12 Reacties

10 maanden geleden

Voor zoogcompressen zweer ik bij die van Philips Avent, alle andere die ik heb geprobeerd vond ik te dik en niet prettig zitten: https://www.amazon.nl/Philips-Avent-Borstkompressen-Honingraatbovenlaag-Afzonderlijk/dp/B0788CC2Y1/ref=mp_s_a_1_1?crid=1IIZX1MFSY10P&dib=eyJ2IjoiMSJ9.h7hBeOAa_DRmS4ZMUTeP5WVM5aSxaJBC9M1FBbXy7ntI7nSmO0VfSR08LBgTgAOvRgEZT8npSqPRI06Mdh6uWHNm1B889HL4aK24ZBmmkqV9va3-9eSJexwJJAY2wkJQ63jQNIr7gdNUyNheUi6TLw.RuPBrnser0Rf7QAFMDLfWkbL5oUo8duaX_grfmyNms8&dib_tag=se&keywords=philips+avent+zoogcompres&qid=1740565859&sprefix=philips+avent+zoog%2Caps%2C152&sr=8-1 Zijn niet te dik, absorberen goed en qua prijs vind ik het nog te doen. Zeker als je Amazon beetje in de gaten houdt. Qua bewaarzakjes heb ik echt veel verschillende merken gehad, maar net wat voordelig was. Qua prijs is vaak wel in bulk aanschaffen het voordeligste.

10 maanden geleden

Ik gebruik de wasbare zoogcompressen van Frummel. Bewaarzakjes van Babily. Beide te bestellen bij bol.com. Tot nu toe heel tevreden over😊 En inderdaad een stuk goedkoper haha

10 maanden geleden

Ik gebruik wasbare zoogcompressen van Petit Lulu, gekocht via Nappies. Super zacht en nemen veel op (na goed/meermaals inwassen!). Bij mijn eerste kindje gekocht dus hoef nu niets meer bij te kopen. Om borstvoeding te bewaren gebruik ik glazen flesjes van Sterifeed. Wat duurder in aanschaf dan die zakjes maar je kunt ze natuurlijk blijven gebruiken ipv dat je ze weg gooit. En geen microplastics in je melk, vind ik ook wel een heel fijn idee.

10 maanden geleden

Ik gebruik wasbare Zoogcompressen, echt fantastisch. Vorige kindje 15 maanden mee gevoed en geen lek. (Behalve toen mijn zoon inees doorsliep) Heb ze van Flouer (bol.com).

10 maanden geleden

Ik heb ook wasbare gekocht. Ik bleef maar dozen wegwerp kopen. Ik combineer het wel af en toe. Soms vind ik wegwerp wel net wat makkelijker. Ik weet alleen niet meer welk merk ik heb😅

10 maanden geleden

Ja ik heb ook nog wasbare zoogcompressen van de vorige keer, waren zo fijn! Ook zoveel zachter voor je tepels.

10 maanden geleden

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik zat er ook aan te denken om wasbare zoogcompressen aan te schaffen, alleen heb ik nooit iemand’s ervaring erover gehoord, hihi. Hoeveel stuks zal ik aanschaffen? Misschien is het ook handig om toch altijd één doosje wegwerpcompressen thuis te hebben, voor in de luiertas ofzo, als reserve.

10 maanden geleden

Ik vond wasbare niet fijn, nam echt te weinig melk op voor mij de eerste 6 maanden. Ik vind de Hema zoogcompressen het fijnst, zijn wat meer katoen achtig en minder plastic en nemen veel melk op.

9 maanden geleden

Ik heb zelf nog cup B, maar ik lek wel veel in de 24 uur. Welke wasbare raden jullie het meest aan?

9 maanden geleden

Wasbare zoogcompressen! En ja af en toe even nieuwe pakken, ze gaan bij mij niet de hele dag mee dus ik heb er best veel, 18 stuks of zoiets? En de melk bewaar ik in glazen flesjes, dan weet je zeker dat er geen plastics en bpa achtige stoffen in de melk lekken.

9 maanden geleden

Hema! Echt top

9 maanden geleden

Helthq zijn vergelijkbaar met de medela zoogkompressen. Ik vond die erg fijn. IJsblok zakjes voor de borstvoeding werkt ook☺️