52 Reacties
19 dagen geleden
Mega spannend altijd! Ik vind de behandeling heel erg meevallen in vergelijking met de pijn die je nu hebt!
19 dagen geleden
Hoii, zelf heb ik 2 keer eerder een wortelkanaal behandeling gehad nog niet in mijn zwangerschap maar ik moet wel heel eerlijk zeggen dat het voor mij reuze meeviel. Daarna geen pijn meer te hebben was voor mij echt een opluchting. Die prikken zijn even niet fijn maar was ook niet dat ik terug trok het was eigenlijk zo gedaan.
En zelf ben ik als de dood voor de tandarts maar als je er ook een heb die alles uitlegd en over totaal andere dingen aan het kletsen is was het voor mij al zo veel fijner
Ik wens je heel veel beterschap alvast鉂わ笍
19 dagen geleden
Reactie op Shamm1990
Hier extreem bang voor de tandarts. Voor een controle heb ik al stress. In ...
Ik heb zelf ook een enorme angst voor de tandarts als ik alleen al
In de stoel moet zitten kan ik al serieus huilen
19 dagen geleden
Reactie op MaaikeMaki
Mega spannend altijd! Ik vind de behandeling heel erg meevallen in vergelij ...
Echt waar ik hoop dit zo! Ik ben zo enorm bang voor de tandarts maar deze pijn is niet meer vol te houden word als maar erger
19 dagen geleden
Reactie op Shamm1990
Hier extreem bang voor de tandarts. Voor een controle heb ik al stress. In ...
De pijn is daarna direct weg? Ik moet 21 november voor de 2 behandeling maar gelukkig ook de laatste
19 dagen geleden
Reactie op cassandravincentbaby
Hoii, zelf heb ik 2 keer eerder een wortelkanaal behandeling gehad nog niet ...
Ik hoop dat het mij ook heel erg meevalt ik heb het in mijn hoofd zo erg gemaakt nu al hoe het allemaal gaat zijn, maar deze pijn is zo vreselijk ik weet soms niet eens meer hoe ik moet zitten heb gisteren ook zo gehuild dat ik het gewoon niet meer wist
19 dagen geleden
Hooi, ik heb er begin van mijn zwangerschap 1 gehad in 2 delen. Ik was super bang en zat huilend in de wachtkamer, maar het viel reuze mee! De naam is enger dat wat ze daadwerkelijk doen. De verdoving vond ik niet pijnlijk en daarna voel je er niks meer van. Ik had ook een hele fijne tandarts die me hielp.
19 dagen geleden
Tip: ik heb zelf van te voren gegoogled naar positieve ervaringen wortelkanaalbehandeling. Stelde mij toen gerust. En voor de afspraak heb ik een meditatie gedaan tegen spanning en angst
18 dagen geleden
Reactie op hannah300197
Hooi, ik heb er begin van mijn zwangerschap 1 gehad in 2 delen. Ik was supe ...
Echt waar, ik krijg er ook 2 dinsdag en 21 november neem aan dat morgen de grootste is deze zou 50 min duren. En idd het idee alleen al kan ik wel huilen denk ook dat ik ga huilen als ik in de wachtkamer zit. En kwa geluiden van de apparaten vallen die ook mee? Ik ben alleen zo bang omdat ik zo een grote ontsteking heb dat ik ineens wat voel tijdens de behandeling馃槶
18 dagen geleden
Reactie op Maart32025
Ik heb zelf ook een enorme angst voor de tandarts als ik alleen al
In de st ...
Heb ik inderdaad ook. Ook wel meerdere malen de wachtruimte uitgelopen omdat ik het niet trok en naar huis. Maar geloof mij maar dit is het waard. De pijn die je nu hebt is zoveel erger dan de behandeling.
18 dagen geleden
Reactie op Shamm1990
Heb ik inderdaad ook. Ook wel meerdere malen de wachtruimte uitgelopen omda ...
Ik probeer me dit ook echt in me hoofd te houden, misschien door mijn angst maak ik het ook veel erger ik me hoofd als dat het echt is, alleen het woord alleen al
Krijg ik kippenvel
18 dagen geleden
Ik heb het n谩 mijn eerste zwangerschap gehad, en de pijn van de reden dat de ingreep nodig is, is vele malen erger dan de behandeling.
De verdoving kan soms even rottig voelen, maar dat is voor hele korte duur. Daarna trekt het gevoel weg.
Wat kan helpen is naderhand alvast twee cool-packs, of zakken doperwten, klaar hebben liggen zodat je afwisselend een beetje kan koelen. Dat voorkomt eventuele na pijn.
Maar begrijp je stress en angst heel goed! Maar hoop voor jou dat het snel dinsdag is en achter de rug. Succes! 馃崁
18 dagen geleden
Reactie op Karie88
Ik heb een paar jaar terug een wortelkanaalbehandeling gehad. Vond het wel ...
Oh echt waar? Het valt dus allemaal best mee is erger in me hoofd dan werkelijkheid
18 dagen geleden
Reactie op stroopkoek94
Ik heb het n谩 mijn eerste zwangerschap gehad, en de pijn van de reden dat d ...
Ik ben blij als ik er idd van af ben deze pijn en druk zijn zo intens pijnlijk
18 dagen geleden
Hier genoeg ervaring helaas maar ben blij als ik andere kan helpen. Hou vol! Je gaat je echt een heel stuk beter voelen als je geen pijn meer hebt馃檹馃徏 Voor nu is het heel belangrijk dat je de paracetamols die je mag op een dag heel goed doet verdelen. Zorg er sowieso voor dat je in de avond in slaap kunt vallen met zo min mogelijk pijn. Die laatste pcm鈥檚 zijn zeer belangrijk voor je nachtrust en dus ook ontspanning van jou en de kleine..! Verder is het echt volhouden voor je en probeer zo zacht mogelijke dingen te eten waar je niet veel op hoeft te bijten, bijv perziken uit blik-zachte broodjes-smoothies. Ik heb destijds niet veel gegeten en als het wel al ging deed ik dat gepureerd of al mijn drinken met een rietje bijvoorbeeld. Je mag 4x 2stuks paracetamol 500mg op een dag. Ik heb toen veel overlegd met de tandarts, chirurg, verloskundige, huisarts en apotheek hoe ik het beste alles kon aanpakken.
Onwijs veel succes!鉂わ笍馃挭馃徏
18 dagen geleden
Reactie op Roxy22
Hier genoeg ervaring helaas maar ben blij als ik andere kan helpen. Hou vol ...
Bedankt voor je reactie! Ik mag om kwart voor 12 weer paracetamol innemen dat word de 3e keer vandaag en neem dan idd ook 2x 500 mg merk dat het dan wel weg zakt alleen na 4 uur begint de pijn weer op te zetten dus de laatste 2 uur voordat ik weer paracetamol mag zijn echt afzien. Ik hoop dat er morgen iemand uitvalt bij de tandarts en ze me kunnen bellen dat ik terecht kan, ik ben super mega bang en heb ook echt een hele intense angst voor de tandarts maar deze pijn word ik echt gek van馃槶
18 dagen geleden
Ohh ik snap je zo goed! Tijdens mijn vorige zwangerschap met 32 weken een wkb gehad. En ik heb ook echt mega angst voor de tandarts. Wat mij geholpen heeft is direct bij aankomst zeggen dat ik enorm bang was (hier begon ik al te huilen). Dat luchtte al iets op omdat tandarts me toen wat gerust kon stellen en lief reageerde. Ik zei ook dat ik bang was voor de prikken van de verdoving. Toen had ze mijn tandvlees verdooft met een vloeistof op een watje, en daarna pas geprikt waardoor ik dus niks voelde van het verdoven. En dat verdoven had ze zo goed gedaan dat ik van de hele behandeling ook helemaal niks heb gevoeld. Verder heb ik steeds met mijn handen op mijn buik gelegen en geprobeerd zoveel mogelijk op mijn kindje te focussen. Ik wilde niet dat hij mijn angst zou voelen, dat hielp mij ook wel om rustig te blijven. En wat hier allemaal ook al gezegd is: nadien zul je zo blij en opgelucht zijn dat de pijn voorbij is! Mijn behandeling moest overigens ook in 2x maar na de 1e x was de pijn al weg. En de 2e x veel minder spannend omdat die keer ervoor zo goed ging. Veel succes dinsdag, je kan t!
18 dagen geleden
Reactie op saka_mese
Ohh ik snap je zo goed! Tijdens mijn vorige zwangerschap met 32 weken een w ...
Wat hebben ze de 2e keer gedaan? Weer helemaal overnieuw of is het dan meer afronden? Is de pijn na de eerste behandeling dan ook echt helemaal weg? En hoelang zijn ze bezig geweest met de behandeling? Heb je veel last gehad van napijn?