7 Reacties

3 maanden geleden

Ik! Ik slik dat nu, mag zaterdag stoppen (dat is dan 1week na mijn nod)

3 maanden geleden

Reactie op ArankaB

Ik! Ik slik dat nu, mag zaterdag stoppen (dat is dan 1week na mijn nod)
Ooh oke. Mag ik vragen waartegen u het gebruikt

3 maanden geleden

Reactie op Brenda 24

Ooh oke. Mag ik vragen waartegen u het gebruikt
Ik maak van mijzelf te weinig progesteron aan, en kort gezegd, dat hormoon zorgt ervoor dat je niet ongesteld wordt (als een eitje niet bevrucht wordt, neemt vanzelf progesteron af, en wordt je ongesteld). Doordat ik te weinig progesteron aanmaak, werd ik elke keer te vroeg ongesteld (soms al op 8dpo), dus kreeg een mogelijk bevrucht eitje geen kans van innesteling. Daarom moet ik progesteron bijslikken (dat zit in Duphaston). Nu ik eenmaal zwanger ben, maak ik Hcg aan, wat (onder andere) de taak van progesteron overneemt, en mag ik een week na mijn nod stoppen met het slikken ervan.

3 maanden geleden

Ik heb er ook ervaring mee, slik het nog een paar weken door maar volgens de gyn hoeft dat eigenlijk niet.

3 maanden geleden

Reactie op IV85

Ik heb er ook ervaring mee, slik het nog een paar weken door maar volgens d ...
Herkenbaar! Ik ben een beetje bang om te stoppen, omdat het voor mijn gevoel de ongesteldheid weghoudt (terwijl dat nu natuurlijk niet meer het geval is nu ik 5 weken zwanger ben). Heb met mezelf afgesproken dat ik nog een week halve pilletjesdoorslik en dan ga stoppen.

2 maanden geleden

Reactie op ArankaB

Herkenbaar! Ik ben een beetje bang om te stoppen, omdat het voor mijn gevoe ...
De gyn vond het goed als ik t door slikte, heb nu tot ongeveer 10 weken mee gekregen

2 maanden geleden

Reactie op IV85

De gyn vond het goed als ik t door slikte, heb nu tot ongeveer 10 weken mee ...
Ik ben nu 2 dagen gestopt, en volgens mij gaat alles gewoon nog goed. Zaterdag wil ik er nog een zwangerschapstest tegenaan doen (gewoon omdat ik nog 1 allerlaatste heb liggen)