32 Reacties

17 dagen geleden

Ik slik askal met daarbij nog calcium. Voornamelijk omdat mijn moeder zwangerschapsvergiftiging heeft gehad. Die heeft mij 6 weken te vroeg gekregen, zij is behoorlijk ziek geweest en erg lang in zkh gelegen. Ik ben niet zo heel erg fan van pillen nemen, maar slik het nu wel.

16 dagen geleden

Reactie op Pukkie9

Dat klinkt inderdaad heel erg hetzelfde! Ik heb het ook wel vaker gelezen i ...
Heb je nog gebeld Pukkie9? Ik heb vandaag maar besloten ermee te stoppen. Ik voel me er lichamelijk niet goed bij. Vervelend om die keuze te moeten maken want ik zie hier ook veel overtuigende redenen om het vooral te doen. Mijn advies zou ook altijd zijn probeer het en er zijn er genoeg bij wie de bijwerkingen beperkt zijn. Dan kun je je kans op nare kwalen verkleinen. Krijg je zoals ik toch flink last van bijwerkingen dan is er altijd de optie om te stoppen!

16 dagen geleden

Ik slik nu 2x 80mg per dag en neem het savonds voor het slapen. Nu ruim 2 weken en heb nu ook elke dag last van hoofdpijn.. ik heb het aangegeven bij de verloskundige die zei dat ik gewoon paracetamol kan nemen.. maarja het lijkt me ook niet goed om tot week 36 elke dag paracetamol te gaan slikken.. ik kijk het nog even aan om te kijken of mijn lichaam eraan moet wennen. Ik wil echt geen zwangerschapsvergiftiging krijgen dit keer dus mijn gevoel zegt blijven nemen. Wel opvallend dat meer van jullie die hoofdpijn ook hebben.

16 dagen geleden

Wow inderdaad opvallend dat zoveel dames hoofdpijn hebben. Ik heb ook hoofdpijn, niet elke dag maar wel meerdere keren per week. Toevallig vandaag ook met de VK besproken en die gaf aan dat dit echt hormonaal is en geen bijwerking is van de ascal.. Ik hoop dat gedurende de zwangerschap hoofdpijn vanzelf afneemt en anders is het denk ik niet anders 😅 nog een keer Hellp / ernstige eclampsia wil ik echt niet nog een keer mee maken.. maar het is wel echt balen dit..

9 dagen geleden

Ik werd er slecht van bij de eerste zwangerschap. Nu de 3de en ga het ook niet slikken.

9 dagen geleden

Hou wel even in de gaten dat volgens get farmaceutische kompas ascal meer dan 100 mg per dag een contra-indicatie is in het derde trimester. Vraag vooral even aan je verloskundige wat hun protocol hierin is… Wat betreft hoofdpijn wordt wel beschreven als bijwerking maar als zelden benoemd (0,01-0,1%). Hierop zou ik vertrouwen wat de verloskundige zegt dat de de kans groter is dat dit hormonaal is…

9 dagen geleden

Reactie op Greidanus1991

Hou wel even in de gaten dat volgens get farmaceutische kompas ascal meer d ...
Mag ik vragen waar je deze informatie gevonden hebt? (Misschien een linkje?) ik zou het graag voorleggen aan de gynaecoloog voor het 3e trimester en of ik dan misschien terug kan naar 80mg Ipv de 160mg die ik nu slik.

9 dagen geleden

Reactie op Greidanus1991

Hou wel even in de gaten dat volgens get farmaceutische kompas ascal meer d ...
Ik werk in de apotheek, maar de tabletten die je dan krijgt zijn 80mg en mag volgens mij tot 36 weken als ik goed heb uit m'n hoofd🙃

8 dagen geleden

Reactie op RL-4

Mag ik vragen waar je deze informatie gevonden hebt? (Misschien een linkje? ...
Farmaceutisch kompas. Gebruiken we in de acute zorg. Werk zelf als ambulanceverpleegkundige. Maar kijk ook vooral wat het protocol van de verloskundige is! Kan zijn dat ze ergens om bepaalde redenen van af moeten wijken. https://www.farmacotherapeutischkompas.nl

8 dagen geleden

Reactie op LauDee

Ik werk in de apotheek, maar de tabletten die je dan krijgt zijn 80mg en ma ...
Klopt; kleinere tabletten zijn er inderdaad niet. Maar kijk ook vooral naar het protocol van de verloskundige. Kan zijn dat ze ergens om bepaalde redenen van af moeten wijken.

8 dagen geleden

Reactie op M&M 21

Mijn dochter was 2836 bij 39+5. Bij mij hebben ze het wel aangeraden, maar ...
Ah oké dankje voor je reactie! Mijn dochter is ook een klein slank meisje dus ik laat het ook los. Ook erg alert en dronk hartstikke goed dus ook geen problemen.

8 dagen geleden

Reactie op LauDee

Ik werk in de apotheek, maar de tabletten die je dan krijgt zijn 80mg en ma ...
Klopt. Ik heb dubbele dosis en staat tot 36 weken op