8 Reacties

3 maanden geleden

Ik volg even! :)

3 maanden geleden

Volgens mij is het zo dat als je thuis wilt bevallen het niet echt meerwaarde heeft maar als je in het ziekenhuis wil bevallen is het wel handig om je zorgverzekeringspakket uit te breiden (kanttekening, als je medisch wordt wordt het vanuit de basisverzekering ook gewoon vergoed) tenminste zo werkt het waar ik bij verzekerd ben (unive).

3 maanden geleden

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap mn pakket niet veel veranderd. Thuis bevallen dus geen kosten daarvan. Alleen een aanvullend pakket voor fysio kan evt handig zijn. Had zelf flinke bekkenklachten. Zou zelf geen pakket speciaal nemen voor een zwangerschapscursus. Vind die sowieso wat overdreven, maar dat is mijn mening haha.

3 maanden geleden

Ik moet het nog even uitzoeken. mss dat ik hem uitbreid omdat de lactatiekundige dan wordt vergoed en je bij sommige zorgverzekeraars geld kan krijgen voor het aanschaffen van een kolf bijv

3 maanden geleden

Denk dat het best een persoonlijke beslissing is. Je kunt inderdaad meer uitgebreid verzekeren, maar dan is je premie ook hoger en je weet nu nog niet wat voor extra zorg je nodig zal hebben. En het is vaak ook zelfs duurder om het mee te verzekeren dan dat je het zelf betaalt. Voor extra fysio kan het wel handig zijn, veel dames met klachten en dat is best prijzig, maar ja moeilijk inschatten of je dat nodig gaat hebben. Alleen voor een cursus zou ik het in ieder geval niet doen!

3 maanden geleden

Reactie op PetraMT

Volgens mij is het zo dat als je thuis wilt bevallen het niet echt meerwaar ...
Dankje!

3 maanden geleden

Reactie op Vanillecola

Denk dat het best een persoonlijke beslissing is. Je kunt inderdaad meer ui ...
Dankjewel!

3 maanden geleden

Reactie op HdHD

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap mn pakket niet veel veranderd. Thuis be ...
Dankje!