20 Reacties

Misschien is dat de reden dat het huis al 6 weken te koop staat. Ik zou het zelf niet willen, want het zou betekenen dat ik dit van de lente tot de herfst bijna dagelijks hoor als ik buiten zit met de kleine.

vorig jaar

Wij wonen in zo een huis en echt nooit last van gehad. Zomers in de tuin doorgebracht, barbecues, de trein passeert zo snel dat het helemaal niet stoort. Je kan ook kijken voor grote platen te laten plaatsen die misschien het geluid wat tegen houden moest het je echt storen. Hier alleszins echt 0,0 last van en passeert letterlijk in onze achtertuin :)

vorig jaar

Ik woon direct naast een autosnelweg. Het is maar net waaraan je zelf ergert. Je kan er met je kindje ook een feestje van maken als er een trein voorbij komt. Je hoeft je er niet aan te ergeren en op een gegeven moment merk je er echt niks van. Mijn man is vrachtwagenchauffeur en die vind het dus echt leuk om naast de snelweg te wonen. Voor mij was het wennen maar ik hoor het nu echt niet meer. Je let er op een gegeven moment gewoon niet meer op.

vorig jaar

Reactie op ladyladylady

Wij wonen in zo een huis en echt nooit last van gehad. Zomers in de tuin do ...
Ohja en onze dreumes vindt het helemaal te gek wanneer de trein passeert 😂

vorig jaar

Wij wonen ook tegen het spoor aan, in het begin even gehoord maar eigenlijk heel snel aan gewend al. Ik hoor het alleen als ik er bewust naar luister. Laat ik zeggen dat ik de blaffende hond van de buren vele malen irritanter vind dat die 2 seconde dat de trein langskomt

vorig jaar

Is het gewoon een spoor of spoorwegovergang? Dat zou voor mij wel verschil maken. Een spoor lijkt me niet zo'n probleem, zeker als je het binnen niet hoort. Spoorwegovergang zou ik wel m'n twijfels bij hebben, hoewel ik gehoord heb van kennissen dat zelfs dat went 😉

vorig jaar

Mijn broertje woont met zijn achtertuin ook tegen het spoor aan (ligt alleen een sloot tussen), toen mijn dochter 1 jaar was heb ik daar een half jaar gewoond. Wij hebben daar zelf nooit last van gehad, ook niet aan gestoord. Maar bij ons komen er ook maar ongeveer 4 treinen per uur langs (zonder vrachttreinen mee te rekenen). Was wel heel leuk voor mijn dochter toen om naar te kijken
Het zijn idd 4 treinen per uur. De spoorwegovergang hoor je niet en het spoor ligt niet aan de achtertuin, het huis, een weg en nog de overburen met hun achtertuin zitten ervoor zegmaar

vorig jaar

Reactie op Lottevdakker1997

Het zijn idd 4 treinen per uur. De spoorwegovergang hoor je niet en het spo ...
Dan zou ik lekker ern bod doen als dit verder jullie droomhuis is😁 Je hoort het alleen als je buiten zit en dan nog in de verte als ik het goed begrijp. Als je aan een (drukkere) weg woont zoals een groot deel van de Nederlanders heb je meer overlast denk ik.

vorig jaar

Ik heb jaren tegenover een spoor (en spoorwegovergang vlakbij) gewoond, in huis kon je het geluid ook horen. Maar zelf hoorden we het echt nooit, het went zo snel! Kinderen die op bezoek kwamen keken vaak even op als de trein langskwam, maar zelf hoorde je het alleen als tie niet langskwam ;) Ik zou je er echt niet door tegen laten houden!

vorig jaar

Ik vraag me af in hoeverre je gevoelig bent voor geluid? In de avond is het stiller dan overdag tot 'snachts, dan hoor je een trein ook meer. Ik eet wel dat HR+++ beglazing veel kan doen. Heb zelf samengewoond in een appartement met mijn vriend, dichtbij de snelweg, ik kon erg slecht tegen dat geluid als het raam open stond., als de ramen dicht waren hoorde je het ook lichtelijk.

vorig jaar

Ik zeg altijd; bij twijfel niet doen, hoe mooi het ook is, het blijft wellicht aan je knagen..

vorig jaar

Mijn ouders wonen zo’n 200m van het spoor. Ik vond het altijd heerlijk zo in de verte die trein te horen als ik in bed lag. Vooral een goederentrein haha 😌😌
Het bod is vanmorgen gedaan! Nu duimen!

vorig jaar

Reactie op Lottevdakker1997

Het bod is vanmorgen gedaan! Nu duimen!
Spannend!! Succes 😘

vorig jaar

Succes! M'n ouderlijk huis stond 100 meter van een station + overgang en heb nooit (bewust) de trein gehoord. Nu woon ik 1.5 km van hetzelfde station en als ik in de tuin zit hoor ik de trein wel 🤣 maar het is niet storend. We wonen ook naast een moskee en kerk maar ook daar waren we erg snel aan gewend.

vorig jaar

Spannend! Misschien goed om de site MJPG bij ProRail op te zoeken. Dan zie je of er nog extra maatregelen worden genomen tegen het geluid. Ook belangrijk om te kijken of de aankomende jaren niet meer treinen gaan rijden op dit stuk. Ik werk in de sector, dus als je meer vragen hebt, dm me even :)
Dankjulliewel voor alle reacties! Wij zijn in onderhandeling over de prijs pfff wat een spanning zeg 🙏🏼

vorig jaar

Woon ook binnen 100 meter van het spoor, betreft geluid geen overlast ook niet als je buiten zit (staan wel bomen langs het spoor wat het geluid ook tegenhoud). Maar door trillingen van goederentreinen die snachts langskomen ( je voelt het huis dan ook echt trillen net zoals bij een kleine aardbeving) wel veel last van scheuren in de muren en als je die dichtsmeert en opnieuw verft zitten ze er binnen 2 maanden weer. Dat vind ik het voornaamste minpunt maar zou voor mij geen reden zijn om als het huis verder alle wensen aftikt het niet te kopen.

vorig jaar

Woon ook binnen 100 meter van het spoor (voel de goederen trein zelfs in mijn bed s’nachts, heel oud huis) en echt de trein hoor je na een poosje niet meer. Zie het als kerkklokken, als je er vlakbij woont hoor je het niet meer. Mijn dochter Emma van 2 is de enige die het lijkt te horen en wilt altijd zwaaien 🤭