3 Reacties

één maand geleden

Wat ontzettend lastig voor je. Ik denk dat geven om de baby vanzelf komt, je hebt zo te horen weinig tijd om te wennen gehad en ik merk zelf ook dat het heel lastig is een band met baby op te bouwen als je ziek bent. Mocht je het te zwaar vonden om dit alleen te dragen. Of als je bang bent voor eventuele depressie oid. Raad ik je zeker aan te gaan kijken naar een pop poli. Daar word ik op dit moment heel fijn begeleid.

één maand geleden

Niet elk zwangerschap is het zelfde. Je hebt de eerste 4 maanden niet eens van kunnen genieten omdat je extreem moe en misselijk was. Het is begrijpelijk dat je zo voelt want je komt net pas uit je donkere kamertje. Het is makkelijker gezegd dan gedaan maar je zoontje komt eraan. Hoe je het wend of keert, je zou er toch aan moeten geloven. Misschien dat je uiteindelijk als je hem voelt/ regelmatig voelt dat je wel een het gevoel bij krijgt. En sommige mensen krijgen het pas als het er is, is niks geks mee.

één maand geleden

Wat een lastige situatie. Ik denk zelf dat het er vooral mee te maken heeft dat je moe en niet lekker bent (geweest). Hoe kun je op een roze wolk zitten als je je zo beroerd voelt. Ik heb die roze wolk trouwens uberhaupt niet gehad en al helemaal niet na mijn bevalling. Je geeft zelf al aan dat je de eerste 1,5 jaar pittig vond en dat je dus niet allemaal liefdevolle gevoelens ervaart klinkt voor mij ook logisch. Ik zou kijken of je dit met de verloskundige kan bespreken. Zij kan je waarschijnlijk beter helpen en eventueel doorverwijzen. Ik ben dit keer ook sneller zwanger geworden dan verwacht, ondanks dat ze wel gepland is. Ik voel mij soms enorm schuldig tegenover mijn dochter. Ik heb ook geen tijd om zoveel verbinding te maken met de nieuwe baby. Ik probeer daarom bewust iedere avond iig even mn hand op mn buik te leggen. En als laatste.. dat je je schuldig voelt betekent ook dat je echt wel om dit kindje geeft en nu al het allerbeste wil voor dit kindje 😊