14 Reacties

3 dagen geleden

Ik heb iets gelezen over hypnobirthing... en dat lijkt me best wel wat.. gaat over een zo ontspannen mogelijke bevalling en is niet zo dat ze je hypnotiseren ofzo maar vooral hoe je geestelijk je daarin kan staan.

3 dagen geleden

Reactie op LilianStuut

Ik heb iets gelezen over hypnobirthing... en dat lijkt me best wel wat.. ga ...
Ja echt een aanrader! Zolang je je ademhaling onder controle kan houden heb je al een heel stuk gehad. Pijn doet het zeker, maar met goed ademen en ontspanning wordt het zoveel beter:)

3 dagen geleden

Wij gaan een cursus hypnobirthing doen, echt heel veel zin in!

3 dagen geleden

Geen. Bevalling loopt toch altijd anders dan dat je bedacht of gehoopt had. Ik ga er liever verwachtingloos in

3 dagen geleden

De Ultimate Birth Guide van Dubbel Zen! (zij is verloskundige, je kan ook even spieken op haar instagram). Voorbereiding is echt heel erg belangrijk! Júist als alles anders loopt is het zo fijn om te weten welke opties er zijn en hoe je dit wilt. Ik vond het zoooooo van meerwaarde toen ik onverwachts medisch werd bij onze dochter dat ik mega goed mn wensen duidelijk kon maken én ook goed begreep wat het ziekenhuis adviseerde. Ik vond de cursus elke euro waard, ga nu bij de tweede weer iets doen.

3 dagen geleden

Ik ga weer een cursus volgen bij Mama's momentje. Zit in de noordoostpolder. Informatie over de bevalling, bevalhoudingen en wat je opties allemaal zijn tijdens de bevalling. Fijn om goed voorbereid te zijn. Bij de 1e ook gedaan. Bij de 2e niet, maar ik vind het nu wel fijn om nog een keer te doen. https://mamasmomentje.nl/

3 dagen geleden

Reactie op joyce0208

Geen. Bevalling loopt toch altijd anders dan dat je bedacht of gehoopt had. ...
Je hebt ook cursussen die je voorbereiden op wat als alles anders loopt dan verwacht, volgens het boekje of hoe je het mag noemen. Dat helpt juíst om je niet overdonderd te voelen op dat moment en dat (ondanks bijv veel ingrepen) je wel met een goed gevoel kan terug kijken op je bevalling. Dus sorry, maar zo’n argument vind ik altijd erg flauw

3 dagen geleden

Reactie op Hel1J

Je hebt ook cursussen die je voorbereiden op wat als alles anders loopt dan ...
In dat kader kan ik echt Bevallen als een Baas aanraden. Het neemt je echt mee in het scenario zoals ze plat noemt “when shit hits the fan”. En dan niet alleen wat jij kan doen/verwacrhen/etc., maar ook vooral jouw partner

3 dagen geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

De Ultimate Birth Guide van Dubbel Zen! (zij is verloskundige, je kan ook e ...
Je hebt me enthousiast gemaakt haha. Even de site bekeken en de inhoud van de cursus ziet er goed uit. Lijkt me heel compleet. Jammer dat mijn verzekering 'm niet vergoed (terwijl ik aanvullend verzekerd bent), maar misschien kopen we het gewoon zelf. Nog even over nadenken :)

3 dagen geleden

Ik volg een online cursus bij mamaZen. Hier erg blij mee ik wou dat ik deze cursus had gedaan tijdens mijn 1ste zwangerschap. Hier ben ik blind in gegaan en ondanks dat ik positief terugkijk op de bevalling had ik toch wel graag wat meer handvaten gehad☺️ dus ik zou zeker kijken welke cursus bij jou past 😃

3 dagen geleden

Reactie op Hel1J

Je hebt ook cursussen die je voorbereiden op wat als alles anders loopt dan ...
Dat is geen argument maar mijn gevoel

3 dagen geleden

Reactie op joyce0208

Dat is geen argument maar mijn gevoel
Jouw gevoel is in deze toch jouw argument om geen cursus te willen doen? Maar goed, ieder z’n eigen afweging maar ik bedoelde meer dat het juist belangrijk is je voor te bereiden omdát een bevalling vaak niet loopt zoals verwacht

3 dagen geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

De Ultimate Birth Guide van Dubbel Zen! (zij is verloskundige, je kan ook e ...
Ik heb hier ook echt heel veel aan gehad tijdens de bevalling van de eerste zwangerschap! Echt een aanrader!

2 dagen geleden

Iemand iets leuks regio haarlemmermeer ? Of iets met zwangerschapszwemmen?