4 Reacties

2 maanden geleden

Iedereen ervaart het anders. En je hoeft je zeker niet te schamen als jij je anders voelt dan zoals het "hoort". Jij bent jij en je hebt je eigen gevoelens! Hoeveel weken ben je nu? En komt het mindere sporten omdat vaker niet lukt? Ik zoubproberen wel de motovatie te zoeken om dat in ieder geval weer op te pakken, dan ga je je misschien al wat beter voelen! En in het begin vond ik het ook pittig, omdat behalve weten, is er nig "niks" voor je gevoel.... Pas vanaf 16 weken, ging ik de baby voelen schoppen, toen werd het wel leuker, omdat je dan het leven ook echt voelde! Na mijn zwangerschap is mijn buikje gebleven en ik had ook wel wat striae overgehouden helaas, maar als ik dan mijn zoontje zie, dan denk ik; zonder dit, ook geen kindje. Ik zal nooit zeggen; ik ben trots op mijn buikje en striae, maar heb het inmiddels wel geaccepteerd.

2 maanden geleden

Reactie op iirrssjjee

Iedereen ervaart het anders. En je hoeft je zeker niet te schamen als jij j ...
Heey bedankt voor je berichtje. Ik ben nog maar 9 weken dus echt nog in het begin maar nu al zoveel verandering en dan denk ik wat nou als het allemaal nog veeeel erger wordt? Sporten ging eerst niet omdat ik zo misselijk was en dood moe dus ik kreeg geen gewicht meer omhoog. Nu moet ik zeggen dat het wel een stuk beter gaat en ik het inderdaad gewoon weer moet gaan oppakken. Ergens heb ik gedacht ‘het heeft nu toch geen zin meer’. Ik zou het zo graag anders willen voelen maar inderdaad ik ben ik.

2 maanden geleden

Heey bedankt voor je berichtje. Ik ben nog maar 9 weken dus echt nog in het ...
Het hoeven ook geen gewichten te zijn. Je kunt ook cardio doen of iets in die richting waar je blij van wordt… desnoods doe je zo licht mogelijk zodat je wel het gevoel hebt om iets te doen. Want ik krijg het idee dat sporten jou juist energie geeft! Hoe lastig het ook is maar het groeien zul je wel moeten accepteren. Na de zwangerschap kun je natuurlijk het sporten na een periode weer oppakken en het is echt niet zo dat je dan dik blijft! Als jij gemotiveerd genoeg bent/blijft kun je echt je oude lijf wel weer terugkrijgen (misschien op straie na).

2 maanden geleden

Ja heel herkenbaar. Had niet verwacht dat ik er moeite mee zou hebben. Een zwangerschapsbuik is mooi en wil ik ook graag ervaren. Maar blijkbaar moet ik eerst door een periode heen met een flubber darmenbuikje. Dat heb ik wel vaker, maar nu is het extreem en non stop. Daarbij heb ik ook afscheid genomen van m’n eerdere plattere buik. Verwacht dat dat nooit meer zo terug gaat komen. Terwijl dat natuurlijk niet zo hoeft te zijn.