9 Reacties

2 maanden geleden

Hoi, ik krijg deze week via de verloskundige een oproep om idd te kijken of ik hier antistoffen voor heb. Ik heb een zoontje van bijna 2 op de opvang en omdat het heerst wil ze het toch even laten testen..

2 maanden geleden

Als het goed is gaat je verloskundige een lijstje met je af met bepaalde ziektes die niet goed voor je kan zijn nu, indien je niet weet of je dat heb gehad wordt je doormiddel van bloedprikken getest op antistoffen

2 maanden geleden

Toen ik de verloskundige belde na positieve test gaf ik aan dat ik in de kinderopvang werkte. Toen meteen dezelfde dag bloed geprikt om te kijken of ik antistoffen had. Deze had ik dus was er geen probleem

2 maanden geleden

Verloskundige zal als het goed is trouwens ook aangeven dat je op moet letten met urine en speeksel. Je mag over het algemeen gewoon doorwerken, maar verschonen kun je bijvoorbeeld beter met handschoenen doen en je moet wel wat meer opletten.

2 maanden geleden

Reactie op Shamm1990

Toen ik de verloskundige belde na positieve test gaf ik aan dat ik in de ki ...
Ik had het ook gelijk aangegeven toen ze mij belde voor een afspraak. Ze zei dat dat zeker goed was om te weten maar ik heb nog geen bloed geprikt, dat komt maandag pas verwacht ik. Ik werk nog maar 1 jaar in de opvang dus ik verwacht niet dat ik antistoffen heb, al heb ik het wel al eerder in de praktijk meegemaakt.. ben benieuwd

2 maanden geleden

Reactie op Dragonz

Verloskundige zal als het goed is trouwens ook aangeven dat je op moet lett ...
Ik verschoon vaak met handschoenen, en anders was ik altijd mijn handen.. maar ik knuffel ook veel en dat vind ik wel moeilijk, ik lig toevallig dit weekend ook weer plat door een buikgriep...

2 maanden geleden

Ik werk inmiddels 11 jaar in de kinderopvang en ik heb bij de zwangerschap van mijn dochter bloed laten prikken. Helaas was de uitslag tot 2x toe dubieus, dus we gaan er maar vanuit dat ik geen antistoffen heb.馃ズ

2 maanden geleden

Reactie op Babymaart2025

Ik had het ook gelijk aangegeven toen ze mij belde voor een afspraak. Ze ze ...
Je kunt het ook zelf als kind hebben gehad. 2/3 van alle volwassenen heeft de 5e ziekte al gehad en dus antistoffen. Ik heb een dag na m鈥檔 positieve zwangerschapstest laten bloedprikken op waterpokken en 5e ziekte. Wel antistoffen voor waterpokken, niet voor de 5e ziekte. Nu dus alert zijn tot 20 weken. Ik werk als leerkracht voor een kleuterklas. Ik heb nu vakantie en begin 2 september weer. Ik mag tot de herfstvakantie (ben dan 20 weken) andere voorbereidende / administratieve werkzaamheden doen op kantoor in de school. Heel fijn.

2 maanden geleden

Reactie op Macy92

Je kunt het ook zelf als kind hebben gehad. 2/3 van alle volwassenen heeft ...
Ik vind dat moeilijk om aan te geven, gezien ik sinds juli pas echt fulltime vast op een groep ben gegaan... en nu ineens weer eventueel iets anders doen omdat ik zwanger ben 馃 ik heb vorige maand 2 weken vakantie gehad ook dus ik heb nog maar echt 3 weken gewerkt terwijl ik al wist dat ik zwanger was, voelt toch een beetje als liegen dan ofzo