16 Reacties
7 dagen geleden
Hallo, wat fijn dit! Ik ben zelf medisch en moet in het ziekenhuis bevallen. Volgens mij word dit 100% vergoed vanuit de verzekering en ook de kraamzorg zou vergoed zijn als ik me niet vergis. Weet u hier meer over? Ik denk er wel aan om fysiotherapie te nemen in mijn pakket voor het geval dat. Maar zijn er meer dingen waar ik rekening mee moet houden of dat handig is om te hebben?
7 dagen geleden
Ik vind dit dus echt lastig om uit te zoeken.
Waar begin ik? Er is zo veel waar je op moet letten.
Bij mn huidige verzekering (CZ) word in principe zo'n beetje alles wel vergoed volgens mij en ik heb medium risk indicatie voor bevallen in ziekenhuis dus die word ook vergoed.
Maar waar begin ik met uitzoeken als ik toch wil kijken of er betere opties zijn?
Ik heb nu basis plus aanvullend met een hoog eigen risico (885)..
7 dagen geleden
Reactie op Maria201623
Waar begin ik? Er is zo veel ...
Je hebt verschillende vergelijkingswebsites waar je de voor jou belangrijkste punten al kan aankruizen, zodat daarop gefilterd kan worden. En daarna kun je vaak per verzekeraar de vergoeding opzoeken of de polis doornemen, zo heb ik het altijd gedaan
6 dagen geleden
Reactie op Sierra-ashley
Je hebt verschillende vergelijkingswebsites waar je de voor jou belangrijks ...
Welke vergelijkings website is dan het meest aan te raden?
6 dagen geleden
Ik heb deze actie bij de OHRA eens bekeken, maar de collectiviteitskorting van 24baby kwam uit op een bedrag van €2,73 per maand… dat viel tegen 🙈
Denken jullie er trouwens ook aan vanaf 2025 je baby mee te verzekeren :) kost niets, moet wel ingeschreven staan, kan bij jou kosteloos op de polis er bij!
6 dagen geleden
Reactie op Maria201623
Welke vergelijkings website is dan het meest aan te raden?
Ik kijk meestal via zorgkiezer, omdat je hier echt duidelijk kunt kiezen dat er gefilterd word op wat jij belangrijk vind
6 dagen geleden
Ik zou kijken naar een verzekeraar die de eigen bijdrage kraamzorg vergoed!
6 dagen geleden
Reactie op Maria201623
Waar begin ik? Er is zo veel ...
Een paar dingen waar ik op let:
Als je borstvoeding wilt geven; check vergoeding voor lactatiekundige (soms niets, soms wel 200 euro) en kolf (soms niets, soms wel 150 euro).
Als je nog een zwangerschapscursus wilt doen: kijk of degene die je op het oog hebt vergoed wordt.
Als je specifieke wensen hebt rondom je kraampakket: check of je bv keuze hebt voor een natuurlijk kraampakket of alleen een standaard pakket. Of dat je budget krijgt om elders te kopen en te declareren.
Als je in het ziekenhuis wilt bevallen zonder indicatie: check hoeveel er vergoed wordt en hoeveel het ziekenhuis waar je waarschijnlijk gaat bevallen vraagt.
Ook de vergoeding eigen bijdrage voor kraamzorg bekijk ik. Soms krijg je helemaal niets van de eigen bijdrage vergoed, soms tot een bepaald bedrag, soms alles. Bij een eerste kindje krijg je vaak meer uur kraamzorg dan bij een volgend kindje dus dan kun je uitrekenen of extra vergoeding nodig/voordelig is.
5 dagen geleden
Reactie op IreneEmma
Ik heb deze actie bij de OHRA eens bekeken, maar de collectiviteitskorting ...
Kan dit al direct? Ik dacht dat de baby eerst geboren moet zijn?
Nieuw met dit alles dus ik ben soms echt nog zoekende 😂🙋🏼♀️
5 dagen geleden
Reactie op Nola1203
Je kunt je baby pas aanmelden als die geboren is idd😊
Bedankt voor je antwoord! 😊
5 dagen geleden
Reactie op NvdWG
Ik probeer ook op al deze punten te letten maar het duizelt in m’n hoofd.
...
Niet alle eisen gelden voor mij. Ik heb bv dit jaar de zwangerschapscursus al gedeclareerd (doe die van dubbel zen voor een tweede/volgende bevalling en je houdt 9 maanden toegang), wil thuis bevallen en heb al een kolf dus hoef ik in principe geen budget voor. Ik let dus vooral op lactatiekundige zorg en eigen bijdrage van de kraamzorg. En idealiter de keuze voor een natuurlijk kraampakket, maar misschien koop ik die wel gewoon zelf want zie dat het helaas heel weinig aangeboden wordt.
5 dagen geleden
Ik ga me volgend jaar wederom weer verzekeren bij DSW. Ziekenhuisbevalling zonder medische indicatie + eigen bijdrage kraamzorg worden volledig vergoed vanaf 2025. Mits je voor de aanvullende verzekering gaat (AV Top). Helaas worden zwangerschapscursussen niet vergoed. Kolfset krijg je een vergoeding van 75,- en lactactiedeskundige = 100,-