10 Reacties

één maand geleden

Welke wil je weten?

één maand geleden

Welke wil je weten?
Alles? 😂 Of er echt gekke dingen bij zitten?!

één maand geleden

Je kan googlen op: "normaalwaarde HB" bijvoorbeeld, dan weet je even of de waardes een beetje goed zitten. Maar goed, dan heb je nog verschillende interpretaties en dingen die met elkaar samen hangen.

één maand geleden

Reactie op Vlindertje3

Je kan googlen op: "normaalwaarde HB" bijvoorbeeld, dan weet je even of de ...
omg nu maak je me angstig 😂 ga na het werk eens kijken. VK zei al dat het oké was, maar ben benieuwd

één maand geleden

Voor een vrouw in vruchtbare leeftijd/zwangerschap heb je een keurig Hb. De vullen en grootte van je rode bloedcellen zijn normaal. Mch doen je niet zoveel mee. Je niet nuchtere glucose (= waarde voor diagnostiek naar suikerziekte) is normaal. Over die rhesusfactor kan ik je niet zoveel vertellen

één maand geleden

Reactie op GedreveneLotus354151

Voor een vrouw in vruchtbare leeftijd/zwangerschap heb je een keurig Hb. D ...
Bedankt voor het reageren! Dan laat ik het nu lekker los

één maand geleden

Ik heb bloedgeprikt bij atalmedial en daar op de website kan je vaak wat meer zin bij je uitslagen (wat is goed etc). En evt op internet wat kijken, maar moet je oppassen dat je niet verkeerde conclusies trekt haha!

één maand geleden

Sorry los van jou vraag, maar ik heb gister geprikt en werd vandaag gebeld dat ik een ernstig vitamine D tekort heb. 18 was de waarde, Google leerde mij dat dit inderdaad heel laag is😅 vind het zo gek, ben super veel buiten en eet normaal heel gezond. Sinds de zwangerschap wel minder, want kan al 13 weken amper iets binnen houden maar toch.

één maand geleden

Reactie op elizmuriel

omg nu maak je me angstig 😂 ga na het werk eens kijken. VK zei al dat het ...
Nee joh, helemaal niet nodig. Bedoel meer dat als een waarde wat laag of hoog lijkt, het misschien niet heel erg is omdat een andere waarde dat bijvoorbeeld niet is. Als je verloskundige zegt dat het goed is, dan is het goed!

één maand geleden

Reactie op Annette19901

Sorry los van jou vraag, maar ik heb gister geprikt en werd vandaag gebeld ...
Het is in Nederland heel lastig om voldoende vitamine D binnen te krijgen. Hangt ook echt niet samen met gezond eten. Zou gewoon een supplement nemen, liefst in druppelvorm (dan zit er al olie bij en vitamine D lost op in olie waardoor je het dan beter kunt opnemen dan als pil). Heel veel mensen hebben tekorten dus niet gek dit.