19 Reacties

2 maanden geleden

Jaa ik mag halve dagen werken maar mijn halve dag is maar 2 uurtjes minder. Begin dan om 11 uur tot half 6 mijn teamleider geeft aan dat dit een halve dag is en mijn ziekmeldingen mee wordt genomen in contract verlenging… hoe heb jij je voor 50% ziekgemeld

2 maanden geleden

Reactie op Savanna Groenewold

Jaa ik mag halve dagen werken maar mijn halve dag is maar 2 uurtjes minder. ...
Dit klinkt niet heel eerlijk, zowel dat 2 uur minder een halve dag is, als dat het wordt meegenomen in je contractverlenging.

2 maanden geleden

Reactie op 3489

Dit klinkt niet heel eerlijk, zowel dat 2 uur minder een halve dag is, als ...
Klopt ben er ook best boos om en ze heeft dit maar vooor 1 week gedaan in de hoop dat ik me volgende week beter voel

2 maanden geleden

Ik heb mij niet ‘langdurig’ ziekgemeld maar deze week heb ik de hele week niet gewerkt en ziek gemeld omdat ik mij zo slecht voel. Ik hoef nu nog maar 2 weken te werken en dan heb ik een maand lang vakantie en daarna zit ik al in het 2e trimester, dus hopelijk gaat het werken dan ook veel beter 🤞🏼 Fijn voor jou dat je nu 50% kan werken, je moet doen wat voor jou goed voelt en jouw gezondheid en die van de kleine staat voorop!

2 maanden geleden

Reactie op Savanna Groenewold

Jaa ik mag halve dagen werken maar mijn halve dag is maar 2 uurtjes minder. ...
Oei, dat het mee wordt genomen naar een contract verlenging vind ik nogal zwangerschap discriminatie, dat mag niet eens.

2 maanden geleden

Ik heb mij sinds vorige week ziek gemeld. Omdat het niet lukt vanwege moe en buikpijn. Maar ook omdat ik met een specifieke doelgroep werk in de zorg dat het gewoonweg niet mag om te werken

2 maanden geleden

Oei, dat het mee wordt genomen naar een contract verlenging vind ik nogal z ...
Klopt wordt helaad wel gedaan..

2 maanden geleden

Reactie op Savanna Groenewold

Jaa ik mag halve dagen werken maar mijn halve dag is maar 2 uurtjes minder. ...
Dat klinkt helemaal niet eerlijk zeg! En dat dit in je contractverlenging meegenomen wordt mag volgens mij helemaal niet. Bij ons werken ze met een extern bureau waar je je ziek moet melden, hier heb ik aangegeven wat wel en niet lukt en op eigen verzoek mezelf voor de helft ziek gemeld. Ik werk als thuiscoach dus kom bij de cliënten thuis en wij plannen onze eigen agenda. Heb nu tijdelijk de helft van m'n cliënten overgedragen aan collega's en zo plan ik mezelf maar ongeveer 4 uur per dag in.

2 maanden geleden

Reactie op Savanna Groenewold

Jaa ik mag halve dagen werken maar mijn halve dag is maar 2 uurtjes minder. ...
Dit mag niet hoor! Dit is zwangerschapsdiscriminatie. Een ziekmelding ten gevolge van zwangerschap wordt 100% vergoed door het UWV. Mede om dit soort praktijken te voorkomen. Ik zou hier echt melding van maken. Heel vervelend voor je! Een bedrijf moet hier echt van op de hoogte zijn.

2 maanden geleden

Ik heb mij ook voor 50% ziekgemeld. Ik voel mij zodanig slecht dat het me niet lukt om hele dagen te werken🥲

2 maanden geleden

Ik heb mij sinds vorige week ziek gemeld vanwege erge misselijkheid en spugen op het werk. Dus toen heb ik het bij mijn hoofdkantoor aangegeven dat ik zwanger was en daardoor de ziekte kwam. En hoofdkantoor heeft zelf aan gegeven of ik dan liever halve dagen wilde werken omdat het per dag verschilt hoe ik me voel. Ik werkte 34 uur per week in 4 dagen en nu werk ik nog maar 5 uurtjes op een dag ook 4 dagen dus nu 20 uur in de week werken. Mijn normale dagen was van dinsdag tot donderdag 7-17 werken en vrijdag 1-18 Ik vond die dagen van 10 uur lang echt super pittig worden dus ik ben heel blij dat mijn werk het zo goed oppakt zodat ik wel gewoon kan blijven werken. Nu heb ik wel een vast contract dus dat helpt ook wel. Bij mijn vorige zwangerschap was mijn werk niet zo goed hierin en werd mijn contract ook niet verlengd ben toen ook vanaf 15 weken thuis gebleven omdat ik niet eens geholpen werd toen ik flauw viel dat was bij de plus. Dus heel blij met mijn werk nu werk bij de albert heijn nu zou je niet zeggen dat ze dit goed regelen misschien licht dat ook wel aan mijn vast contract nu.

één maand geleden

Ik heb net na ziek zijn en 2 week vakantie(waarvan ik ook nog de helft ziek was) weer een dag gewerkt. Vandaag hadden we een goede termijnecho en mijn verloskundige adviseerde mij om meer rust te nemen en mij een dag in de week ziek te melden tot aan het verlof. Ik had bij mezelf al gedacht dat ik het op deze manier met alle kwaaltjes niet zou gaan volhouden en dat er iets anders moest. Maar heb nooit gedacht aan ziekmelden. Het voelt raar om dit structureel voor een dag in de week te doen. Ik ben medisch vanwege mijn epilepsie en er zijn risico’s wanneer ik te veel spanning heb en te veel doe. Aangegeven werd dat ik duidelijk te veel doe met 32 uur werk in de week en nog een kind in de twee is nee fase. Ik heb niet een goede band met een vaste leidinggevende, er zijn allerlei waarnemers die mij amper kennen en er is net vanalles te doen om mijn functie. Wel vast contract. Wat zouden jullie doen?

één maand geleden

Reactie op Littleseahorse

Ik heb net na ziek zijn en 2 week vakantie(waarvan ik ook nog de helft ziek ...
Ik zou het advies van je verloskundige ter harte nemen en een gesprek aanvragen met de bedrijfsarts op werk. Dat is degene die mag beslissen of en hoeveel je ziek gemeld kan worden. Maar je verloskundige adviseert dat niet voor niks.

4 dagen geleden

Reactie op Evanna

Ik zou het advies van je verloskundige ter harte nemen en een gesprek aanvr ...
Dankjewel, heb uiteindelijk je advies gevolgd. Heeft te lang geduurd voordat ik bij een bedrijfsarts zat. Maar nu 50% ziek gemeld. Was echt nodig, anders weet ik niet wat er was gebeurd. Dankjewel.

3 dagen geleden

Ik ben sinds 6 weken volledig ziek gemeld en ben nu 17 weken zwanger. Ook ivm misselijkheid en extreme vermoeidheid. Praktisch 8 weken op bed gelegen, kon niks. Nu ben ik overdag niet meer misselijk en de ochtenden gaan goed qua vermoeidheid, maar heb ook een dochter van 2,5 waar veel energie naartoe gaat dus houd er niet veel van over helaas. Op werk zijn ze gelukkig heel begripvol 🙏🏼 Ik “mag” van de bedrijfsarts niet eens opbouwen, ze wil eerst dat ik weer in balans ben. Zo fijn om geen druk te voelen.

2 dagen geleden

Ik werk ook halve dagen vanwege misselijkheid en weinig kunnen eten. Daardoor heb ik ook weinig energie. Ben bijna 18 weken nu. Ik vind het wel lastig om het echt bij halve dagen te houden. Iedereen is erg begripvol, maar vervolgens durven ze me wel met vragen en afspraken te bestoken alsof ik nog fulltime werk. De helft belt me ook een kwartier voordat ik naar huis zou gaan om nog snel vandaag even iets geregeld te krijgen. In praktijk werk ik denk ik 75% en heb ik in mijn eigen tijd vervolgens nergens energie meer voor. Hoe gaan jullie met dit soort dingen om?

2 dagen geleden

Reactie op Blijstel

Ik werk ook halve dagen vanwege misselijkheid en weinig kunnen eten. Daardo ...
Nou wat rot dit! In welke branche werk je? Ik werk in ggz/jeugdzorg en ben aan het opbouwen met nu twee uur per dag: dit staat in mijn agenda. Echt níemand verwacht buiten dat tijdsvak iets van me en er wordt alles behalve geprobeerd meer uit me te trekken. Ik heb eigenlijk een overstijgende rol dus werd vaak geconsulteerd. Dat gebeurt nu in die twee uur en daarbuiten weten ze bij wie ze dan moeten zijn. Heb je een fijne leidinggevende ofzo die dit ook kan helpen afbakenen?

2 dagen geleden

Reactie op Blijstel

Ik werk ook halve dagen vanwege misselijkheid en weinig kunnen eten. Daardo ...
Wat vervelend zeg! Ik werk nu ook halve dagen en kan het daar goed bij houden. Misschien kan je een kwartier vantevoren al offline gaan of je telefoon uitdoen? Of wel opnemen en aangeven dat je het niet dan kan oppakken en het morgen kan bekijken. Duidelijk bij je collega's aangeven dat je dan echt weg gaat omdat je halve dagen werkt. Lastig hoor, mensen die zo over je grens gaan!

2 dagen geleden

Reactie op Pannenkoekplantje

Nou wat rot dit! In welke branche werk je? Ik werk in ggz/jeugdzorg en ben ...
Ik werk in de advies sector en heb coördinerende/aansturende taken. Niemand bedoeld het verkeerd, maar ze zijn gewoon zo gewend dat ik ze help en er zijn er weinig met ervaring. Heb inderdaad wel een fijne leidinggevende. Goed idee om daar hulp te vragen.