3 Reacties

6 uur geleden

Wanneer je ziek gemeld bent kijk de arbo arts in hoeverre je nog kan werken. Het uwv gaat je ook bellen omdat je ziek bent vanwege de zwangerschap. Hierin moet je een vragenlijst invullen

5 uur geleden

Ik zal mij er niet al te druk om maken! Ik ben ook al enige tijd ziek gemeld wegens zwangerschap en het gesprek met de uwv en bedrijfsarts waren beide heel goed. Je werkgever is verplicht om bij 6 weken ziekte de arboarts en uwv in te lichten daar kunnen ze niet omheen. Met zwangerschap zijn ze heel voorzichtig en zullen waarschijnlijk echt niet zeggen dat je alsnog moet gaan werken. Mocht het zo zijn dat je door weer te gaan werken een miskraam of vroeggeboorte zou krijgen dan zouden zei mede schuldige zijn en die schuld willen ze niet! Komt vast helemaal goed! Lekker even voor jezelf en kindje kiezen.

5 uur geleden

Ik ben zelf ook al een tijdje in de ziektewet door de zwangerschap, nu 20 weken zwanger, en werk 6 tot 9 uur per week in plaats van 32. Dit wordt volledig vergoed, 100% doorbetaling. De arbo is daarmee heel schappelijk, omdat je niet alleen voor jezelf moet zorgen maar ook voor de kleintjes (in mijn geval zwanger van een tweeling) Wel kan het zijn dat ze een zwangerschaps verklaring gaan vragen. Maar die kan je via je verloskundige krijgen. Volgens mij heb je die ook nodig als je met zwangerschapsverlof gaat, maar dat weet ik niet helemaal zeker.