11 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb het zelfde. Ik geef nooit over. Tot vanmorgen het water wat ik dronk kwam er zo weer uit zetten. Blegh, het luchtte heel even op maar uur later was ik weer misselijk Voor de misselijkheid zelf kreeg ik de tip de Maria biscuitjes dat werkt bij mij wel liggen naast me bed en heb ze in mijn tas.

2 maanden geleden

Reactie op Kentje1994

Ik heb het zelfde. Ik geef nooit over. Tot vanmorgen het water wat ik dronk ...
Ohw wat naar en vervelend zeg! . Maria biscuitjes ga ik zeker even proberen . Dankjewel voor de tip 😇

2 maanden geleden

Ohh ik herken zo wat je zegt! De ene dag kan ik wat eten, de andere dag niet meer. Soms zakt de misselijkheid een klein beetje weg, maar vervolgens komt het een uur later weer opzetten. Nu net voor het slapen ben ik het ook weer. En doe ook alles er aan om niet over te geven. Dus ik kan je geen ervaring delen, wel herkenning. Het is vermoeiend om hele dag in die 'strijd' te zitten. En kan er ook best paniekerig van worden. Heb ook Maria biscuitjes overal liggen. En voordat ik in de ochtend opsta, eet ik een luchtige cracker (van die LU cracottes)

2 maanden geleden

Reactie op Ro91x

Ohh ik herken zo wat je zegt! De ene dag kan ik wat eten, de andere dag nie ...
Ohw wat balen zeg dat jij dat ook hebt ! . Wel fijn om inderdaad te zien dat ik niet de enige ben😅. Ik schotel mezelf maar voor dat zolang in misselijk ben , de kleine goed groeit ☺️. Bedankt voor de tip ! De LU crackers heb ik nog niet geprobeerd.

2 maanden geleden

Reactie op angelltje

Ohw wat balen zeg dat jij dat ook hebt ! . Wel fijn om inderdaad te zien da ...
Precies, we zijn niet de enige! Want het kan soms best even alleen voelen als je er midden in zit. Maar een goede indd. Steeds blijven herhalen in mezelf dat het voor de kleine is!😊

2 maanden geleden

Dit is mijn 2e zwangerschap, bij mijn 1e zwangerschap heb ik de hyperemesis gravidarum gehad (extreem braken). Ik vermoed dat dit weer een HG zwangerschap gaat worden ben namelijk weer continu aan het overgeven etc etc. Ik adviseer je wel om te spugen en niet in te houden. Anders blijf je hele dag door misselijk en krijg je moeilijk iets binnen. Dit advies heb ik ook tijdens mijn 1e zwangerschap gekregen van de arts. Gewoon eruit spugen (snap echt dat het frustrerend is) en daarna licht verteerbare voedsel eten. Om de twee uur in kleine hapjes. Zoals crackers, gekookte aardappelen, yoghurt.

2 maanden geleden

Reactie op mybabyboy

Dit is mijn 2e zwangerschap, bij mijn 1e zwangerschap heb ik de hyperemesis ...
Ohw vervelend zeg ! Dankjewel voor je advies 🥰.

2 maanden geleden

Ik heb 2 zwangerschappen 9 maanden overgegeven en ja ik vond overgeven ook heel erg eng maar heb ook echt momenten gehad dat ik express aan eten ging ruiken zodat ik moest spugen dan voelde ik me daarna echt wel even beter. Ik hoor trouwens veel dat magnesium schijnt te helpen, zelf nog niet geprobeerd nu derde zwangerschap.

2 maanden geleden

Ik weet precies wat je bedoelt 🤣 toen ik zwanger was van mn dochter moest ik ook een aantal keer overgeven ( 3/4x) maar het hielp indd wel daarna voelde ik me zo goed weer

2 maanden geleden

Hier juist andersom! Bij de eerste zwangerschap ging ik heel de tijd overgeven wat zorgde dat ik dus echt niet kon functioneren. Vreselijk voelde ik me. Nu ben ik net zo misselijk als toen maar ik probeer echt als ik misselijk ben iets kleins te eten en wat suiker tot me te nemen en nu kan ik dus (niet van harte) voor ons zoontje zorgen en werken. Ik zou het overgeven gewoon even een dagje proberen 😂

2 maanden geleden

Soms lucht overgeven bij mij wel op, dan is het gevoel van misselijkheid even weg. Af en toe ook wat langer en dan lukt het wel om iets te eten of drinken