59 Reacties

één maand geleden

Niet kopen: Kleding/jasjes voor de baby met capuchon. Baby ligt bijna de hele dag en moet dan of altijd capuchon op of het ligt vervelend in de nek/onder de rug.

één maand geleden

Wat een fijn topic! Ik lees en schrijf mee 🤓

één maand geleden

Leuk deze! Hier hebben we bij ieder kindje wat meer ontdekt wat we handig vonden en niet. Inmiddels zijn een heleboel dingen de deur uit! Ons lijstje: Niet: Luiertas (ik gebruik een toilettas met wat luiers en een setje extra kleertjes, die gooi ik bij mijn eigen tas in, of onder in de kinderwagen) zo'n billendoekjes 'cover' , spuugdoekje, sokjes of schoentjes , veel kleertjes in kleine maatjes (grote babys🤭) Ik heb ook nooit een babynestje gemist, maar misschien zwicht ik deze keer... Babymeubel set hebben wij ook niet . Wel: Co-sleeper!! Haakaa vacuüm kolf, borstvoeding bewaarzakjes, hirsch natur wollen sokjes (2 per maat is zat!) Warme voetenzak voor de maxi cosi, een draagdoek ( maar wel pas aan te raden na een consult!) Oh en zeker van die xxl doeken, maar een hele stapel is echt niet nodig.

één maand geleden

Reactie op Bea9090

Leuk deze! Hier hebben we bij ieder kindje wat meer ontdekt wat we handig v ...
O jaaa schoenen! M’n dochter is 1 en loopt nog niet dus ook nog steeds geen schoentjes nodig hoor!

één maand geleden

Haha ik moet lachen om dit topic, de meningen zijn zo verdeeld. Hier waren de echte miskopen: - draagdoek + draagzak (allebei één keer gebruikt, ondanks draagconsult met baby erbij, doei €250,- 🤯) - badjasje/badcape dat soort dingen - box (wat een onding midden in je woonkamer) - luiertas (wat een waardeloos grote, lelijke dingen 😅. Ik snap ook echt nooit wat mensen daar allemaal in hebben zitten haha) - white noise dingen. Echt nooit aangehad en geen idee waarom ik dat wel zou doen. Wat ik verder nooit gemist heb: - babynestje - allerlei apparatuur voor flesjes, zoals flessenwarmer/sterilisator/babybrezza etc. Waterkoker op 40 graden deed het perfect en even roeren is ook niet de moeite toch 😅. Wat we wél veel (extra) nodig hebben gehad of hebben gebruikt: - véél kleine kleertjes in maat 44 en 50. Ze was 4 a 5 maanden toen ze naar maat 56 ging. - kruiken - hydrofiele doeken in alle maten - wasbare billendoekjes (zoveel fijner voor die kwetsbare huid dan wegwerp) - wollen dekentje en jasje Zoals je ziet, weer anders dan anderen. Mijn tip is: koop vooral niet te veel vooruit. Koop het pas wanneer je het mist, bijna altijd heb je het zo besteld en de volgende dag in huis.

één maand geleden

Reactie op diplodocus

Haha ik moet lachen om dit topic, de meningen zijn zo verdeeld. Hier waren ...
Geen box en geen babynestje, misschien een domme vraag maar waar liet je je baby dan in de woonkamer? Lijkt mij juist handig die twee dingen! Maar goed, ik moet het allemaal nog gaan meemaken. 😁

één maand geleden

Ik lees hier zoveel verschillende dingen. Hier kun je als topic starter dus ook weinig mee Hahaha. Ik zou ala ik jou was alleen de basis dingen halen. Hierna kun je alles nog bestellen wat je wil. Basisspullen zijn bijv. Hydrofielendoeken, kruik, genoeg kleertjes/rompertjes, dekentje, wikkeldoek, speentje. Hiermee kom je al een heel end. De rest is allemaal luxe. Wij hebben ook gedacht aan een flessenwarmer en uiteindelijk nooit meer gekocht. Kolfapparaat kun je huren bij de zorgwinkel alleen t gedeelte wat je tegen de borst zet moet je kopen. Uiteindelijk heb ik nog geen week borstvoeding gegeven. Zo blij dat ik niet zoon duur apparaat heb gekocht

één maand geleden

Reactie op LissaM

Geen box en geen babynestje, misschien een domme vraag maar waar liet je je ...
Samen met ons op de bank of als ik mijn handen vrij wilde hebben op het speelkleed / playgym. Dat voldeed prima! We hebben geen huisdieren, dus daarop kon ze lekker bewegen en rondkijken.

één maand geleden

Ik lees hier zoveel verschillende dingen. Hier kun je als topic starter dus ...
Ja haha misschien is dit een goede conclusie want sommige dingen zijn ook zo persoonlijk. Grootste tip is: koop de basis die je in je kraamweek echt nodig hebt en de rest is binnen 24u besteld en in huis 😇.

één maand geleden

Heel persoonlijk wel natuurlijk. Maar hier is de draagzak de beste en meest gebruikte aankoop. Mijn zoontje is nu anderhalf en we gebruiken hem nog steeds. Overbodig hier is gebleken een box. Niet gebruikt. (Wel foammatten op de vloer). Xxl hydrofiele doeken vind ik super handig, nog steeds. Hier voorlopig geen 2e kinderkamer. (Dit gaan we pas realiseren als ze toe zijn aan een eigen plekje en toe zijn aan alleen zijn). We slapen samen en gaan wel ergens na de kraamtijd kijken of we een extra boxspring/extra groot bed nodig gaan vinden. Flesjes en fopspenen hier overbodig gebleken. Overslagrompers en kleding in de kleine maten.. heel fijn! Slaapzakken vanaf ongeveer 4 maanden oud nooit meer gebruikt (en had de volgende maten wel al klaarliggen).

één maand geleden

Kolfspullen zou ik zeker niet te vroeg halen, eerste 6 weken wordt toch afgeraden om te kolven en als je een medische situatie hebt waarin je het nodig hebt dan kan je er een van het ziekenhuis huren. Verder heb je nodig: slapen, vervoer, kleding, hygiëne en voeding. Alles wat daarbuiten valt kan je altijd nog halen. Slapen, meeste baby's slapen de eerste periode op de slaapkamer van de ouders, (6 maanden minimaal wordt aanbevolen) dus een bedje wat langs je bed kan is prima (wij hadden gewoon het ledikant langs het bed). Slaapzak is in de kraamweek nog niet nodig, laken en sprei wel. Vervoer: een autostoeltje is handig, vooral als je niet thuis bevalt, je wilt immers graag je kleintje mee naar huis kunnen nemen. En verder kan je denken aan een kinderwagen/draagdoek Kleding, eerlijk, in de kraamweek is mijn man wel vier keer naar de hema gereden om extra kleding te halen, was zo in huis. Een paar rompertjes en een paar outfits in de kleinste maten, mutsje heeft die van ons maar drie dagen opgehad. Hygiëne, washandjes, hydrofiel doeken, kruik, babywaszeep, luiercreme, luiers, billendoekjes, eventueel spuugdoekjes. Voeding Bij borstvoeding zoogcompressen, bij flesvoeding een of twee verschillende flessen en een potje flesvoeding En, bijna alles is binnen 24 uur in huis, ook kraamvisite vindt het echt niet erg even een boodschap te doen

één maand geleden

Ik lees hier zoveel verschillende dingen. Hier kun je als topic starter dus ...
Oh maar dat maakt niet uit hoor! Ik zie ook best wat overlap dus kan er zeker wat mee en vind het ook vooral leuk om dit van iedereen te lezen!!

één maand geleden

Als je flesvoeding gaat geven, de easy baby vond ik geweldig! Ga ik bij m'n tweede kindje ook gebruiken

één maand geleden

Ja en nog een aanvullende tip. Je kunt ook spullen huren of eventueel lenen je vrienden groep. Een cosleeper hebben wij bv geleend. En een abonnement op bol select is erg fijn. Gratis verzendkosten en soms dezelfde avond nog bezorgd scheelt je stress 😉

één maand geleden

Zo herkenbaar allemaal! Aanraders: - Hakaa borstkolf mega uitvinding en altijd bij de hand - Hydrofiel xxl - Leander verschoonkussen - Flesjeswarmer - Draagdoek - Bamboo rompertjes HEMA omslag - en voor mezelf: noisecanceling headphones. Ik stond zo vreselijk aan de eerste periode dat ik niet goed tot rust kwam. Hiermee op kon ik echt even genieten van een kop koffie of een korte meditatie van een paar minuten. Genoeg om weer door te kunnen tijdens die eerste weken. Overigens ook tijdens de bevalling gebruikt met bineural beats en rustgevende muziek gebruikt. Aanrader dus en voor mij totaal onmisbaar. Niet gebruikt - kruiken - inbakerdoeken - slaapzakjes

één maand geleden

Reactie op diplodocus

Haha ik moet lachen om dit topic, de meningen zijn zo verdeeld. Hier waren ...
Heel grappig want ideaal die draagdoek. Heerlijk lekker einde van de dag. En die box (staat bij ons wel in het hoekje en niet in de weg) heeft hij hier soms wel een uur lekker in gelegen en later ook gespeeld (nu nog steeds) en omdat het hoog is hoef je niet diep te bukken en kan je hem goed zien. En die luiertas ideaal! Altijd alles bij je in 1 tas. Niet eerst nog alles bij elkaar zoeken🤭 Maatje 50 heeft hij hier alleen aan gehad de eerste dag en dat was al wurmen 🤭 Kruiken niet gebruikt was totaal overbodig. Maar hydrofiele doeken echt ideaal en wij hadden het wollen jasje van Engel maat 56 hij heeft het tot 6 maanden aangehad echt super jasje! Dus toch ook wel wat dingen met je eens😉

één maand geleden

Reactie op Pauwtje123

Heel grappig want ideaal die draagdoek. Heerlijk lekker einde van de dag. E ...
Haha ja grappig hè, zo zie je hoe persoonlijk het allemaal is. Vandaar mijn tip om vooral niet te veel te kopen en te kijken waar je tzt zelf behoefte aan hebt.

één maand geleden

Reactie op Pinkielady

Zo herkenbaar allemaal! Aanraders: - Hakaa borstkolf mega uitvinding en a ...
Ja al deze tips, die haakaa borstkolf is fantastisch. Gewoon geruisloos kolven terwijl je aan het voeden bent! Wij hebben juist wel veel aan slaapzakken gehad. Verder heel veel plezier van: - onze Thule Sleek duo kinderwagen. - Dr Leenarts baby billen creme En voor jezelf in verloftijd: Decathlon Yoga broek, zit heerlijk en rekt lekker mee. Daarna prima als pyjama broek te gebruiken Wij hebben weinig gehad aan: - babygym - shirts waar romper ingenaaid zat, waardeloos om je kind in te wurmen - alle soorten baby oliën zalfjes etc. - badjassen. Staat schattig maar uiteindelijk nauwelijks gebruikt