59 Reacties

2 maanden geleden

Elektrische kruik! Ideaal en een inbakerdoek, xxl hydrofiel luiers 😇

2 maanden geleden

Draagdoek heb ik zo ontzettend veel gebruik van gemaakt tijdens de new norm periode, echt een lifesaver. Hydrofieldoeken XL kan je er ook nooit genoeg van hebben.

2 maanden geleden

Zo’n klamboe voor het ledikantje. Zodra je kindje gaat grijpen (heeeel snel dus) moet die al weg en ze zijn best prijzig, dit zou ik dus niet aanbevelen. Luieremmer hebben wij ook nooit gebruikt

2 maanden geleden

Goede draagzak (Wij zijn helemaal fan van ergobaby) en een goede kinderwagen, maar achteraf had ik die tweedehands gekocht, want er is genoeg op marktplaats te vinden. Nu fijn dat ik er een tweede keer gebruik van kan maken, maar nieuw was niet nodig.

2 maanden geleden

Wel: draagzak, inbakerdoek, nunki lakentje en een goede kolf (met juiste maat borstschild) Niet: badjas in kleine maatje, ziet er leuk uit in de kast maar zo onhandig, vond een cape of hydrofiel xxl veel fijner.

2 maanden geleden

Wel: goede draagzak en/of draagdoek die lekker zit, overslagrompertjes, grote hydrofiele doeken (voor alles te gebruiken en droog onze peuter er nu nog mee af), een oplaadbaar nachtlampje met heel zacht licht. Wil je borstvoeding geven? Een grote rietjesbeker voor jezelf voor naast je bed (de dorst is onstilbaar die eerste weken 🤣). Niet: onhandige kleertjes/jurkjes/truitjes etc voor over het hoofdje, knuffeltjes (ja misschien eentje als je die leuk vindt), van alles ‘extra’ in huis hebben, van 1 merk al allemaal flesjes (kv of bv gekolfde melk) Verder mijn grootste tip: eigenlijk heb je in het begin echt enkel een veilig bedje (of samen veilig slapen), en dingen nodig om je baby warm te houden (kleertjes, lakentje, (wikkeldeken) en luiers en verzorgingsspullen nodig… letterlijk álles is zo besteld en binnen 24u in huis als je het nodig hebt. Dit had me veel geld bespaard want die nesteldrang is insane straks haha, maar ik heb veel dingen ongebruikt gelaten helaas.

2 maanden geleden

Reactie op Judith-Nl

Wel: draagzak, inbakerdoek, nunki lakentje en een goede kolf (met juiste ma ...
Ik gebruik voor mijn 6 jarige nog steeds hydrofiel xxl

2 maanden geleden

Niet gebruikt: draagzak Aanraders: draagdoek, muziek/whitenoise doosje Numsy, Nuna leaf wipstoel (of soortgelijk) voor als je zelf gaat douchen, box, sophie de giraffe, co sleeper De inbakerslaapzak van Puckababy veel gebruikt maar ga ik deze keer niet doen want het inbakeren afleren was heeeel lastig.

2 maanden geleden

Voor als je flesvoeding gaat geven: het apparaat dat ik het aller aller aller allermeest heb gebruikt en nog steeds gebruik is de Baby Brezza. Flesje op precies de goede verhoudingen op de goede temperatuur klaar in een paar seconden. Fantastisch ♥️

2 maanden geleden

Nog een aanrader als je borstvoeding wil geven: Haakaa opvangschaaltje

2 maanden geleden

Lakens voor de ledikant. Tegen de tijd dat ze in haar ledikant ging (na de co-sleeper) draaide ze zoveel dat ik nooit meer dekentjes en lakens gebruikte 😅. Geen schoentjes, krappe hippe jasjes (echt, koop ruim voor je new-born. Niets zo zielig als je kind met haar armpjes door veel te smalle gaatjes duwen). Jurkjes, "zakken" alleen maar omhoog. Pakjes zonder knoopjes bij de benen, steeds je kind aan en uitkleden bij verschonen is horror, haha.

2 maanden geleden

Reactie op Snoesjes

Nog een aanrader als je borstvoeding wil geven: Haakaa opvangschaaltje
Ja die zijn goud waard!

2 maanden geleden

Geen lakens + deken kopen voor de ledikant als je eerst een wieg of cosleeper gaat gebruiken! Tegen de tijd dat ze in de ledikant gaan, hebben ze een slaapzak aan. Draagzak wilde ze niet in, dus ik zou dat echt even afwachten als je kindje er is, of eventueel met een draagconsult een goeie uitzoeken. Baby nestje was hier echt top, daar lag ze overdag veel in op de bank of in de box. Net als de Newborn schaal op de triptrap. Voor mezelf was echt een grote drink fles van Camelbak ideaal. Je krijgt echt ontzettend dorst van en tijdens het borstvoeden, dus deze stond altijd op het nachtkastje en kan je liggend uit drinken. Ook iets van een schemerlampje wat niet te fel is voor de nachtelijke voeding zodat je niet erna gelijk klaarwakker bent door het licht. En dit is niet iets om te kopen, maar ik ga deze keer echt langer verlof nemen (betaald ouderschapsverlof achter zwangerschapsverlof aan plakken en dan wat vakantie opnemen) tot ze minimaal een half jaar oud is. Ik vond het echt heel zwaar om weer te gaan werken toen ze 3 maandjes oud was. En ook sneu voor haar dat ze al zo jong naar de opvang moest. Vaak heb je rond 3/4 maanden ook een pittige sprong in de ontwikkeling dus dat was echt killing 😅

2 maanden geleden

Oh en bij flesvoeding een waterkoker die je op temperatuur (40 graden) kan instellen. Echt perfect en kost bij de Blokker maar iets van €30. Poedertoren ernaast en je hebt ook ‘s nachts zo de flesjes klaar (en goedkoper dan de Brezza 😉)

2 maanden geleden

Wel: hydrofiel doeken xxl. Ideaal voor badje/douchen. Worden hier na 1 jaar nog steeds gebruikt bij douchen. Mocht je flesvoeding gaan geven zo'n apparaatje dat je onderweg flesjes ook zo warm hebt (ik had er een van mybambini).Vond het knoeien met warm/koud water echt verschrikkelijk. Niet: kleden over het hoofd, echt niet fijn. Dus wel veel overslag rompertjes.

2 maanden geleden

Super fijn om in huis te hebben als je kindje plotseling verkouden is (en alleen maar door de mond kan ademen): de otrivin aspirator (zuigertje, veel handiger dan zo’n plopper) en otrivin monodose (capsules met zeezout waarmee je de neus goed doorspoelt, veeeel fijner dan neusspray). Ui werkt ook altijd fantastisch, elke paar uur een nieuwe opensnijden

2 maanden geleden

Door de neus kan ademenen natuurlijk moet het zijn

2 maanden geleden

- Een spoelfles (voor na de bevalling om een branderig gevoel bij plassen te voorkomen). - Babybjorn wipstoeltje - inbakerdoek - trip trap stoel met babyschaal

2 maanden geleden

De trip trap met newbornset, een co sleeper, een verzorgingstafel en kussen, een box voor in de living (het wiegje vond ik uiteindelijk wat nutteloos, groeien ze snel uit, aan een box hebben ze meer), wat hydrofiekdoeken. Koop niet te veel luiers en flesjes op voorhand want misschien is je kind allergisch of pakt het bepaalde speentjes niet. Mijn man vond een draagzak heel fijn, ik heb meer gehad aan de wieg van de kinderwagen als we gingen wandelen. Overslagrompers, ik vind die van de H&M heel fijn. Die met lange mouwen heeft mijn zoon niet veel gedragen, ook al is hij van eind december. Lekker laagjes en dekentjes als hij naar buiten ging.

2 maanden geleden

En een peribottle dat is echt een lifesaver.