20 Reacties

8 maanden geleden

Ja hier ook moeite mee, ik heb besloten om de helft van mijn ouderschapsverlof uren nog in te zetten. Nog even wat meer tijd samen, ze zijn maar even klein 🩵🥰

8 maanden geleden

Reactie op Barbaraxx

Ja hier ook moeite mee, ik heb besloten om de helft van mijn ouderschapsver ...
Ja snap begin er aan te twijfelen of ik dat ook niet beter had kunnen doen

8 maanden geleden

Ja, moet er niet aan denken. Ik zou eigenlijk 16juni weer moeten, maar door langzamer herstel door veel bloedverlies en het feit dat ik er echt nog niet aan moet denken haar alleen te laten (I know , ze is niet alleen), heb ik besloten al m'n 9 weken ouderschapsverlof erachteraan te plakken. Kun je niet nog wat met je werk regelen? Ik heb het ook pas vorige week doorgegeven.

8 maanden geleden

Zo herkenbaar! Ik heb nu bij de tweede alle 9 weken 70% procent betaalde verlof er extra achter geplakt en daarna nog 3 weken vakantie en 2 weken onbetaald ouderschapsverlof 🫣😅. Ik ga nu pas werken als hij ruim 5.5 maand is en start ook met 2 dagen ipv 3. Ik vond werken na mn eerste echt zo heftig, ik doe nu heel bewust heel rustig aan!

8 maanden geleden

Ik heb ook drie weken vakantie + 9 weken ouderschapsverlof erachteraan geplakt en daarna is m'n man nog 2 weken extra thuis. Mijn mannetje hoeft nu pas in september voor het eerst naar de gastouder.

8 maanden geleden

Herkenbaar. Mn verlof zou eigenlijk nu al over zijn. Maar heb 1 week uitlopend bevalverlof, en 3 weken vakantie ernog aan geplakt. Moet 16 juni nu beginnen, maar wel voor gekozen om de maandag 70% ouderschapsverlof op te nemen. Dus ga 2 dagen werken, dan moet ik 4 weken werken en dan weer 3 weken zomervakantie. Vind t ook allemaal zo snel, meer verlof kon helaas niet achter mekaar, ivm personeelstekort. Dus hebben het op deze manier nu opgelost. Maar krijg t al lichtelijk benauwd... Maja t is wat t is. Mn dochtertje gaat wel per 2 juni al op maandags wennen op de opvang. Omdat ik t onbetaald ouderschapsverlof onlangs pas heb besloten. Anders had ik geen plek op de opvang, dus ze moet nu heen ook al ben ik vrij

8 maanden geleden

Als ik denk aan moeten werken krijg ik al buikpijn, laatst al een nacht niet geslapen door het idee. Helpt ook niet mee dat ik terug ga komen met heel veel veranderingen, waar ik weinig zin in heb ook. Eigenlijk zou ik halverwege volgende week weer moeten starten, heb er nog 6 week ouderschapsverlof aan geplakt en daar ben ik heel blij mee

8 maanden geleden

Herkenbaar!! Net als bij onze oudste heb ik ervoor gekozen om de 9 weken 70% ouderschapsverlof er achteraan te plakken (en lucky me, er is net een nieuwe CAO afgesloten waardoor ik nu 100% betaald blijk te krijgen, waar ik niet op had gerekend 😅), nog 2 weken vakantie erbij en dan start de jongste ‘pas’ met 5,5 maand op het kdv. Zo fijn om die tijd samen thuis te kunnen zijn, ze zijn maar zo kort zo klein 🥰

8 maanden geleden

Ik moet 10 juni weer werken en ik heb er nog he-le-maal geen zin in of behoefte aan! Ik ben inmiddels 9 weken geleden bevallen van ons 3e en laatste kindje en zo'n beetje 24/7 bij hem en wil eigenlijk nog wel 24/7 bij hem blijven. Helaas gaat het gewone leven bijna weer beginnen. Die week gelukkig maar 1 dag ivm Pinksteren op maandag en ik heb op vrijdag ouderschapsverlof. Maar nee.. kijk er nog niet naar uit 🥺

8 maanden geleden

Ik heb een hele goede cao en plak de 9 weken er direct aan vast (100%) en daarna nog 3 weken vakantie. Ik heb al het ouderschapsverlof van mijn zoontje van 16 maanden nog en die ga ik inzetten om een dag minder te gaan werken. Als ik nu al zie hoe groot ze word ben ik heel blij dat ik nog zo lang vrij mag zijn met haar en mijn zoon. Als je het kan zou ik zeker langer verlof nemen ze zijn echt zo snel groot!

7 maanden geleden

Reactie op LB22

Herkenbaar!! Net als bij onze oudste heb ik ervoor gekozen om de 9 weken 70 ...
Mag ik vragen welk Cao. Niet voor de peuterspeelzaal ben ik bang

7 maanden geleden

Reactie op Noortjex

Mag ik vragen welk Cao. Niet voor de peuterspeelzaal ben ik bang
Ziekenhuis cao is ook 100% betaald, wel met de kanttekening dat je daarna een jaar op je contract uren moet werken, maar als loophole kun je daar dan onbetaald verlof voor inzetten. Doe ik in elk geval haha.

7 maanden geleden

Ik heb dit ook. Heb nu geregeld dat ik mn 9 weken verlof opneem en vakantie en dus pas weer in september zal beginnen

7 maanden geleden

Reactie op LB22

Herkenbaar!! Net als bij onze oudste heb ik ervoor gekozen om de 9 weken 70 ...
Dankzij jou ging ik mijn CAO ook even checken (GGZ) en ik krijg nu ook 100%. Ipv 70% 🥳

7 maanden geleden

Reactie op LizHaJa

Dankzij jou ging ik mijn CAO ook even checken (GGZ) en ik krijg nu ook 100% ...
Onder welk stuk staat het? Ik kan zo weinig vinden in de Cao (vvt) over ouderschapsverlof

7 maanden geleden

Reactie op Barbaraxx

Onder welk stuk staat het? Ik kan zo weinig vinden in de Cao (vvt) over oud ...
Ik heb het chat gpt gevraagd en die zegt dit over jouw CAO. Je kan het altijd nog even dubbel checken bij HR

7 maanden geleden

Reactie op LizHaJa

Ik heb het chat gpt gevraagd en die zegt dit over jouw CAO. Je kan het alti ...
Dankjewel voor de tip! Ik ga het morgen navragen.

7 maanden geleden

Reactie op LizHaJa

Dankzij jou ging ik mijn CAO ook even checken (GGZ) en ik krijg nu ook 100% ...
Het ging over de CAO GGZ inderdaad 🥳

7 maanden geleden

Reactie op LizHaJa

Weet iemand waar ik dit kan vinden op internet?

7 maanden geleden

Reactie op LizHaJa

Is dit er door?? Zou voor mij ook net perfect uitkomen💖