14 Reacties

2 maanden geleden
Zoals anderen zeggen. Wolwasprogramma! Wol moet je niet onnodig wassen (kan je dus vaak dragen en gebruiken). Maar als het zo vies is geworden lekker een wolwasje hoor!

2 maanden geleden
Reactie op LissaM
Bedankt dames! Nog wel een vraagje, je gebruikt zeker geen wasmiddel of wel ...
Ja ik heb speciaal wolwasmiddel. Zou het dan voor nu met niks wassen (wel dus handwas/wolwasprogramma). Dekens idd liggend drogen als dat kan. Je zou het vandaag ook straks na het wassen buiten in de zon kunnen zetten, zo droog en eventuele vlekken bleken er uit.

2 maanden geleden
Inderdaad, ik heb het wollen dekentje van de eerste op het wolprogramma gewassen in de wasmachine, ging prima!
Mocht je het echt eng vinden kun je het ook zelf met delicaat wasmiddel in een teiltje doen, of in een waszak op het handwasprogramma zodat het nog extra beschermd wordt tegen de wasmachine haakjes.
Buiten uithangen in de zon helpt ook altijd heel goed!

2 maanden geleden
Reactie op LissaM
Bedankt dames! Nog wel een vraagje, je gebruikt zeker geen wasmiddel of wel ...
Zeker wolwasmiddel aanschaffen hiervoor. Gewoon wasmiddel of een gewoon wasprogramma verpesten je wol!! (Is mij al gebeurd en kon het wol weg doen 🥲)
Wol gewoon aan de lucht laten drogen, het is mooi weer dus lekker buiten hangen!

2 maanden geleden
Ik heb een andere vraag over wollen dekentjes, hopelijk vind je het niet erg als ik die meteen even hier stel @Lissa
Ik heb 1 wollen deken van disana aangeschaft, maar twijfel of ik er nog een bij moet halen. Vind het toch wel prijzig. Hoeveel hebben jullie er? Ik wil die deken voor alles gebruiken, dus tijdens huid op huid, in de box, in de cosleeper, in de maxi cosi.

2 maanden geleden
Reactie op Nola1203
Ik heb een andere vraag over wollen dekentjes, hopelijk vind je het niet er ...
Oh die van disana is fantastisch! Gebruik ‘m nu bijna twee weken echt 24/7 haha! Heerlijk warm, ook voor jezelf met al dat voeden.
Ik vind eentje echt genoeg. Maar had ook al een dikkere gebreide wollen deken liggen (die ik nauwelijks pak)..

2 maanden geleden
Reactie op Bosdieren
Kijk even op vachtenverkoper.nl, veel goedkoper dan 'hippe' merken :)
Jaaaa ik heb hier idd een wollen “omslagdoek van” die van 1m maar die is wel echt best groot, kan ze volgende winter nog in liggen denk ik😉
Maar wel echt superfijn! Gebruik hem in de Box, wandelwagen etc! Scheelt véel geld