52 Reacties

18 dagen geleden

Reactie op Maart32025

Wat hebben ze de 2e keer gedaan? Weer helemaal overnieuw of is het dan meer ...
De tweede keer was het afmaken van de behandeling. Deed ze in twee keer omdat het anders een hele lange zit (lig) zou worden. Ik denk dat de eerste keer ongeveer 40 minuten duurde (waarvan 10 min praten en wachten op verdoving) en de tweede keer 30 minuten. Ik had direct geen pijn meer! En ik heb ook geen last gehad van napijn. Hooguit een drukkend, soms wat zeurend gevoel maar echt 0 pijn.

18 dagen geleden

Reactie op saka_mese

De tweede keer was het afmaken van de behandeling. Deed ze in twee keer omd ...
Wat fijn om te lezen, ik hoop echt dat ik er gauw van af ben!

18 dagen geleden

Ik merk heel erg dat ik bang ben voor morgen vooral dat de verdoving niet goed werkt of dat ik iets voel van de behandeling omdat er een ontsteking/bacterie zit😭

18 dagen geleden

Ik heb ook moment ook enorm veel pijn in me mond de laaste kies in me bovengebit zit een gaatje onder een bestaand gevuld gaatje. Ik laat hem morgen trekken. Wortelkanaal behandeling weiger ik maar snap je spanning die heb ik op moment ook

18 dagen geleden

Hmm, niet wortelkanaalbehandeling (gelukkig nooit gehad). Maar moest wel laatst twee gaatjes laten vullen, en de eerste verdoving werkte niet goed (werkte niet op de juiste plek), dus toen moest ik nog een keer bijverdoofd worden. Dat was voor we begonnen overigens, dus geen pijn gehad oid. Maar iig twee verdovingen en alles gaat goed met de baby, daarna een goeie 20-weken echo gehad en voel de baby elke dag gezellig schoppen, dus zou je om hem/haar geen zorgen maken! Lokale tandartsverdovingen zijn veilig tijdens de zwangerschap. En juist belangrijk om je gebit goed te verzorgen, want de bacteriën kunnen anders zich verspreiden naar andere plekken in je lichaam en daar juist wel schade veroorzaken. Dus snap dat je er mega tegenop kijkt, maar je doet het juiste! Voor jou én de baby!

18 dagen geleden

Reactie op Maart32025

Ik merk heel erg dat ik bang ben voor morgen vooral dat de verdoving niet g ...
O nog 1 tip wat ik toen kreeg. Probeer zo min mogelijk melkproducten te eten. Yoghurt, pudding, kwark, melk etc zorgt ervoor dat de ontsteking erger wordt schijnbaar. Morgen gaat echt goedkomen meid! Ze gaan je verdoven, maar ze zullen daarna ook eerst gaan kijken of de verdoving wel goed genoeg voor je werkt. Heb je ook maar even het idee dat dat niet het geval is dan gewoon je hand omhoog steken dat ze moeten stoppen (als je niet kan praten met hun hand in je mond🤭) en aangeven dat je pijn voelt. Zij zullen je dan meer gaan verdoven.

18 dagen geleden

Reactie op MoederMuis

Ik heb ook moment ook enorm veel pijn in me mond de laaste kies in me boven ...
Ook vreselijk alles is vreselijk in je mond vind ik

18 dagen geleden

Reactie op AnneAnne90

Hmm, niet wortelkanaalbehandeling (gelukkig nooit gehad). Maar moest wel la ...
Daar ben ik meer bang voor en misschien krijg ik een beetje van die verdoving binnen wat ik inslik maak ik me ook helemaal zorgen om

18 dagen geleden

Reactie op Roxy22

O nog 1 tip wat ik toen kreeg. Probeer zo min mogelijk melkproducten te ete ...
Ik hoop dat de verdoving gelijk goed is en ik niks er van voel en zo snel mogelijk weer weg ben daar😭

16 dagen geleden

Hoe is het je gegaan? 😘

16 dagen geleden

Hoi hier een wortelkanaalbehandeling gehad toen ik 4 en 8 weken zwanger was. Ze doen het namelijk in 2 delen. Vanwege een hartafwijking moest ik ook nog eens 2x een antibiotica erbij slikken😅ze hebben 3 röntgen foto’s gemaakt en heb verdoving gekregen.. ik zat er ook heel erg mee dat ik zo pril zwanger was maar heb dit wel meteen aangegeven bij de tandarts. Met pijn lopen wil je ook niet… ondertussen doet de baby het gelukkig heeel goed in mn buik😊

16 dagen geleden

Reactie op Roxy22

Hoe is het je gegaan? 😘
Het is gelukkig allemaal goed gegaan is me heel erg meegevallen uiteindelijk, alleen ik heb nu nog steeds de zelfde pijn als die ik had dus helaas nog steeds aan de paracetamol net toch even de tandarts gebeld maar dit is napijn het moet wel afgaan nemen uiteindelijk doet dat het niet moet ik toch weer terug bellen, ik denk ook dat ik mijn huis arts even ga bellen vragen voor een vinger prikje om toch voor de zekerheid even mijn ontstekingswaarden te checken ik had wel een hele diepe heftige ontsteking met zelfs een beetje pus in me kies🤢 verder is alles me goed verlopen bedankt voor het navragen💋

16 dagen geleden

Reactie op CM9293

Hoi hier een wortelkanaalbehandeling gehad toen ik 4 en 8 weken zwanger was ...
Ik voelde de kleine tijdens de behandeling en daarna gelukkig ook goed bewegen dit gaf weer een beetje extra rust🥰

16 dagen geleden

Reactie op Maart32025

Ik voelde de kleine tijdens de behandeling en daarna gelukkig ook goed bewe ...
Aaah fijn!! Moet je over een tijdje terug voor een tweede behandeling?

16 dagen geleden

Reactie op CM9293

Aaah fijn!! Moet je over een tijdje terug voor een tweede behandeling?
Jaaa de 21e me laatste nog een keer spoelen en afronden, vandaag nog wel vet veel pijn niet normaal tot huilen aan toe helaas… ik hoop dat de pijn snel weg gaat echt een domper ik dacht zo dat ik van de pijn af zou zijn

16 dagen geleden

Reactie op Maart32025

Jaaa de 21e me laatste nog een keer spoelen en afronden, vandaag nog wel ve ...
Aaah wat vervelend😥waarschijnlijk heeft ze onsteking er al een tijdje gezeten en nu door de zwangerschap is het erger geworden. Sterkte🍀hopelijk ben je snel van de pijn af! Bij mij was de druk er gelukkig vrij snel vanaf na de behandeling

16 dagen geleden

Reactie op CM9293

Aaah wat vervelend😥waarschijnlijk heeft ze onsteking er al een tijdje geze ...
Dankjewel, nu sinds een uurtje pijnvrij en zit ook goed te koelen nu🥰

15 dagen geleden

Ik had met 5 weken een wortelkanaalbehandeling. Ik had na de eerste behandeling helaas ook last van napijn. Ik ben na een paar dagen terug gegaan, ze hebben het weer geopend en nog een keer goed gespoeld. Daarna was de pijn weg. Twee weken daarna was de laatste behandeling. Als de napijn dus aanhoudt: gewoon weer bellen, dan is er waarschijnlijk toch nog wat ontsteking achter gebleven en dat kunnen ze dan nog een keer spoelen en reinigen.

15 dagen geleden

Reactie op MarrieMe

Ik had met 5 weken een wortelkanaalbehandeling. Ik had na de eerste behande ...
Bedankt voor de reactie ik heb nu al 2/3 uurtjes geen heftige pijn meer ervaren maar wel goed gekoeld ik heb net voor de nacht toch nog even voor de zekerheid paracetamol ingenomen en ik hoop dat ik de ergste pijn nu heb gehad en het nu de beteren kant op gaat en ik eindelijk ook even goed kan slapen inplaats van steeds wakker worden van de pijn

13 dagen geleden

Hoe wist je dat het een wortelkanaal behandeling was? Ik heb ook last, dacht een gaatje of wortelkanaal, (de gevoeligheid vond ik vergelijkbaar met een eerdere wortelkanaal)alleen zag de tandarts niets en kon ze geen foto maken. Dus na mijn zwangerschap gaan we een foto maken en het verder bekijken.