8 Reacties
9 maanden geleden
Reactie op Merel8989
Dank voor de reactie! De huisarts heeft helaas niet zoveel kennis van pms/p ...
In dat geval misschien vragen voor een doorverwijzing naar de gynaecoloog?
Hormonale anticonceptie gaat inderdaad niet samen met borstvoeding, alleen de minipil maar ik verwacht dat dat niet voldoende voor je gaat doen..
9 maanden geleden
Reactie op MelanieBabyB
In dat geval misschien vragen voor een doorverwijzing naar de gynaecoloog?
...
Dit is niet geheel waar, mag volgens mij na 6 weken wel. Het nadeel is dat je productie af kan nemen. Ik heb bij mijn dochter tijdens borstvoeding gewoon de combinatiepil mogen gebruiken. Dit wilde de huisarts ook liever omdat de minimal heel strikt komt en anders niet betrouwbaar is. Heb het ruim een half jaar icm met borstvoeding gebruikt.
9 maanden geleden
Reactie op MaartMeisje
Dit is niet geheel waar, mag volgens mij na 6 weken wel. Het nadeel is dat ...
Daarom ook het advies om het te bespreken met een gynaecoloog, iemand die ervoor heeft geleerd, in plaats van al deze “volgens mij” antwoorden. ;)
9 maanden geleden
Reactie op MaartMeisje
Dit is niet geheel waar, mag volgens mij na 6 weken wel. Het nadeel is dat ...
Niet elk merk minipil moet heel strikt geslikt worden. In de bijsluiter van de minipil die ik had stond daar helemaal niets over in namelijk!! Ben ook niet zwanger geworden daarmee en ook meteen zwanger toen ik gestopt ben.
9 maanden geleden
Mirena spiraal heeft een lage dosering hormonen, misschien is dat wat voor je? Het zou iets lokaler werken dan de pil. Menstruatie kan er ook door wegblijven of heel weinig worden. Zelf gebruik ik een ladycomp en condooms omdat ik me niet goed voel bij de pil, maar dan hou je dus je eigen cyclus dus ook je pms/pmd klachten.