geleden

Reactie op BeARealMom

Ik ben nu bijna 8 weken en wij hebben het gisteren verteld aan onze dochter ...
Nee precies, wij willen ook dat ze het als eerste weet, hoe hebben jullie het jaar verteld?

2 maanden geleden

Reactie op Chann23

Nee precies, wij willen ook dat ze het als eerste weet, hoe hebben jullie h ...
We hadden een tshirt gekocht met ‘ik word grote zus’ en die hebben we samen met haar gelezen. We hebben het ook gefilmd. Zo ontzettend lief haar reactie, blij om dat op film te hebben.

2 maanden geleden

Ons zoontje (4,5) hoorde het gelijk op de dag van de test. Voor ons is het logisch dat hij het als eerste wist, hij wilde zo graag een baby. Ook gelijk de risico’s aan hem uitgelegd. Zo is het leven, dus dat mag hij ook leren van ons. Dochtertje van net 2 weet het en kan het wel herhalen, maar heeft eigenlijk geen idee haha. Ons zoontje heeft het al met veel trots aan familie en vrienden verteld! Dinsdag as eerste echo, spannend!!

2 maanden geleden

Wij wachten tot na de 13 weken echo en misschien zelfs na de geslachtsecho. Ik heb dit jaar drie miskramen gehad dus wij zitten zelf nog in het proces dat we vertrouwen moeten krijgen in deze zwangerschap. Ze wil al een hele tijd heel graag grote zus worden dus ik heb heel veel zin om het te vertellen. Ze wil wel alleen een zusje haha, dus misschien dat we zelfs wachten tot na de geslachtsecho. Dan kunnen we gelijk zeggen of het een broertje of zusje is.

2 maanden geleden

Mijn zoontje is nog geen 2 en weet t al. Hij had het ook al "verklapt" zondag aan zijn ooms en tante 🤣. Ik wilde het ze sowieso die dag gaan vertellen, maar hij stond al naar mn buik te wijzen en "baby" te roepen. Aghja, surprise!? Gelukkig was het alleen mn schoonzus opgevallen en die dacht; wat snapt/weet dat kind nou... Totdat ik het later die dag dus bekend maakte hahaha.

2 maanden geleden

Onze zoon (bijna 3) heeft heel veel last gehad van het overlijden van ons zoontje. Deze keer zijn we dus heel voorzichtig en willen we zo lang mogelijk wachten met vertellen. Maar dit wordt wel lastig omdat ik erg veel over moet geven en vaak te moe ben. Volgende week zien we mijn ouders (zien we niet zo vaak) en willen we het eigenlijk aan hen vertellen maar dus zonder dat hij het weet. Dat maakt het wel heel ingewikkeld allemaal. Zo lastig want het liefste wil ik het aan iedereen vertellen maar ik wil hem niet weer zo intens verdrietig maken.

2 maanden geleden

Mijn dochters (3,5 en 1,5) zijn meegeweest naar de vitaliteitsecho. Dat is inmiddels 2 weken geleden. Vandaag zegt mijn dochter ineens tegen mij: "Jij hebt een baby in je buik." Dus ik vraag " Is dat zo? Hoe weet je dat? Heb je dat gezien?" "Ja, toen was het helemaal donker, dat had de mevrouw gedaan en toen kon ik jou niet zien en toen kon ik jou wel weer zien en toen mocht ik een ballon pakken" Ze is ook naar alle afspraken (toen haar zusje nog in mijn bui zat) waar ze mee mocht mee geweest, maar toen was ze 1,5 en uiteindelijk net 2.

2 maanden geleden

Samen met hun de test gedaan 🥰🤍

één maand geleden

Reactie op Evanna

Onze zoon (bijna 3) heeft heel veel last gehad van het overlijden van ons z ...
Nou, we hebben het hem nooit hoeven vertellen, want vanmorgen vertelde hij het aan óns… 😳 “Ik heb weer baby” Wat heb je? “Een baby” Oja? “Ja in de buik” In jouw buik? “Nee in mama’s buik zit de baby” Toen we hem daarna vertelden dat dat inderdaad waar is en mama weer een baby in de buik heeft was de overwegende emotie… unimpressed 😂 Echt zo van “ja dat wist ik toch al?!” 🫢

één maand geleden

Wij hebben ook t/m 13 weken echo gewacht en we wisten dat alles er goed uit zag. Mijn dochter wil zo graag grote zus worden dat ik geen risico wilde nemen mocht het mis gaan. Bovendien zou ze dit nooit voor haar kunnen houden en ik wilde zowieso tot dit moment wachten om het bekend te maken.

één maand geleden

Reactie op Evanna

Nou, we hebben het hem nooit hoeven vertellen, want vanmorgen vertelde hij ...
Haha hier exact het zelfde. Dochter van 3,5jr, “Mama jij heb toch een baby?” “Hoe bedoel je?” “Nou in jouw buik zit toch een baby?” 🥰 zo schattig. Heb toen maar verteld dat ze gelijk heeft.

één maand geleden

Mijn peuter wist al dat ik in verwachting was voordat ik een test gedaan had dus dat was vanaf het begin geen geheim. In maart een missed abortion gehad en toen wist hij het ook al eerder. Stopt rond de week dat de baby gestopt is met groeien ook met praten over de baby. Hier dus geen "geheimen".