8 Reacties

2 maanden geleden

Wat een lastige situatie! Snap dat je je heel erg schuldig voelt maar uiteindelijk kies je natuurlijk voor jezelf en je kindje. Als je echt een goede band met ze hebt en ze zich bij jou vertrouwd voelen dan zullen ze alleen maar blij voor je zijn. Natuurlijk is het even schrikken maar ze snappen ongetwijfeld dat jij ook je eigen leven hebt en dit soort dingen nu eenmaal gebeuren. En als ze echt boos zouden worden hierom dan is het allemaal beter dat je daar vanaf bent, lijkt mij dan. Ze vinden vast wel iemand anders, dat is uiteindelijk niet jouw verantwoordelijkheid! Maar snap heel goed dat je het lastig vindt.

2 maanden geleden

Heb je met hun een overeenkomst opgesteld die rechtsgeldig is? Ben je al begonnen met het oppakken van je oppaswerk? Ik zou het ook direct vertellen. Hoe zij de vervanging gaan oppakken is aan hun. Laat je daardoor niet beïnvloeden. Het is nu ook beter om voor een baas te werken, dan heb je meer zekerheid en bouw je aan je toekomst (werkervaring en pensioen)

2 maanden geleden

Reactie op drimle

Heb je met hun een overeenkomst opgesteld die rechtsgeldig is? Ben je al b ...
Nee ik heb niks getekend en heb wel weer het werk opgepakt. Ik heb morgen een eerste echo dus denk als dat allemaal goed is dat ik het volgende week vertel?

2 maanden geleden

Het beste wat je kunt doen is bij je eigen gevoel blijven in zon gesprek. Je kunt gewoon benoemen hoe naar je het vindt en wat het met je doet. Je kunt hier ook niks aan doen en dat zullen ze vast wel begrijpen! Heb vertrouwen en idd zoals anderen al zeggen: als ze toch als horken reageren zijn ze je medeleven niet waard. In mijn ervaring zijn de meeste mensen gewoon heel lief dus grote kans dat het reuze meevalt! Heel veel succes! En met zoveel medeleven wordt je trouwens vast een hele lieve mama :-)

2 maanden geleden

Ik zou het gesprek oefenen met iemand die de “bad Guy” kan spelen. Zodat je voorbereid bent op hoe je kan reageren als zij raar reageren op je nieuws. Ik herken wat je schrijft en door op eieren te gaan lopen of door het uit te stellen maak je het veel erger. Je bent nog jong dus uiteindelijk zal je leren dat iedereen vervangbaar is en hoe lief en goed je ook voor mensen bent, je het voor sommige mensen toch nooit goed kan doen. Als je het op tijd vertelt kan je ook zeggen, ik zeg het nu alvast zodat jullie tijdig op zoek kunnen naar een vervanger. Over een jaar of wat dan ook zul je niet eens meer bezig zijn met deze mensen dus het is even door de zure appel heenbijten! Succes!

2 maanden geleden

Ik zou het gesprek oefenen met iemand die de “bad Guy” kan spelen. Zodat je ...
Dankjewel voor je lieve berichtje❤️. Ik moet het ook gewoon gaan doen. Ik twijfel of ik het vandaag al moet vertellen of dat ik het volgende week doe als ik de echo heb gehad..

2 maanden geleden

Eerlijkheid duurt het langst meid. Maar, benoem ook zeker hoe je jezelf voelt en hoe erg je het voor hen vindt. Geef aan dat je het graag voor hén anders had gezien, maar dat dit ongeboren kindje enorm welkom is. Dat je met ze mee wil denken in eventueel een nieuwe oppas in te werken en dat je met ze in gesprek wil blijven over hoe het met hen en met jou gaat. Benoem ook dat je beseft dat ze al zoveel van je geaccepteerd hebben. (Wat ik overigens niet meer dan normaal vind, maar dat terzijde ;-) ). Je komt er wel! Je kan het!

2 maanden geleden

Je vind het erg om anderen mensen pijn te doen of te teleurstellen maar om jezelf hiermee laten zitten vind je wel oké? Tijd om knopen door te hakken en aan jezelf te denken en aan je baby. Verlos jezelf.