13 Reacties

één maand geleden

Als ik jou was zou ik wel blijven werken, als de stress je echt teveel wordt kan je je altijd nog ziekmelden. Je krijgt ook geen ww-uitkering als je zelf opzegt dan zou je in aanmerking komen voor een bijstandsuitkering maar dit is afhankelijk van het inkomen van je partner en een uitkering aanvragen gaat ook wel weer een tijd overheen waar je dan dus tijdelijk geen inkomen hebt. Daarnaast (maar is mijn persoonlijke mening ik weet natuurlijk niet hoe jou situatie is) vind ik ook dat een bijstandsuitkering niet bedoeld is voor mensen die gewoon kunnen werken en het niet willen omdat ze het werk niet leuk vinden. Een goede werkgever neemt je ook aan als je zwanger bent eerlijkheid daarover wordt dan ook op prijs gesteld. Daarnaast als je zou opzeggen voordat je ander werk hebt zou ik als potentieel nieuwe werkgever dan ook vragen daarover hebben als ik een gat op je CV zie. Doorwerken terwijl je je baan niet zo leuk vind toont dan wel weer doorzettingsvermogen en dat je je werkgever en collega's niet zomaar laat vallen. Je werk niet leuk vinden kan aan ook aan meerdere factoren liggen natuurlijk geen fijne sfeer, geen evenredige, of de werkzaamheden zijn eentonig en geven je bijvoorbeeld geen energie.

één maand geleden

En nog een paar tips als je ergens op sollicitatiegesprek gaat: bereid je goed voor stel vragen over de functie en het specifieke bedrijf zodat ze zien dat je geïnterreseerd bent en moeite doet. Geef ook aan dat je open staat voor een meeloopdag, dan krijg je iets meer inzicht in het bedrijf en de functie en of deze ook matched met jou wensen.

één maand geleden

Mag dit niet zeggen maar de ziektewet in gaan en je ziek melden zwangerschap en dan krijg je wazo ... als je contract niet verlengd wordt heb he hier rechtop

één maand geleden

Mag dit niet zeggen maar de ziektewet in gaan en je ziek melden zwangerscha ...
Maar die krijg je pas als je verlof in gaat en alleen als je dan al een loongerelateerde uitkering hebt. Ze heeft aangegeven dat ze van de werkgever uit haar contract verlengd krijgt voor 7 maanden per 11 september aanstaande maar dat ze zelf niet wil verlengen dan krijg je geen ww uitkering en vervolgens Wazo maar een bijstandsuitkering volgens mij.

één maand geleden

Reactie op Regen147832

Maar die krijg je pas als je verlof in gaat en alleen als je dan al een loo ...
Dit is allemaal niet wat ik heb gevraagd, ik ben opgeleid tot HR dus als iedereen de voor oordelen even voor zichzelf willen houden. Het gaat mij hier niet om het werk niet leuk vinden, het gaat hier om de veiligheid van mijn kind en ik wil mijn kind niet in gevaar brengen door langdurige stress

één maand geleden

Reactie op Muts38

Dit is allemaal niet wat ik heb gevraagd, ik ben opgeleid tot HR dus als ie ...
Ik sluit het topic maar weer want ik wordt hier niet mee geholpen

één maand geleden

Ik zou eerlijk zijn naar je werkgever en zeggen dat verlenging niet wenselijk is omdat je verwacht in de toekomst uit te zullen vallen wegens gebrek aan plezier in werk en dat je de werkgever niet met langdurig verzuim wilt laten zitten. Je kan dan twee opties geven: vaststellingsovereenkomst of geen contractverlenging (ontslag). Beiden met behoudt van WW. (Belangrijk om te benoemen!) Denk een nette kaart om te spelen. Ik als werkgever zou hier absoluut in meewerken. Hoop die van jou ook. Maar dat is een inschatting die je zelf moet maken.

één maand geleden

Reactie op Regen147832

Maar die krijg je pas als je verlof in gaat en alleen als je dan al een loo ...
Zou even gaan zoeken hoe dut zit want ik ben heb mij met 11 weken ziek gemeld en werdt met 12 weken zwanger ontslagen en heb toen wazo gekregen .. had allee geen rechten.op ouderschaps verlof en aanvullend verlof

één maand geleden

En je contract verlengen en in de tussentijd zoeken naar een andere baan, is dat een optie? Ik zie dat je HR opgeleid bent, volgens mij is daar nog genoeg vraag naar! Dan heb je ook geen stress van financiële zorgen als je zou kiezen je contract niet te verlengen en in de tussentijd geen baan hebben.

één maand geleden

Reactie op Pinkielady

Ik zou eerlijk zijn naar je werkgever en zeggen dat verlenging niet wenseli ...
*stress door werk. Wat voor jou past :)

één maand geleden

Reactie op Muts38

Dit is allemaal niet wat ik heb gevraagd, ik ben opgeleid tot HR dus als ie ...
Excuses het was zeker niet oordelend bedoeld maar meer dat je jezelf niet tekort doet ook financieel gezien.

één maand geleden

Als je HR opgeleid bent, kun je waarschijnlijk goed inschatten wat de financiële gevolgen zijn voor jouw situatie. Als die acceptabel zijn, eventueel door overleg met je werkgever over hoe te ontbinden, maar dan zou ik zeker voor stressverlagen gaan! Het gaat om jou en je kind, en deze werkplek heeft toch geen toekomst. Dus rond het zo goed mogelijk af en kies voor je baby <3 en daarna komt er zeker weer een mooie kans voor je.

één maand geleden

Topic gesloten op verzoek van topicstarter