18 Reacties

2 maanden geleden

Uiteraard is water beter, maar als jij heel blij wordt van 1 glas frisdrank per dag zou ik dat lekker nemen. Dat is een kleine hoeveelheid dus kan echt geen kwaad voor jouw kindje. Let er wel op dat het cafeïnevrij is, dus geen gewone cola bijvoorbeeld.

2 maanden geleden

Lastig he! Vooral als je op vakantie bent haha.. suiker niet goed, indd zero varianten niet goed en caffeine niet goed.. ik zou het indd houden bij 1 max 2 glazen per dag. Komt dan vast goed!

2 maanden geleden

Ik had dit tijdens mijn vorige zwangerschap heel erg.. en het liefst cola. Mij ging het echt om de koolzuur.. ik ben toen op spa rood overgestapt (wat ik van de voren echt heel vies vond) en ik ben tot de dag van vandaag verslaafd eraan😅 Heb ik echt zin in iets zoets dan doe ik er een beetje siroop in.

2 maanden geleden

Ah ja misschien is spa rood met een siroopje ook goed om eens te proberen voor af en toe. Vorige zwangerschap veel appelsap gedronken maar daarin zitten zoveel suikers dat je ook niet vrolijk ervan word🙈. Bedankt voor jullie reacties in elk geval.

2 maanden geleden

Nou de grens is tot 200mg en een glas cola is tussen de 20 en 30. (Voedingscentrum.nl schema) Ik neem zelf altijd een koffietje van 45 mg cafeïne in de ochtend en voorderest neem ik ook gewoon glazen cola met ijsklontjes (😍)hoor, zolang je je een beetje aan de 200mg grens houdt is het prima! Geniet ervan!

2 maanden geleden

Reactie op SoophL96

Nou de grens is tot 200mg en een glas cola is tussen de 20 en 30. (Voedings ...
Haha ik krijg door jou bericht weer helemaal zin erin. Vooral alles wat zo lekker koud is met veel ijs 😍

2 maanden geleden

Reactie op SoophL96

Nou de grens is tot 200mg en een glas cola is tussen de 20 en 30. (Voedings ...
Oh dat valt me erg mee, ik dacht dat er meer in zat! Dan lekker van genieten als je er blij van wordt 🥤

2 maanden geleden

Waarom zou je geen frisdrank mogen drinken? Ik heb eens allerlei bronnen van ziekenhuizen etc afgezocht en ik kan er werkelijk waar niks over vinden… gewoon uit interesse

2 maanden geleden

Reactie op Nina2624

Waarom zou je geen frisdrank mogen drinken? Ik heb eens allerlei bronnen va ...
Ik denk puur vanwege de hoeveelheid suiker? En de cafeïne in cola.. maarja daar hebben ze een cafeïne vrij variant voor. Zou het ook verder niet weten..

2 maanden geleden

Reactie op Nina2624

Waarom zou je geen frisdrank mogen drinken? Ik heb eens allerlei bronnen va ...
Het voegt simpelweg niks goeds toe, geen enkele goede voedingsstof waar je lijf iets mee kan. Behalve vocht, maar dat zit ook in water 🙃 Reguliere frisdrank bevat ontzettend veel suikers die voor een piek zorgen, omdat er geen vezels of eiwitten of vetten bij zitten, alleen al die suikers. Zero-varianten daarentegen bevatten allerlei chemische stoffen die hormoonverstorend kunnen werken. Dus als je er erg behoefte aan hebt kan een glas echt geen kwaad, maar het brengt je ook niks.

2 maanden geleden

Zelfde hier, ik hield nooit van cola en nu opeens heb ik elke keer zin in cola 😩 volgensmij mag frisdrank zonder cafeïne iets vaker gedroken worden maar alsnog met maten en drinken met cafeïne 1glas per dag

2 maanden geleden

Lekker cafeïnevrije cola! Maar je mag zelfs 200 mg cafeïne per dag, dat zijn meer dan 2 blikjes redbull 🙈 dus volgens mij is het helemaal prima als jij lekker een paar glazen cola drinkt.

2 maanden geleden

Reactie op Evanna

Het voegt simpelweg niks goeds toe, geen enkele goede voedingsstof waar je ...
Ah oke. Ja dat vind ik dus een beetje vergezocht want in koolhydraten zitten ook hormoon verstorende stoffen, in zuivelproducten ook en zelf flesjes water bevatten hormoonverstorende stoffen.. Niets persoonlijks hoor maar als je om die reden zero producten vermijd dan kan je letterlijk niks meer eten of drinken. Ieder zn eigen ding maar ik dacht dat ik even wat gemist had! Thanks

2 maanden geleden

Reactie op Nina2624

Ah oke. Ja dat vind ik dus een beetje vergezocht want in koolhydraten zit ...
Plastic flesjes zou ik ook niet gebruiken nee, maar ik weet dat iedereen andere normen heeft. TS geeft aan dat ze zich niet fijn voelt bij zero varianten drinken en vraagt advies, die geef ik (waarbij ik overigens ook zeg dat als je heel blij wordt van een glas frisdrank dat met zulke kleine hoeveelheden echt geen kwaad kan dus je dat lekker moet nemen). Live and let live ❤️

2 maanden geleden

Reactie op Evanna

Plastic flesjes zou ik ook niet gebruiken nee, maar ik weet dat iedereen an ...
Was ook helemaal niet lelijk bedoelt hoor. Ik was ook oprecht geïnteresseerd in waarom ts dan denkt geen zero frisdrank te mogen drinken. Ben zelf ook in verwachting dus alle info is welkom. Dank voor het toelichten

2 maanden geleden

Ik ben momenteel verslaafd aan spa rood met citroensap, lijkt net of je frisdrank drinkt. Heerlijk!

2 maanden geleden

Je zou ook nog altijd wat ranja met Spa rood kunnen mengen. Heb je toch een beetje een frisdrank idee, maar is niet meteen zo slecht

2 maanden geleden

Bedankt voor de reacties allemaal! Ging mij inderdaad om de zoetstoffen in zero variant en veel suiker in gewone frisdrank. Is zeker niet dat het niet mag, wellicht beetje verkeerd omschreven maar meer dat ik mij er niet lekker bij voel om elke dag een fles te drinken bijvoorbeeld. Ik las een ouder topic op het forum over frisdrank waarin mensen nogal verontwaardigd deden dat er frisdrank werd gedronken tijdens de zwangerschap en dat bleef maar in mijn hoofd zitten. Ik dacht ben ik de enige die wel gewoon af en toe frisdrank drinkt tijdens de zwangerschap 😂. Maar gelukkig is dat niet zo en dat stelt mij in elk geval gerust. Ik ga gewoon af en toe met mate genieten van mijn glas frisdrank met veel ijs 🩷💙.