31 Reacties

één maand geleden

Bij ons tweede kindje ga ik zeker weer voor kraamzorg! Onze kraamhulp was fantastisch. Ons kindje werd wat later op de avond geboren en de kraamhulp bleef tot 2u 's nachts. Ze ging pas weg toen alles was opgeruimd, schoongemaakt en de baby en ik lekker fris en ingestopt in bed lagen. Ze hielp me de eerste keer met douchen, toen ik nogal wankel en instabiel was. Elke ochtend kreeg ik een heerlijk voedzaam ontbijt van d'r. Lekker veel kiwi en volkorenbrood zodat ik goed kon poepen, lekker veel water zodat ik goed kon plassen (van tevoren wist ik niet dat poep en plas zo belangrijk waren voor een kraamvrouw). De dagen na de geboorte zweette ik enorm in de nacht. Kletsnat bed. Iets met hormonen. Iedere ochtend verschoonde zij m'n bed. Heerlijk! Om de dag stofzuigde ze het huis en ook het toilet en de badkamer maakte ze geregeld schoon. Ze woog ons kindje, hielp ons met het aanleggen (borstboeding), hielp ons met verschonen en aankleden van de baby en voorzag het bezoek van koffie en cake. Het was een onwijs lieve vrouw en ze zorgde ervoor dat ik goed en relaxt kon ontspannen. Ik hoefde echt alleen maar te denken aan bijkomen en verder vooral te genieten van alle nieuwigheden van een baby. Mijn vriend heeft onwijs veel geleerd in die eerste periode en heeft zich met haar hulp ontpopt tot een fantastische papa. Het was duidelijk dat ze zich vooral focuste op de gezondheid en de hygiene van/rondom mij en de baby maar ze heeft ons zoveel rust gebracht. Zonder haar hulp hadden we als nieuwe papa en mama veel te veel regeldingetjes moeten doen en hadden we niet zo'n mooie en relaxte kraamweek gehad. Onze ervaring is dus top! 💞🍀

één maand geleden

Dit is ons vierde kindje ik heb wel getwijfeld maar wil ze echt puur voor de controles voor mij en de kleine en misschien af en toe wat huishoudelijke dingen in hoever ze dat doen

één maand geleden

Reactie op OpheliaF

Snap wat je zegt. Maar denk je dat ik zelf kan bijhouden en aan de bel trek ...
Natuurlijk kan je zelf veel bijhouden. Maar ons was het bijvoorbeeld niet echt opgevallen dat mijn dochter aardig geel zag. De kraamzorg kwam hier mee. Overleg gehad met verloskundige, doorgestuurd naar ziekenhuis. Achteraf wel iets verhoogde waardes, maar ze hoefde niet onder een lamp. Ik was erg blij dat de kraamzorg hierin mee keek. Daarnaast was ik mega complex uitgescheurd en gehecht en was het echt van belang dat daar goed naar gekeken werd ivm eventueel ontsteking of slechte hechtingen. Heel blij dat ik dat zelf niet hoefde te doen, kon het zelf niet zien of genoeg buigen om het te zien. Ook had ik extreem urineverlies, dit heeft ze ook goed in de gaten gehouden en overlegt met de verloskundige en arts. Dat soort dingen weet je niet van te voren. Als je geen kraamzorg wil, echt niet doen. Maar ik ben heel blij dat iemand meekeek of alles goed ging, achter dingen aan kon bellen en gerust kon stellen.

één maand geleden

Reactie op OpheliaF

Snap wat je zegt. Maar denk je dat ik zelf kan bijhouden en aan de bel trek ...
Er is niet voor niets een studie voor toch? ;) we leren van alles. Wat ik aangaf is dat de percentage die nu naar rhet ziekenhuis gaan heeel laag ligt, in tegenstelling tot andere landen. Dus kraamzorg doet weldegelijk wat belangrijks.

één maand geleden

Reactie op Mimaw200

Er is niet voor niets een studie voor toch? ;) we leren van alles. Wat ik a ...
Ja snap dat een kraamhulp heeft geleerd. Wilde wat ervaringen en weten hoe de vrouwen in deze app erin staan. Ik ken namelijk enorm veeeeel vrouwen die de kraamhulp na 1 uur de eerste dag hebben weggestuurd. Dat is ook niet voor niets......

één maand geleden

Reactie op OpheliaF

Ja snap dat een kraamhulp heeft geleerd. Wilde wat ervaringen en weten hoe ...
Tsja, je hebt ook slecht opgeleide mensen, helaas. Maar in principe moet je uit gaan van de kwaliteit die het vak biedt, niet alleen van de slechte ervaringen van anderen. Vergis je niet: een negatieve ervaring wordt 80x gedeeld, een goede (of gewoon normale) ervaring houden de meeste mensen hun mond over tenzij je het specifiek vraagt. Is altijd een scheve verhouding. Ik denk dat je het prima zelf kan ALS je 0,0 complicaties hebt van de bevalling en je baby het ook helemaal prima doet. (En zelfs dan kan het alsnog erg fijn zijn..) Maar ja, wil je die gok nemen? ;)

één maand geleden

Reactie op MelanieBabyB

Tsja, je hebt ook slecht opgeleide mensen, helaas. Maar in principe moet j ...
Ja en daarbij: zelfs al heb je de meest ‘makkelijke’ bevalling gehad die je je kan wensen. Zelfs dan is en blijft de wond in je buik die de placenta achterlaat gigantisch en is rust gewoon echt het beste voor je lijf. Een kraamhulp zorgt juist ook zo goed voor de kraamvrouw 😊, ze zijn ook belangrijk voor de medische checks bij de baby en de vrouw maar óók voor het stukje herstel.

één maand geleden

Reactie op OpheliaF

Ja snap dat een kraamhulp heeft geleerd. Wilde wat ervaringen en weten hoe ...
Ik ken vrijwel geen vrouwen die een kraamverzorgende heeft weggestuurd, en in een uurtje kan je niet ervaren hoe iemand iemand is. Dan heb je geen geduld om het even aan te kijken of er een klik is. Dus enorm dat valt volgens mij wel reuze mee. ;)

één maand geleden

Kan enkel mijn ervaring met je delen. Wij vonden het heel fijn bij onze vorige en eerste dat ze; de was, ophing, streek en deels opruimde. Dat ze ontbijt en lunch bij mij bracht. Het bed verschoonde. Ik was er erg slecht aan toe na de bevalling en papa had echt al zijn handen vol en was ook gewoon heel moe. Dus alle dingen die ze uit handen nam waren meer dan welkom. Wat ze verder beneden allemaal heeft gedaan heb ik eerlijk gezegd geen idee van. Verder vond ik haar wel erg luidruchtig en aanwezig. Voor de zorg van de kleine was het niet echt nodig. Maar omdat ik niet zelfstandig kon lopen (groot bloedverlies en dus wankel en duizelig) was het wel heel erg handig wat ze allemaal deed.

één maand geleden

Reactie op OpheliaF

Ja snap dat een kraamhulp heeft geleerd. Wilde wat ervaringen en weten hoe ...
Na 1 uur al weggestuurd hebben ? Ik ben die ervaring heel eerlijk gezegd nu gelezen omdat jij die deelt. Zelf na 3 bevalling nog nooit gedaan en heb altijd hele fijne kraamverzorgsters gehad. De een wat meer aanwezig dan de andere maargoed ieder mens is natuurlijk ook anders. Als ik erg moe ben vind ik luidruchtige mensen in mijn omgeving niet wenselijk. Voor de rest is het maar net waar je op dat moment de focus op legt. Ik heb in ieder geval wel kraamhulp aangevraagd en ga af op hoe ik mijn bevalling dit x ervaar in hoeverre ik hulp wens. Gelukkig is mijn ervaring wel dat alles altijd in goed overleg mogelijk is als je maar blijft communiceren.

één maand geleden

Reactie op nice88

Na 1 uur al weggestuurd hebben ? Ik ben die ervaring heel eerlijk gezegd nu ...
Hahah ja ik overdreef met 1 uur, omdat sommige het zo brengen. Maar de meeste na een paar uur, of halve dag. Soms na 1 dag. Haha misschien heb ik dan een cirkel/omgeving met andere type vrouwen :) Zou het anders ook niet weten.