59 Reacties

2 maanden geleden

Niet gebruikt: hydrofiele monddoekjes, Kipkep woller, babynestje Wel gebruikt: draagzak, grote hydrofiele doeken voor inbakeren, Newbornset voor de Tripp Trapp, draadloze kolf en laxeermiddel zakjes voor na de bevalling

2 maanden geleden

Ik volg, ben benieuwd!

2 maanden geleden

Reactie op mamavaneendraakje

Niet gebruikt: hydrofiele monddoekjes, Kipkep woller, babynestje Wel gebrui ...
Die laxeermiddelzakjes 👏🏻

2 maanden geleden

Reactie op Paula29

Die laxeermiddelzakjes 👏🏻
Ik vond ze zo top dat ik ze zelfs van de vorige bevalling heb bewaard 🤭

2 maanden geleden

Reactie op Sappie91

Voor als je flesvoeding gaat geven: het apparaat dat ik het aller aller all ...
Vraagje, gebruik je dit apparaat dan ook 's nachts? Ging je dan naar beneden (er even van uitgaande dat je boven slaapt) of zet je dat apparaat dan boven? Ik ben voor het eerst zwanger dus geen idee. 😅 Fantastisch topic dit 🙏 ik ga alle tips opslaan in een documentje voor later.

2 maanden geleden

Niet gebruikt: speentjes, kleding in maat 50, pyjama’s in kleinste maten (baby sliep vaak in de kleding van overdag), spuugdoekjes Wel gebruikt/handig: nestje, gebreid dekentje, wollen jasje, overslagrompers, wipper, goedkoopste Numsy white noise apparaat

2 maanden geleden

En niet gebruikt: allerlei soorten douchegel/verzorgingsproducten. Baby had een gevoelige huid dus we gebruikten eigenlijk vooral Balneum en Weleda billenzalf

2 maanden geleden

Niet gebruikt: verzorgingsproducten voor de baby (shampoo enz), kinderwagen (was ze niet lang blij in) De lifesaver was echt de draagzak! Baby blij, minder spugen en ik mijn handen vrij.

2 maanden geleden

Reactie op LissaM

Vraagje, gebruik je dit apparaat dan ook 's nachts? Ging je dan naar benede ...
Ja gebruikte hem ook snachts. Liep dan naar beden om een fles te maken en gaf hem boven. En spoelde hem daarna ook weer beneden af. Of mn vriend deed t een en ik t ander.

2 maanden geleden

Hier waren we erg fan van de tummy tub! Vonden mijn beide kindjes veel fijner dan een liggend badje.

één maand geleden

Wel: draagzak, babynestje, wipstoel, draadloze kolf (handen vrij!), verschoonkussens op meerdere verdiepingen, cosleeper. Niet: pyjama’s, schoentjes, en teveel kleding in kleine maatjes.

één maand geleden

Reactie op mamavaneendraakje

Niet gebruikt: hydrofiele monddoekjes, Kipkep woller, babynestje Wel gebrui ...
Aanvulling op wel gebruikt: white noise apparaat. Wij slapen samen en val nu zelf ook goed in slaap door dat ding 🙈

één maand geleden

Pyjama's niet. Zo weinig mogelijk omkleden. En overdag vooral praktische kleding wat lekker zit en makkelijk aan en uit gaat en niet per se hele mooie/hippe. Overslag rompers, makkelijke truien/shirts. Leggings. Overigens tip om niet te veel in alle maatjes te kopen. Mijn dochter zat super lang in maat 50 en 56 en daarna ging ze echt elke maand ofzo over naar een nieuwe maat. In maat 86 stagnerende het pas weer. Je hebt zo online van alles besteld en anders zijn er altijd mensen die heel erg graag voor je even naar de HEMA of zeeman gaan oid. Spuugdoekje inderdaad ook niet, deed alles met hydrofiele doeken. Hier ook geen verzorgingsproducten. Hebben ze helemaal niet nodig. Gebruik voor mijn dochter van ruim 1.5 nog steeds alleen maar een lekkere zalf ivm eczeem en verder niks. Overigens vond ik het ook heel fijn om van verschillende merken luiers te hebben. De maatvoering en breedte is van elk merk anders en de een zat wél goed en de andere niet. Kocht van die kleine verpakkingen om uit te proberen, daarna heeft mijn man meer gehaald van degene die we fijn vonden. Elektrische kruik, zo fijn 👐 zeker in de nacht. Overigens zijn ze niet warm genoeg voor baby's die zich lastig warm kunnen houden, maar dat kon mijn baby wel.

één maand geleden

Reactie op Vlindertje3

Pyjama's niet. Zo weinig mogelijk omkleden. En overdag vooral praktische kl ...
Oh ja overslag rompers! Ik wou in die kleine maatjes niks anders meer!

één maand geleden

Zo leuk om dit topic door te lezen. Wel een besef momentje wat betreft hoeveel aankopen eigelijk volstrekt overbodig zijn😅!

één maand geleden

Reactie op mamavaneendraakje

Aanvulling op wel gebruikt: white noise apparaat. Wij slapen samen en val n ...
Ik kan zelfs niet meer zonder dat geluid😂

één maand geleden

Oh, en wij hebben een fles koud en een thermos heet water mee als we op stap zijn. Beetje mengen en je hebt zo een flesje klaar. Geen gesleur met machientjes die je water nog moeten opwarmen en die kapot kunnen gaan onderweg, nergens moeten vragen om water voor je op te warmen… Ieder zijn voorkeur natuurlijk maar bij ons gaat dat zo fijn. En voor de eerste hapjes heb ik de babymoov xxl gekocht. En veel kleine potjes met deksel om in te vriezen.

één maand geleden

Reactie op MTFR(L)

Ik kan zelfs niet meer zonder dat geluid😂
Hahaha erg hé 😂

één maand geleden

Hier veel gebruikt; babynestje, Babybrezza, Moonie beer knuffel (white noise), hydrofieldoeken (gewoon en XXL), newborn set voor op de tripptrapp, babybjorn wipstoel (inklapbaar, dus ideaal mee te nemen)

één maand geleden

En wat wij ook ideaal vonden is het zwembadje van Babymoov. Misschien niet voor in het begin, maar wij vonden het voor op vakantie en bijv in de tuin een ideaal ding. Doordat het een pop-up badje is, is hij makkelijk mee te nemen. Ook is het behalve een zwembadje een speeltent/reisbedje. Misschien een tip voor als de kindjes iets ouder zijn :)