27 Reacties

één maand geleden

Hoii, ik werk in de flexpool van de kinderopvang met een 0-urencontract, dus ik heb besloten dat ik het risico niet wil lopen en heb mezelf op onbeschikbaar gezet. In ieder geval tot na de eerste 20 weken. Maar ik heb daarmee natuurlijk minder te maken met een bepaald aantal uren wat ik moet maken volgens contract/mijn baas

één maand geleden

Bij mij was de uitslag tot 3x toe dubieus. Uiteindelijk heeft mijn verloskundige even research gedaan en blijk ik in vergelijking met mijn 1e zwangerschap wel antistoffen aangemaakt te hebben. Dus mocht er een kindje op de groep zijn, direct contact proberen te vermijden. Toch stress ik hem wel een beetje want ik heb vermoedens dat mijn eigen dochter het (gehad) heeft. Zie daar maar eens afstand van te houden. Ik heb extra vaak mijn handen gewassen en ga nog een keer bloed laten prikken. Ik werk voornamelijk met 0-4 jarige. Voor nu nog geen gevallen tegen gekomen.

één maand geleden

Kindjes zijn al besmettelijk voor ze symptomen hebben. Zelf ben ik geïnfecteerd door een neefje die ik in die periode één keer heb gezien en geen innig contact mee heb gehad (erg verlegen jongetje dus geen knuffel ofzo gegeven). Mijn kindje is hierdoor overleden. Ik zou dus echt geen enkel risico nemen en andere werkzaamheden toen tot 20 weken. En als dat echt niet mogelijk is jezelf ziekmelden.

één maand geleden

Reactie op Evanna

Kindjes zijn al besmettelijk voor ze symptomen hebben. Zelf ben ik geïnfect ...
Wat naar!! Bedankt voor het delen van jouw ervaring! Dit heeft mij enorm wakker geschud. Vrijdag zal ik het wel horen van de verloskundige en dan ga ik maandag met mijn leidinggevende in gesprek

één maand geleden

Hoi hoi ik werk als flexer met 22u op contract (3dagen) en ik zit al vanaf 5 weken thuis omdat ik niet beschermd ben. Ik zit in de ziektewet tot 20 weken wanneer ik weer mag werken. De incubatietijd is 3 weken van de 5de ziekte dus voor je het überhaupt weet heb je het al, ik zou er erg voorzichtig mee zijn. Het schijnt ook erg te heersen. Let goed op je zelf en je kleintje he!😊

één maand geleden

Ik werk als leerkracht en sta voor een kleuterklas (leeftijd 3-6 jaar). Ik heb met mijn werkgever overlegd dat ik tot 20 weken andere werkzaamheden doe buiten de klas. Op kantoor op school. Heel fijn en echt een opluchting dat dit zo geregeld kon worden.

één maand geleden

Reactie op Tessssjeeee

Hoi hoi ik werk als flexer met 22u op contract (3dagen) en ik zit al vanaf ...
Super goed! Ik ben me kindje verloren aan de 5e ziekte ook door werk. Je ziet het niet aan de kindjes pas als ze niet meer besmettelijk zijn krijgen ze symptomen. Ik wist des tijds niet dat het bestond.

één maand geleden

Hoi, vervelend he, had er zelf veel stress van..leuk die rivm regel maar daarvoor al besmettelijk. Werk wou eerst vervangend werk geven en toen opeens absoluut niet. Kreeg daarop gesprek met de arbo en ook zijn advies was vervangend werk (alleen al de stress ervoor niet goed), ondanks dat dit t advies was van de arbo wou werk t niet. Moest me maar ziekmelden. Belde ze weer dat ik echt aant werk moest enz. Uiteindelijk hebben ze toch de bedrijfsarts ingeschakeld. Die gaf zelfde advies.. alleen al die stress is niet goed, dus vervangend werk. Dus nu hebben ze toch vervangend werk ;-)

één maand geleden

Reactie op dikkiedap

Super goed! Ik ben me kindje verloren aan de 5e ziekte ook door werk. Je zi ...
Wat heftig zeg dat je er door heen heb moeten gaan... ja ik kan niet anders zeggen dat mijn werkgever toppers zijn! Met 4 weken bloed afgenomen om te testen, en vanaf 5 weken zat ik thuis zonder gemiep en gemopper

één maand geleden

Reactie op Tessssjeeee

Wat heftig zeg dat je er door heen heb moeten gaan... ja ik kan niet anders ...
Gelukkig maar, mijne zijn ook gelukkig zo. Vind eigenlijk ook dat het zo hoort want het lijkt me zo stressvol om op die manier te gaan werken..

één maand geleden

Bij mijn werk zijn ze helemaal niet meedenkend over de situatie. Ik heb ook geen antistoffen. Vorige week een uitbraak wat achteraf 6e ziekte bleek te zijn maar op het moment zelf was het nog de twijfel tussen 5e en 6e. ik stellig gezegd dat ik naar huis ga en dus voor zeker 3 weken niet terug kom, ze leken in eerste instantie erg begrip te hebben voor de situatie maar ben de rest van de week elke dag gebeld of ik het vervolg onderzoek niet kon versnellen en dat het allemaal wel meeviel en dat ik gewoon kon komen werken. Uiteraard niet gedaan en gewoon thuis gebleven maar man wat een stress en schuldgevoel gehad

één maand geleden

Voor dames die op een kinderdagverblijf werken en 5e ziekte niet eerder hebben gehad, wat adviseert jullie vk wat betreft op de groep blijven werken of ander werk?

één maand geleden

Reactie op RIRII

Voor dames die op een kinderdagverblijf werken en 5e ziekte niet eerder heb ...
Heel eerlijk, ik zou het risico niet nemen. Puur om het feit wat hier ieder al benoemd is, dat de symptomen simpelweg na de besmetting zichtbaar zijn en omdat het gewoon echt heerst. Mijn verloskundige raad het af en vind zoiezo dat situatie die je teveel stress opleveren dat je die t beste gewoon kunt vermijden.

één maand geleden

Reactie op dikkiedap

Heel eerlijk, ik zou het risico niet nemen. Puur om het feit wat hier ieder ...
Absoluut mee eens. Dikkiedap en ik zijn allebei ons kindje hierdoor verloren. Mijn verloskundige had me overigens nog helemaal niet geïnformeerd over deze ziekte, het is dat ik het zelf op ging zoeken… Dus verloskundigen weten ook niet alles helaas.

één maand geleden

Reactie op RIRII

Voor dames die op een kinderdagverblijf werken en 5e ziekte niet eerder heb ...
Ik ga morgen in gesprek met m'n verloskundige en hou je dan op de hoogte

één maand geleden

Reactie op Ramona_32

Ik ga morgen in gesprek met m'n verloskundige en hou je dan op de hoogte
Top, dank je wel!

één maand geleden

Door dit topic heb ik gisteren een mailtje gestuurd naar mijn verloskundige hierover en ze heeft gelijk een bloedonderzoek aangevraagd voor antistoffen. Ik weet niet of ik het heb gehad namelijk (in elk geval geen ziekte met vlekjes behalve waterpokken). Ga het morgen laten uitvoeren, dus ben benieuwd. Als je het niet hebt gehad - hoe doe je het dan met kleine kinderen in je omgeving buiten werk, zoals neefjes en nichtjes?

één maand geleden

Reactie op Ramona_32

Ik ga morgen in gesprek met m'n verloskundige en hou je dan op de hoogte
En?

één maand geleden

Reactie op Ramona_32

Wat naar!! Bedankt voor het delen van jouw ervaring! Dit heeft mij enorm wa ...
Hoe is het bij jou afgelopen?

één maand geleden

Reactie op Nxxx

Hoe is het bij jou afgelopen?
Oh stond hieronder al haha, oeps :p