21 Reacties

2 maanden geleden

Wauw, wat een mooi nieuws en wat lief dat je dat hier ook deelt voor de mensen in een soort zelfde situatie. Wat een rollercoaster, maar voor nu bovenal; GEFELICITEERD

2 maanden geleden

Reactie op Positiefzwanger

Wauw, wat een mooi nieuws en wat lief dat je dat hier ook deelt voor de men ...
Heel lief, dankjewel!!🍀💕

2 maanden geleden

Wat een opluchting moet dat zijn. Heel fijn, gefeliciteerd! Maar hoe kan het dat de vk zegt dat het wel vaker voorkomt dat het afwijkt, dat is normaal toch alleen bij onregelmatige cyclussen en/of als je niet weet wanneer je eisprong was? Vind dat zo gek dat het 2 weken teruggezet is als je weet wanneer je eisprong was. Hebben ze daar iets over gezegd? Vooralsnog natuurlijk het belangrijkst dat alles goed is en je die geruststelling nu hebt!

2 maanden geleden

Reactie op Macy92

Wat een opluchting moet dat zijn. Heel fijn, gefeliciteerd! Maar hoe kan ...
Helemaal terecht je vraag natuurlijk. Dat was ook de reden waarom ik al aan het rouwen was terwijl er nog een kleine kans was. Ik heb de twee echos in het ziekenhuis bij de gynaecholoog gehad en zij was daar heel duidelijk in. Ze gaf aan dat het bij een regelmatige cyclus idd niet gebruikelijk is, maar het wel voorkomt dat de innesteling na de eisprong even duurt. Aangezien er bij mij een verschil van twee weken is, kon ze het niet helemaal verklaren maar ze gaf meerdere malen aan dat de moedernatuur met veel wonderen kan komen. Of dat het vruchtje erg goed kan verstoppen🤭

2 maanden geleden

Reactie op Merell92

Helemaal terecht je vraag natuurlijk. Dat was ook de reden waarom ik al aan ...
Ah duidelijk! Dank je voorbije bericht. En een hele fijne zwangerschap gewenst verder! ♥️

2 maanden geleden

Wat fijn voor jullie! Ik ben nu zwanger na iui (zonder medicatie). Wat opvallend was in mijn laatste cyclus was dat er eerst een eisprong leek te gaan zijn wanneer ik ook verwachtte en alle hormonen liepen ook op (dus ook ovulatietedt positief). Maar ineens verschrompelde het en bleek het om een cyste te gaan en begon het eiblaasje aan mijn andere eierstok te groeien. Van dat eiblaasje ben ik nu dus zwanger geworden, maar wel 1,5 week later dan mijn verwachte moment (door die cyste). Ik was best wel geschrokken vd cyste maar de verpleegkundige vertelde dat dit regelmatig voorkomt maar dat je als vrouw er niks van merkt en je cyclus dus tijdelijk onregelmatig lijkt. Behalve dus als je dagelijks echo's krijgt, zoals ik, en je ziet wat er gebeurt. Het zou dus best kunnen zijn dat dit bij jullie ook zo is gegaan.

2 maanden geleden

Precies hetzelfde gehad. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik 2 weken teruggezet terwijl ik zeker wist dat dat niet klopt ivm ovulatie en gemeenschap (en gebrek daaraan die maand erop hahaha). Dochter is uiteindelijk met 38weken geboren, op de dag waarvan ik eerst vermoedde dat de uitgerekende datum zou zijn.

2 maanden geleden

Reactie op LillyWish

Wat fijn voor jullie! Ik ben nu zwanger na iui (zonder medicatie). Wat opv ...
Dat zou inderdaad bij ons ook het geval kunnen zijn!! Bedankt voor je berichtje. Het blijft bijzonder. Fijne zwangerschap gewenst

2 maanden geleden

Reactie op Voorheteerstmama22

Precies hetzelfde gehad. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik 2 weken terugg ...
Zoo fijn om te lezen dat het uiteindelijk goed is gekomen bij jullie! Bedankt voor je berichtje. Stiekem denk ik ook dat ik later wel weer vooruit gezet kan worden of idd met 38 weken bevallen oid.

2 maanden geleden

Dit is heel herkenbaar, 17 juni de eerste dag van mijn laatste menstruatie. 28 juni seks gehad en waarschijnlijk 1-3 dagen daarna de ovulatie. Mogelijk een late innesteling? In iedergeval op 15 juli een lichte positieve zwangerschapstest. 9 augustus onze eerste echo gehad. Vruchtje van 4 mm met een knipperend kloppend hartje. Volgens berekening vanaf laatste dag menstruatie 7.4, maar volgens de echo en meting van het vruchtje begin 6 weken. 28 augustus weer terug en hopen dat het allemaal goed verloopt. Fijn dat je je verhaal deelt,zo heb je lotgenoten en weet ik dat ik niet de enige ben. Je gaat toch aan alles twijfelen. Succes en laten we elkaar op de hoogte houden hoe het allemaal verloopt!

2 maanden geleden

Reactie op Voorheteerstmama22

Precies hetzelfde gehad. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik 2 weken terugg ...
Ik was ook 1,5 week teruggezet bij mijn oudste en op de uitgerekende datum bevallen van een vrij groot en helemaal af kind.. t leek eerder 41,5 week.. we zullen het nooit weten maar moeder natuur heeft haar eigen weg

2 maanden geleden

Reactie op Manuuu

Dit is heel herkenbaar, 17 juni de eerste dag van mijn laatste menstruatie. ...
Toevallig hebben wij nagenoeg dezelfde data. 16 juni mijn laatste menstruatie en rond de 30e gemeenschap. Ik heb ook 9 augustus mijn eerste echo gehad en blijk zwanger te zijn van een tweeling! Alleen waren de vruchtjes bij mij ongeveer 9mm groot.. wel 4 of 5 dagen terug gezet. Ik was toen 7 weken volgens de verloskundige.

2 maanden geleden

Reactie op mienden

Toevallig hebben wij nagenoeg dezelfde data. 16 juni mijn laatste menstruat ...
Toevallig ik ook! 18 juni laatste menstruatie gehad . Wss de 30e eisprong gehad. Maandag bij de vk geweest voor onze eerste echo. Vruchtje was maar 5 weken en 6 dagen.. terwijl die volgens vk al 8 had moeten zijn.. vk denkt op een miskraam. Ik hou moed en wacht maandag onze echo af hopelijk is die gegroeid

2 maanden geleden

Ook met mijn eerste zwangerschap gehad. Dochter kern gezond met 36 weken geboren. 2900 gram. Destijds vertelde de verloskundige me dat het wel eens voorkomt dat een vruchtje een week qua groei stil kan liggen. Wat daar van klopt weet ik niet. Maar ze had gelijk. Niks aan de hand.

2 maanden geleden

Hee Merel, dankjewel voor je verhaal, dit geeft zoveel hoop want ik zit in dezelfde situatie. 1 augustus was ik voor een echo in het ziekenhuis en volgens ovulatietesten zou ik 6+5 weken moeten zijn en zou er een kloppend hartje te zien moeten zijn. Helaas was er alleen een leeg vruchtzakje te zien ter grootte van 5 weken. Omdat we de dag erna op huwelijksreis gingen (en nog steeds zijn) kan de volgende echo pas op 21 augustus, 3 weken later. Ik heb tot nu toe geen bloedverlies gehad, dus we zitten nog in onzekerheid. Aangezien ik ook met ovulatietesten had gewerkt leek 5 weken mij onmogelijk goed nieuws te kunnen zijn. Maar bij jou was het dus ook zo, en ik heb nog een paar van dit soort verhalen gelezen. Ik heb sinds vandaag wel wat krampen en last van mijn onderrug, maar weet niet of dat goed of slecht nieuws is. Nog geen bloedverlies in elk geval. Fingers crossed voor ook een wondertje hier 🫶🏻

2 maanden geleden

Reactie op Sev20

Toevallig ik ook! 18 juni laatste menstruatie gehad . Wss de 30e eisprong g ...
Hoe groot was het vruchtje? Duimen dat alles goed gaat, ik moet nog wel lang wachten...

één maand geleden

Reactie op Sev20

Toevallig ik ook! 18 juni laatste menstruatie gehad . Wss de 30e eisprong g ...
Hoe is je echo afgelopen? Ik hoop op goed bericht!🥰❤️‍🩹

één maand geleden

Reactie op AnneAnne90

Hee Merel, dankjewel voor je verhaal, dit geeft zoveel hoop want ik zit in ...
Hoi Anne, ik hoop dat je op 21 augustus een mooi echo hebt gehad.. Zou je het willen delen?❤️‍🩹🥰

één maand geleden

Reactie op Merell92

Hoi Anne, ik hoop dat je op 21 augustus een mooi echo hebt gehad.. Zou je h ...
Ja! Wonder boven wonder ineens een babytje van 10+0 weken! 😳😱😭😍❤️ mét kloppend hartje en bewegende armpjes en beentjes! Ongelooflijk… Op de 1e echo waarop dus alleen een leeg vruchtzakje te zien was, was ik dus 7+1 zwanger. En wij konden meekijken, het was echt leeg.. Dus voor anderen in deze situatie: het kan echt! Hou hoop 🫶🏻❤️

één maand geleden

Reactie op AnneAnne90

Ja! Wonder boven wonder ineens een babytje van 10+0 weken! 😳😱😭😍❤️ mét k ...
waauuww zoo blij voor jullie!! gefeliciteerd!!