14 Reacties
23 dagen geleden
Ik weet niet hoe en waar je verzekerd bent, maar misschien een tip om even te kijken bij je vergoedingen? Sommige verzekeringen vergoeden kolven tot een bepaald budget
23 dagen geleden
Een enkele of dubbele?
Ik denk dat je met maximaal 70 euro niet op een goede kolf uit gaat komen, tenzij je een handkolf prima vindt…
Je zou eventueel nog de Horigen handsfree enkele kolf kunnen kiezen, en dan de ‘oudste’ versie: die is 75,- maar dan heb je er dus maar eentje.
En ik spreek uit een lange kolfervaring, maar 1 kant per keer kunnen kolven is echt heeeeel irritant en tijdrovend 😅
23 dagen geleden
Ik zou echt investeren in een goede dubbele kolf. Dit gaat je zoveel pijn en moeite besparen. Borstkolfconsult erbij. Misschien een mooi cadeau voor een babyshower? Geen losse cadeautjes maar een bijdrage aan de kolf?
23 dagen geleden
Reactie op Anne-Lize
Ik wil graag een dubbele haha
Dan gaat een goede kolf voor slechts 70,- ‘m echt niet worden helaas… dat is jammer genoeg geen realistische prijs voor een goede dubbele kolf.
Je kan eens hier kijken:
https://borstkolvenshopdeboezem.nl/collections/dubbele-elektrische-kolven
Maar ik adviseer je pas te kopen als het nodig is, stel het is in de kraamweek nodig dan is een kolf huren via lactatiekundige/ziekenhuis vaak de beste oplossing. Die kracht heb je dan wel nodig, en voor eventueel daarna heb je een kolf in 1 werkdag in principe in huis!
Succes 😊
22 dagen geleden
Ik zal ook voor een duo kolf gaan maar die zijn wel een stuk duurder. Als je budget beperkt is, dan is het wellicht een idee om op marktplaats te kijken. En dan naar types waar de hygiënische onderdelen vervangen kunnen worden. Bij diverse leveranciers kun je bijv de slangetjes ook weer los bestellen en zit de motor e.d. afgesloten.
Zal wel adviseren nog geen kolf te kopen en de eerste week te huren en te kijken of het goed gaat. Je weet nooit 100% zeker of het gaat lukken namelijk.
22 dagen geleden
Ik zou persoonlijk eerder voor een goed merk tweedehands gaan, dan goedkope nieuwe van Chinese of onbekende makelij. Ik heb destijds een medela freestyle wat ouder model gekocht via marktplaats voor 30 euro, daarvan heb ik alleen het motortje gebruikt en een nieuw setje slangetjes, borstschelpen etc. Bij elkaar kom je dan uit op 70 a 100 euro. Niet het nieuwste model maar wel goed merk voor weinig, en ik was heel tevreden over de werking. Electrisch, dubbel en op accu.
Een tip is ook nog rondvragen of een vriendin een (medela) motortje heeft liggen en wil uitlenen, icm dat je zelf nieuwe slangetjes etc aanschaft. Heb ik de eerste maanden gedaan, voordat zij zelf weer zwanger was. Zoveel vrouwen hebben het ongebruikt liggen, scheelt ook in de kosten. Succes met de keuze!