16 Reacties

11 uur geleden

Buiten kan het vriezen, maar wat is de temperatuur van de slaapkamer?

11 uur geleden

Goeie vraag, dat zou ik een keer moeten meten haha.. Verwarming staat snachts altijd op 15graden. Slaap zelf graag met een klein kiertje raam open voor frisse lucht. Verder goed geisoleerd huis..

11 uur geleden

Het kan nog best fris zijn dus zou wel voor een winter slaapzakje gaan als het in de slaapkamer ook afkoelt. Zelf ga ik eerst een warme wollen deken gebruiken en later als ze beweeglijker wordt stap ik pas over op een slaapzak. Dat kan je ook overwegen

10 uur geleden

Je hebt ook slaapzakken die voor iedere seizoen te gebruiken zijn door bijvoorbeeld de armpjes eraf te ritsen of een laag van de binnenkant! Scheelt je een hoop geld!

10 uur geleden

Reactie op KimH1998

Je hebt ook slaapzakken die voor iedere seizoen te gebruiken zijn door bijv ...
Zijn die niet vanaf 6 mnd? In ieder geval de vierseizoenen slaapzak van puckababy gaat pas vanaf 6 maanden

9 uur geleden

Geen. Hier sliep mijn dochter hartje december in haar kleding, lakentje en 2 wollen dekens. Pas toen ze te veel bewoog voor een deken hebben we een slaapzak aangeschaft. Dit was echt pas met een paar maand.

9 uur geleden

Je kunt ook de TOG waarde opzoeken en dan staat bij de slaapzak vaak ook de waarde in dan weet je welke geschikt is voor de temperatuur

8 uur geleden

Reactie op TOBS

Goeie vraag, dat zou ik een keer moeten meten haha.. Verwarming staat snach ...
De tog waarde kun je nemen. Staat online en in iedere slaapzak. Maar kijk wel naar de temperatuur van de kamer en niet van buiten.

8 uur geleden

Reactie op Prescx

Je kunt ook de TOG waarde opzoeken en dan staat bij de slaapzak vaak ook de ...
En sws pas als de baby bewegelijk wordt in de slaap en dekens afschud. Eerder is niet eens nodig

6 uur geleden

Ik had er zo een met leuker printje: https://www.hema.nl/baby/babykleding/baby-slaapzakken/baby-slaapzak-afneembare-mouwen-padded-velvet-teckels--gebroken-wit-33315030OFFWHITE.html Ze liet de dekens nooit liggen dus had deze volgens mij al na een week aan. Verder adviseren ze geloof ik de eerste weken wel minstens 18 graden op een kamer. Ook omdat je ze daar waarschijnlijk verschoond en ze nog snel afkoelen.

6 uur geleden

Reactie op Hel1J

Zijn die niet vanaf 6 mnd? In ieder geval de vierseizoenen slaapzak van puc ...
Ja van Puckababy zelf wel maar je hebt die ook van andere merken heten vaak ook vier seizoenen slaapzak

3 uur geleden

Zou lekker nog helemaal geen slaapzak doen. Meestal zijn de halsjes nog wat een de grote kant vind ik. En anders kun je kijken naar de puckababy piep.

3 uur geleden

Ik heb de Puckababy newborn met tog 0,5 gekocht. Die zal voor maart echt nog te koud zijn maar voor die eerste paar weken vonden wij lakentje + wollen dekentjes fijner. Dus verwacht dat nu weer zo te gaan doen. Als je gelijk een slaapzak gaat gebruiken heb je voor maart wel de winter versie nodig, tenzij het binnen echt heel warm is. Maar zoals jij het beschrijft zal het voor je kindje te koud zijn zonder warme slaapzak.

één uur geleden

Bedankt voor het advies allemaal! Eerste kindje dus nog totaal onwetend hier😅 maar dan weet ik nu waar ik op moet letten!
Ik heb de winter teddy 0-3 en de 0-6 maanden voor elke dag!

24 minuten geleden

Mijn vorige kindje was een april kindje, eerst lekker in kleertjes en dekentjes laten slapen. Later wel een in een puckababy piep (dunne variant) met nog een lakentje op de koudere dagen. Je kunt het dus ook combineren. Ik zou idd nog even afwachten en kijken wat voor een slaper je hebt. Als het kindje onrustig slaapt kan ik een puckababy piep wel echt aanraden! Ook goed te kopen via Vinted omdat je ze vaak maar kort gebruikt