9 Reacties

3 maanden geleden

Ik heb in april een miskraam gehad met 4 weken en gisteren een positieve test.. het is gewoon heel spannend als je een miskraam hebt meegemaakt! Het enige wat je kunt doen is vertrouwen hebben in je lijf ook al is het lastig. Op naar de 1e echo! 🤞🏻🥰

3 maanden geleden

Probeer het los te laten, je hebt namelijk helemaal geen invloed. Ik bedenk voor mezelf; als het mis gaat, gaat het mis. Een echo verandert niks aan het verloop van je zwangerschap. Dat geeft mij veel rust en maakt dat ik prima tot die eerste echo kan wachten. En tuurlijk is het spannend, maar als ik alleen maar denk aan de keren dat het mis ging, helpt dat me totaal niet. Ik sta er daarom vrij relaxed in; buiten mijn cirkel van invloed, dus ik laat het gaan en wacht rustig af. Hopelijk heb je daar iets aan!

3 maanden geleden

Hoi Sunny13, Ik heb vorig jaar december een miskraam gehad met 9 weken. Al vanaf het begin van me vorige zwangerschap had ik ook vage klachten en vanaf het begin wist ik al! Dit zit niet goed! Van binnen voelde het niet goed! Deze week ben ik positief zwanger en er gaat ook zoveel door me heen. Blijdschap en angst neemt nu even een grote rol! Deze zwangerschap voelt heel anders, ik heb last van stekende lage rugpijn, krampen en stekende pijn in me liezen en waterig vaginale afscheiding. Ik heb nog geen innesteling bloeding gehad. Maar iedere keer voel ik wat waterig eruit komen en dan ben ik zo bang om helder rode bloed te zien. Wat mij dan helpt is even rustig in en uit te adem en dan maak ik verbinding met me hart (leg ik met me rechterhand) en bij me buik leg ik mijn linkerhand! Dat doe ik elke dag voor paar minuten, als angst een rol neemt dan probeer ik weer verbiending te maken en dan heb ik een positieve warm gevoel van binnen.

3 maanden geleden

Reactie op Monique12

Hoi Sunny13, Ik heb vorig jaar december een miskraam gehad met 9 weken. Al ...
Wat een mooie manier om er mee om te gaan! Bij mijn miskramen voelde ik ook vanaf het begin dat het niet goed zat. En bij de zwangerschap van mijn dochter meteen dat het wel goed was. En dat heb ik nu ook zeker. Alleen blijft die onzekerheid natuurlijk..

3 maanden geleden

Reactie op sunny13

Wat een mooie manier om er mee om te gaan! Bij mijn miskramen voelde ik oo ...
Ja snap ik helemaal! Heb ik ook met onzekerheid.

3 maanden geleden

Hoi Sunny13, Hoe was je eerste echo?

3 maanden geleden

Reactie op diplodocus

Probeer het los te laten, je hebt namelijk helemaal geen invloed. Ik bedenk ...
Je kan jezelf helemaal gek maken, maar dat lost niks op. En ik weet het, het is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Je hebt er helaas geen invloed op! Ik sluit me aan bij @diplodocus.

3 maanden geleden

Reactie op Monique12

Hoi Sunny13, Hoe was je eerste echo?
Hij was goed! Kloppend hartje gezien!

3 maanden geleden

Reactie op sunny13

Hij was goed! Kloppend hartje gezien!
Oh wat fijn!!! ❤️