22 Reacties

één maand geleden

Ik zit gedeeltelijk in ziektewet ivm bekken ook. Dit op advies bekkenfysio aangegeven op werk. Samen met teamleider gekeken wat haalbaar is en daar rooster op aangepast. Overige uren worden betaald vanuit uwv. Verder vind ik er niet echt nadelen aan zitten. Je word soms gebeld door arbo of uwv met wat vragen, maar ze zijn allen heel begripvol.

één maand geleden

Ik zit sinds 2 weken ongeveer in de ziektewet, omdat ik zoveel angsten gevoelens en gedachten ervaarde. Ik laadde niet meer op tijdens mijn vrije dagen en had heel wat paniekaanvallen. Even kort uitgelegd. Ik heb dit aangegeven aan de HR manager, ze was ontzettend begripvol, ook omdat ze dit zelf mee had gemaakt. Ze zei dat ik mezelf op 1 mag gaan zetten, veel te rusten, veel leuke dingen te doen en te focussen op ontspanning. Ik ben aangemeld bij het UWV en moest een vragenlijst invullen. Nu houd ik iedere week app contact en elke twee weken bel ik met haar. Als ik het idee heb dat het een stukje beter gaat, dan mag ik dingen op kantoor gaan doen, ipv naar gezinnen. Maar zover ben ik nog niet!

één maand geleden

Gewoon aangeven, halve dagen als je dat wilt. Bij m’n vorige zwangerschap lag ik met 16 weken plat. Kon niet meer zitten of fatsoenlijk lopen. Bedrijf had er geen begrip voor. Bedrijfsarts wel enigszins. Al stelde die toen voor dat ik ieder half uur moest gaan wandelen voor n half uur. Ik heb dat idee van de tafel geveegd en daar is ie uiteindelijk mee akkoord gegaan. Bedrijf nooit meer iets van vernomen. Zodra ik zwangerschap aangaf werd m’n contract niet verlengd en niet eens een kaartje bij de geboorte gehad. Het kan dus alle kanten opgaan helaas. Verder geen problemen ofzo mee gehad. Gewoon tot einde contract betaald gekregen.

één maand geleden

Ik begon met halve dagen in de ziektewet omdat 9 uur werken al snel te veel werdt. Hierdoor werdt ik al aangemeld bij het uwv en moest hiervoor een vragenlijst invullen. Vanaf het begin van me zwangerschap loop ik bij de fysio ivm rugklachten. Sinds deze week zit ik helemaal in de ziektewet doordat me rug verergert is en er in de tussentijd veel pesterijen op werk zijn geweest (mijn aangepaste stoel verstellen, me kussen verstoppen enzv) waardoor Ik mentaal ook helemaal klaar was met alles rondom werk. Ik heb contact met mijn teamleider en 1x in de zoveel tijd krijg je een uitnodiging voor een gesprek met de arboarts.

één maand geleden

Ik ben nu 21 weken en alweer bijna 6 weken in de ziekte wet 100% ivm bekkenklachten. Wel ga ik elke dag dat ik moet werken naar me werk. (Werk in de zorg) ik sta boventallig en doe wat zaken erom heen, leerlingen begeleiden, medicijnen, boterhammen smeren, computer werk. Ik wordt betaald via de uwv waar ik een vragenlijst voor heb moeten invullen. Ik spreek mn teamleider regelmatig als ik op werk ben. Er is alle begrip voor m'n klachten. Heb de bedrijfsarts nog niet gezien.

één maand geleden

Ik sta momenteel 100% ziekgemeld vanwege bekkenklachten en het feit dat mijn werk niet echt andere opties voor mij had. Ik moest steeds naar het hoofdkantoor wat zeker 1,5/2 uur rijden is, wat mijn lichaam momenteel niet trekt en ik moest schoonmaakwerkzaamheden doen, en dat was fysiek ook zwaar. De bekkenfysio adviseerde dichterbij te gaan werken en iets administratiefs te gaan doen. Dit hadden ze niet dus ben ik de ziektewet ingegaan. Ik ben nu net 1 of 2 weken geleden aangemeld dus ik wacht nog op het uwv. Mijn werkgever zelf laat me volledig met rust maar dat is voornamelijk omdat mijn contract niet is verlengd en ik eind november uit dienst ga…

één maand geleden

Ik werkte fulltime als juf in de onderbouw, maar ben nu voor de 2e week 1 dag pw ziekgemeld. Ik had al veel bandenpijn en strakke buiken en kon in de avond amper nog lopen.

één maand geleden

Ik werk als logistiek medewerker in een ziekenhuis, bijna 19 weken zwanger en sinds een week deels in de ziekte wet. Niet perse vanwege bekkenpijn oid maar vooral omdat het werk wat ik doe te zwaar is (veel zwaar tillen/duwen van zware karren en veel bukken etc). Gezien ik in een mannenwereldje werk, wisten mijn leidinggevende niet echt hoe ze er mee om moeten gaan. Uiteindelijk tot de oplossing gekomen dat ik nu om de dag werk (3 dagen ipv 5) en ik doe vervangend werk (zelfde sector maar licht werk wat normaal altijd blijft liggen ivm tijdgebrek). Ik vond het erg lastig er zelf aan toe te geven want ik zeur niet snel, ben eigenlijk ook nooit ziek. Maar voor de gezondheid van mn kindje en uiteindelijk ook van mij doe ik nu rustiger aan. En door de aangepaste tijden en werkzaamheden hoop ik het tot mn verlof vol te houden. Verder inderdaad alleen bericht van UWV (vragenlijst etc) vanwege aanvullend salaris vanuit het uwv. Verder alle begrip hier en iedereen denkt mee 😊

één maand geleden

Ik heb afgelopen week aangegeven dat het voor mij met alle uren momenteel niet haalbaar is om alle dagen te werken en ga beginnen met 6 uurtjes per week in de ziektewet. Eerste zwangerschap geen last gehad van m'n bekken en nu wel

één maand geleden

Ik sta deels ziekgemeld Werk nu van 08.00 tot 14:00 maar merk dat dit ook nog veel van mij vraagt. 28-10 heb ik een gesprek met bedrijfsarts. Ik ben benieuwd wat er dan voor afspraken uit gaan komen

één maand geleden

Hoe snel na jullie ziekmelding kregen jullie bericht van het uwv? Mijn werkgever is best wel laks, met eigenlijk alles en ik heb tot nu toe nog niks ontvangen, dus anders moet ik ze weer eens een berichtje sturen dat ze dingen moeten gaan doen…

één maand geleden

Ik werk in de kinderopvang. Ik ben nu sinds 2 weken 100% ziekgemeld. Eerst een tijdje halve dagen gewerkt, toen dat uiteindelijk niet meer ging door bekkenpijn helemaal gestopt. Doe nu alleen administratieve taken vanuit huis. Kreeg een vragen lijst van het uwv ongeveer een week na mn ziekmelding

één maand geleden

Ik zit in de ziektewet ivm bekkeninstabiliteit. Ik werk in de kinderopvang. Ongeveer een week na mijn ziekmelding kreeg ik bericht van het UWV. Mijn werkgever is echt heel fijn en leeft onwijs met mij mee en toont heel veel begrip.

één maand geleden

Reactie op Sierra-ashley

Hoe snel na jullie ziekmelding kregen jullie bericht van het uwv? Mijn werk ...
Als je werkgever laks is, heb jij er ook geen last van denk ik? Hij/zij moet zorger dat ie uitkering geregeld word.. en anders krijg je tot die tijd gewoon uitbetaald? (Is in iedergeval bij ons zo) Ik kreeg binnen een week bericht van het UWV

één maand geleden

6 weken geleden werd ik aangereden op de fiets door een auto. Ik was toen 13 weken zwanger. Ik had verrekte enkelbanden en nu waarschijnlijk nog een haarscheurtje in mijn voet. Maar sindsdien heb ik enorm veel bekkenklachten waardoor ik met 13 weken al niet meer werkte. Ik ben nu 3x per week voor 3 uurtjes op werk voor kantoorwerk of wat lichte werkzaamheden. Ik werk in de zorg en moet gewoon teveel op mijn benen staan om een hele dienst te kunnen werken. Het werk is echt heel erg begripvol, ik spreek 4 november de Arbo arts zodat zij kan meekijken wat geschikte werkzaamheden zijn.

één maand geleden

Ik heb vanaf week 12 tot 18 halve dagen gewerkt en zit vanaf week 18 volledig thuis. Helaas kan ik door een hernia niet zitten en nauwelijks lopen momenteel, en lig ik zo’n 20 uur per dag plat op bed 😩.. Ik heb maandag de eerste afspraak met de bedrijfsarts (verwacht eigenlijk niet dat hier een advies om werk te hervatten uit gaat komen) en heb wekelijks even telefonisch contact met m’n leidinggevende.

één maand geleden

Reactie op Maria201623

Als je werkgever laks is, heb jij er ook geen last van denk ik? Hij/zij moe ...
Helaas zijn ze laks in de zaken die voor ons geregeld moeten worden. Salaris komt bijvoorbeeld bijna standaard een week te laat, en ik moet overal achteraan blijven bellen etc. En normaal had het me inderdaad niet zoveel uitgemaakt maar mijn contract is niet verlengd en ik ga per 30 nov daardoor uit dienst, dus zou wel fijn zijn als ze dan de ziektewet voor me hebben geregeld zegmaar

één maand geleden

Reactie op Sierra-ashley

Helaas zijn ze laks in de zaken die voor ons geregeld moeten worden. Salari ...
Aii ja die details ontbraken, en is het verhaal natuurlijk weer helemaal anders. Dan snap ik heel goed dat je het snel geregeld wilt hebben. Maar als ze met alles zo moeilijk doen denk ik dat je er niet te veel op moet hopen 🫣 sterkte ermee!

één maand geleden

Ik ben inmiddels 18 weken zwanger en werk al zo'n 8 weken minder. Sinds kort 50% ziekgemeld. Dit is lastig in te regelen met mn werk maar dit ligt ook wel aan mezelf🙈 mijn werkgever is heel meedenkend. Beiden doorgegeven bij t UWV en verder weinig omkijken naar. Salaris loopt via de werkgever en die krijgt aanvulling van t UWV. UWV heeft me tot nu toe 1x gebeld en volgende belafspraak staat volgende week gepland. Vragen alleen maar hoe t gaat en meer niet.

één maand geleden

Reactie op Maria201623

Aii ja die details ontbraken, en is het verhaal natuurlijk weer helemaal an ...
Daar ben ik ook bang voor 😔 ‘gelukkig’ ben ik bijna van ze af